Airsoft-aseiden käyttö voimankäyttö/AKE-koulutuksessa

Viranomaiset käyttävät FX:ää, mutta koska Simunition ei myy niitä yksityisille eikä oikein muuta vastaavaa ole markkinoilla, niin yksityiset asekouluttajat käyttävät force on force -harjoittelussa airsoftia.

En tiedä, onko Suomessa paljonkin tarjolla FOF -koulutusta, mutta ainakin Amerikan ihmemaassa on näin.
 
Pari vuotta vanha, mutta jos totta niin aika saumattomasti airsoftista real steel puolelle:

Eihän siinä lyhyillä etäisyyksillä ole muuta eroa kuin rekyyli ja käytön osalta löysempi luisti. Lippaat eivät mene ihan yhtä sutjakkaasti sisään ja kaasulippaita et tahdo tiputella. Ehkä jaksaisin jo tänä talvena hankkia airsoftispislan, jotta voisi kunnolla liikkua, koska lumiukkona ulkona liikkuminen lumen ja jään keskellä ei vain ole ihan omien preferenssien mukaista touhua.
 
Eihän siinä lyhyillä etäisyyksillä ole muuta eroa kuin rekyyli ja käytön osalta löysempi luisti. Lippaat eivät mene ihan yhtä sutjakkaasti sisään ja kaasulippaita et tahdo tiputella. Ehkä jaksaisin jo tänä talvena hankkia airsoftispislan, jotta voisi kunnolla liikkua, koska lumiukkona ulkona liikkuminen lumen ja jään keskellä ei vain ole ihan omien preferenssien mukaista touhua.
Minulla ei ole kokemusta airsoftista, mutta olen vähän ajatellut jospa lapsilla (omilla) olisi airsoftin kanssa kynnys matalempi, kun ovat muuten pikkasen arkoja aseiden suhteen. Ainakin ne tykkasivat ampua FS panoksilla (first strike) pahvimaalia (ja faijaansa!).
 
Minulla ei ole kokemusta airsoftista, mutta olen vähän ajatellut jospa lapsilla (omilla) olisi airsoftin kanssa kynnys matalempi, kun ovat muuten pikkasen arkoja aseiden suhteen. Ainakin ne tykkasivat ampua FS panoksilla (first strike) pahvimaalia (ja faijaansa!).
Ei muuta kun yhteyttä paikalliseen airsoftiseuraan, sieltä yleensä saa lainavehkeet ja opastuksen aloittelinoille, ettei tarvi ensin ostella omia vehkeitä ja yleensä vikaostoksia. Kympin vanhana meidän kolli on alotellut, nyt menee puskassa kuin kotonaan
 
Back
Top