Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ehdotan että koputtelet, kun laattoja on irti, se ei ole enää esteettinen asia vaan peruste tehdä asioita uudelleen. Työn jäljen perusteella väitän, että näin on.En uskalla koputella, tässä on muutenkin ongelmia tarpeeksi. Olen stressaantunut ja vp noussut.
Tässä on kuva
Siis liimautui lavuaariin?Eihän tuossa vielä mitään. Olin vuosia sitten eräässä vastavalmistuneessa jyväskyläläisessä hotellissa. Siisti paikka ja palvelu pelasi, mutta kokemuksen kruunasi kylpyhuoneen saippua-annostelija, joka tipahti seinältä kesken suihkuttelun. Nostin sen lavuaarin päälle, ja kas kummaa, vähän ajan päästä saippua-annostelijan liima oli löytänyt jälleen lujuuden.
Mitäköhän ne ajatteli, kun kerroin asiasta uloskirjautumisen yhteydessä...![]()
Siis liimautui lavuaariin?
En tiedä mihin ottaa Suomessa yhteyttä, mutta onhan tuo ihan paskaa työn jälkeä, en minäkään hyväksyisi. Kai Suomessakin jokin instanssi on...Osaako kukaan sanoa ulkopuolisesta tarkastajasta, ne ovat aika kalliit, mutta kuulin että jos taloyhtiö ja valvoja sulkee silmät, Reiska on ammttitaidoton psykopaatti, joka jopa kiristänyt minua ja uhkailut,niin mitä teen?
Kannattaa varmaan hommata joku kaveri paikalle kun keskustelet sen reiskan kanssa seuraavan kerran niin loppuu ne uhkailut ja jos ei lopu niin on todistaja ainakin.Osaako kukaan sanoa ulkopuolisesta tarkastajasta, ne ovat aika kalliit, mutta kuulin että jos taloyhtiö ja valvoja sulkee silmät, Reiska on ammttitaidoton psykopaatti, joka jopa kiristänyt minua ja uhkailut,niin mitä teen?
Nämä samat tyypit olivat hallituksessa jo toista kymmentä vuotta, ja pilanneet jo kaiken mitä voineet, julkisivuremonttia myöten. Omille kph hallituksen jäsenet tilasi toisen ursakoitsijan, paremman, sen työ oli laadukas, vaikka silläkin oli puuteeita riitammin, putket vuoti, pilasi allaskaapin yms. Puheenjohtaja valehtee taukomatta, kiero kun korki ruuvi. Ne eivät päästä halitukseen ketään, ja passien lauma, heille mieluisia on hyvissä väleissä heidän kanssa. Loput kaartelee.Oleellista tässä on se, että taloyhtiö on toimeksiantaja ja valvoja sille työnsuorittajalle. Jos taloyhtiön asettamat valvojat hyväksyvät työn lopputuloksen niin osakkailla ei ole asiassa paljoakaan sanottavaa.
Osakas voi toki nostaa kanteen yhtiön edustajia kohtaan vahingon aiheuttamisesta, kun entinen hyvä seinä (moitteettomassa kunnossa osakkaan vastuulla) on nyt pilattu huonolla työllä.
Liitteenä on hyvä olla lista kaikista ilmoituksista ja kirjallisista huomautuksista mitä asiasta on tehnyt remontin aikana.
Yhtön vastuullisten valvojien heikon toiminnan takia mahdollisesti kylppärin uudelleen laatoittaminen tehdään sekin taloyhtiön piikkiin. Tulipa edulliseksi yhtiölle.
Seuravassa yhtiökokouksessa ilmeisesti samat tyypit eivät enää ole hallituksessa.
.
Kaupungin rakennusvalvoja minulle jo suositeltu.Kannattaa varmaan hommata joku kaveri paikalle kun keskustelet sen reiskan kanssa seuraavan kerran niin loppuu ne uhkailut ja jos ei lopu niin on todistaja ainakin.
Saisikos kaupungin rakennusvalvonnasta apua?
Valvoja ei EI LAINKAAN VALVONUT VESIERISTYKSEN JÄLKEEN REMONTTIA, joten puhutaan nyt nolla valvonnasta, eikä heikosta valvonnasta.Yhtön vastuullisten valvojien heikon toiminnan takia mahdollisesti kylppärin uudelleen laatoittaminen tehdään sekin taloyhtiön piikkiin. Tulipa edulliseksi yhtiölle.
Mitä instanssi tässä voi olla?En tiedä mihin ottaa Suomessa yhteyttä, mutta onhan tuo ihan paskaa työn jälkeä, en minäkään hyväksyisi. Kai Suomessakin jokin instanssi on...
Soita heti huomenissa sinne, kai ne nyt ainakin neuvovat miten toimia eteenpäin. Pitäisi varmaan nyt kuitenkin saada paikalle joku jolla on tietämystä ja asiantuntemusta näistä remotti jutuista , osaisi sitten vääntää sen reiskan kanssa.Kaupungin rakennusvalvoja minulle jo suositeltu.
Tässä se just valitettavasti on. Vesieristys kuuluu taloyhtiölle, joten talo ottaa valvojan toimeen siihen saakka. Kun vesieristys on hyväksytty, loppuu valvojan sopimus talon kanssa. Osakas voi toki itse sitten palkata loppuajaksi. Näin se vaan valitettavasti menee. :-(Valvoja ei EI LAINKAAN VALVONUT VESIERISTYKSEN JÄLKEEN REMONTTIA, joten puhutaan nyt nolla valvonnasta, eikä heikosta valvonnasta.
Ennen kaakelointia olin yhteydessä Pukkilaan.Eli isoimmat näkyvät viat olivat siinä että parista muovimaton ja kaakelin saumasta puuttuu tulitikun pään kokoinen nokare saumalaastia?
En ole nähnyt yhdelläkään työmaalla että kukaan laatoittaja olisi käyttänyt noita amatöörien kaakeliristejä.
Minusta tämä on ihan lainvastainen meno. Hajota asukkaan kylpyhuonetta, ja vasta hajottamisen jälkeen julistaa että nyt saat itse juostaa pitkin maailman hakemassa urakoitsija jatkoille.Tässä se just valitettavasti on. Vesieristys kuuluu taloyhtiölle, joten talo ottaa valvojan toimeen siihen saakka. Kun vesieristys on hyväksytty, loppuu valvojan sopimus talon kanssa. Osakas voi toki itse sitten palkata loppuajaksi. Näin se vaan valitettavasti menee. :-(
En väitä, että tilanne olisi optimaalinen, mutta se perustuu suunnilleen tähän:Minusta tämä on ihan lainvastainen meno. Hajota asukkaan kylpyhuonetta, ja vasta hajottamisen jälkeen julistaa että nyt saat itse juostaa pitkin maailman hakemassa urakoitsija jatkoille.
Tämän piti olla tiedoteessa selkesti kirjoitettuna "osakas voi joutua jäätyään purkun jälkeen ilman wc:n ja pesumahdollisuutta hakemaan urakoitijoita, elää näin vaikka kuukuasia, ellei suostuu v:maisesti käyttäytyvän urakoitsijan jatko-urakalle". "Urakoitsija voi kieltäytyä sopimuksen tekoa, tehdä sekunda työn joka puolella, ja me suljetaan sille silmät, koska "ei kuulu meille, se on sinun ja urakoitsijan välinen asia".
En ole nähnyt tälläistä tekstia tiedotteessa!
Tiedotteessa lukee kuitenkin että valvojalle kuuluu vielä lopputarkastus. Hän kävi jo 7.10 ja sulki silmät kaikista virheistä, paitsi putkimiehen putkien porauksen yhteydessa tehtyyn reijän.Kun vesieristys on hyväksytty, loppuu valvojan sopimus talon kanssa.