Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siviilien evakuointi olisi tarkoittanut samaa kuin vetäytymisen aloittamista ja hallinnon joukot olisivat olleet kädet ylhäällä niin kuin ne oli nytkin.Et kysynyt minulta, mutta vasta satuin lukemaan Donaldin puheen. Olisi vetänyt ensin siviilit pois rauhassa, sitten sotajoukot tukikohdista jotka räjäytetään ettei kalustoa jää talebaneille ja sitten suojajoukot nopeasti ilman kaaosta mikä nyt syntyi kun kaikki lähtivät heti kerralla.
Kuulosti minun korvaan järkevältä, mutta jälkiviisasteluhan se parasta on.
Tämä tietoisuus voi tulla järkytyksenä, mutta Biden on juuri hiljattain valittu kaikkien aikojen äänimäärällä presidentiksi. Eli ei - hallinnosta kukaan ei ole eroamassa ja mikään vaalituloksesta ei ole muuttunut vaikka twiitit onkin vähäisiä.Eikö Bideniä saada syrjään ilman miljardien tappioita ja sankarivainajia? Ja onko edes Biden eroamassa?
Ei ihme,että niitä mieliä ja sydämiä ei vaan voiteta. Missään.
Tälleen omasta nurkasta mietittynä se presidentti tuskin on henk kohtaisesti määräämässä että miten tuo paska detailitasolla oikeasti toteutetaan vaan on sanonut että ukot ulos afganistanista ja käytännön operaation hoitaa sitten joku aivan muu. Toki herra kalifiin sitten osuu poliittinen paska siitä miten varsinainen operaation komento on päättänyt asian toteuttaa. Tässä kohtaa ois kyllä vähän tarpeen katsoa peiliin siellä että miten se meni noin niinkuin omasta mielestä.Et kysynyt minulta, mutta vasta satuin lukemaan Donaldin puheen. Olisi vetänyt ensin siviilit pois rauhassa, sitten sotajoukot tukikohdista jotka räjäytetään ettei kalustoa jää talebaneille ja sitten suojajoukot nopeasti ilman kaaosta mikä nyt syntyi kun kaikki lähtivät heti kerralla.
Outo juttu kuitenkin kun iskusta seurasi kunnon räjähdys. Jenkit kuulemma käytti tätä usealla terällä varustettua hellfire ohjusta.
Joo, siis sivulliset kuolleet ilmeisesti sen takia, koska auto oli lastattu täyteen räjähteitä, joka poksahti.Outo juttu kuitenkin kun iskusta seurasi kunnon räjähdys. Jenkit kuulemma käytti tätä usealla terällä varustettua hellfire ohjusta.
Edit: Luinkin pidemmälle, eli sivulliset uhrit tulivat itsemurhapommittajan räjähtäessä iskun seurauksena.
Olen alusta saakka hämmästellyt sitä, että miksi ei ensin evakuoitu, mutta onko arvioitu tilanne väärin, siis että talet ottivat maan niin nopeasti haltuun, vaikka tiedustelupalveluiden yksi skenaario on ollut että tähän saattaa mennä vain päiviä, mutta ei ole tiedustelun vika, jos poliittiset päättäjät jättävät tämän huomioimatta.Tälleen omasta nurkasta mietittynä se presidentti tuskin on henk kohtaisesti määräämässä että miten tuo paska detailitasolla oikeasti toteutetaan vaan on sanonut että ukot ulos afganistanista ja käytännön operaation hoitaa sitten joku aivan muu. Toki herra kalifiin sitten osuu poliittinen paska siitä miten varsinainen operaation komento on päättänyt asian toteuttaa. Tässä kohtaa ois kyllä vähän tarpeen katsoa peiliin siellä että miten se meni noin niinkuin omasta mielestä.
Kyllä Afganistania ennen tuota vallankaappausta Zahir Shah'n uudistusten aikaan luonnehditaan historiassa niin että oli "vakaa". Vallankaappaus oli pienen elementin järjestämä maassa Zahir Shah'n itse ollessa ulkomailla vierailulla ja tuli kansalle yllätyksenä (kyseessä ei ollut mikään Iranin vallankumouksen tyylinen tapaus). Kannattaa lukea noista ajoista - hyvin kiintoisaa.
Erityisen kiintoisa oli tämä tapaus:
Katso liite: 52670
Operaatio Štorm 333 – Wikipedia
fi.wikipedia.org
Olen alusta saakka hämmästellyt sitä, että miksi ei ensin evakuoitu, mutta onko arvioitu tilanne väärin, siis että talet ottivat maan niin nopeasti haltuun, vaikka tiedustelupalveluiden yksi skenaario on ollut että tähän saattaa mennä vain päiviä, mutta ei ole tiedustelun vika, jos poliittiset päättäjät jättävät tämän huomioimatta.
Ps. Nämä arviot (eri skenaariot) tehty jo ennen Bidenia.
Malliesimerkki itänaapurin erikoisoperaatioista. Disinformaatiot ja vihreiden miesten käyttö on tämän operaation jalostuneempi aste.
Outo juttu kuitenkin kun iskusta seurasi kunnon räjähdys. Jenkit kuulemma käytti tätä usealla terällä varustettua hellfire ohjusta.
Edit: Luinkin pidemmälle, eli sivulliset uhrit tulivat itsemurhapommittajan räjähtäessä iskun seurauksena.
Et kysynyt minulta, mutta vasta satuin lukemaan Donaldin puheen. Olisi vetänyt ensin siviilit pois rauhassa, sitten sotajoukot tukikohdista jotka räjäytetään ettei kalustoa jää talebaneille ja sitten suojajoukot nopeasti ilman kaaosta mikä nyt syntyi kun kaikki lähtivät heti kerralla.
Oon ymmärtänyt, että tuo on aikojen kuluessa hallinnon joukoille annettua aseistusta, eikä että mitä TB:llä nyt on. Kopterit ja kiinteäsiipiset lennetty naapurimaihin jne. Mutta onhan siinä kamaa, joo. Saisikohan sieltä halvat konekiväärit meidän maavoimille?Katso liite: 52672Liitteessä kuva josta käy ilmi jenkkien jättämän kaluston määrä. Tuntuu äkkiseltään todella suurelta joten kannattaa suhtautua varauksella vielä tässä vaiheessa. Noista lentokoneista osa on jo naapurimaissa.