Ala-arvoinen työnjälki kylpyhuoneremontissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maidan
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Laatan kyllä kätevä timpuri vaihtaa, aikaahan siinä menee, kun varovasti täytyy tehdä, ettei viereiset laatat vahingoitu, ja saumamassaa saa ihan pikkupurkeissakin, jokainen rautakauppa niitä myy, ohjeen mukaan kun sekoittaa massan, niin hyvä tulee :)

En uskalla koputella, tässä on muutenkin ongelmia tarpeeksi. Olen stressaantunut ja vp noussut.
Tässä on kuva
Ehdotan että koputtelet, kun laattoja on irti, se ei ole enää esteettinen asia vaan peruste tehdä asioita uudelleen. Työn jäljen perusteella väitän, että näin on.

Eihän tuossa vielä mitään. Olin vuosia sitten eräässä vastavalmistuneessa jyväskyläläisessä hotellissa. Siisti paikka ja palvelu pelasi, mutta kokemuksen kruunasi kylpyhuoneen saippua-annostelija, joka tipahti seinältä kesken suihkuttelun. Nostin sen lavuaarin päälle, ja kas kummaa, vähän ajan päästä saippua-annostelijan liima oli löytänyt jälleen lujuuden.

Mitäköhän ne ajatteli, kun kerroin asiasta uloskirjautumisen yhteydessä... :giggle:

Osaako kukaan sanoa ulkopuolisesta tarkastajasta, ne ovat aika kalliit, mutta kuulin että jos taloyhtiö ja valvoja sulkee silmät, Reiska on ammttitaidoton psykopaatti, joka jopa kiristänyt minua ja uhkailut,niin mitä teen?

Eihän tuossa vielä mitään. Olin vuosia sitten eräässä vastavalmistuneessa jyväskyläläisessä hotellissa. Siisti paikka ja palvelu pelasi, mutta kokemuksen kruunasi kylpyhuoneen saippua-annostelija, joka tipahti seinältä kesken suihkuttelun. Nostin sen lavuaarin päälle, ja kas kummaa, vähän ajan päästä saippua-annostelijan liima oli löytänyt jälleen lujuuden.

Mitäköhän ne ajatteli, kun kerroin asiasta uloskirjautumisen yhteydessä... :giggle:
Siis liimautui lavuaariin?

Osaako kukaan sanoa ulkopuolisesta tarkastajasta, ne ovat aika kalliit, mutta kuulin että jos taloyhtiö ja valvoja sulkee silmät, Reiska on ammttitaidoton psykopaatti, joka jopa kiristänyt minua ja uhkailut,niin mitä teen?
En tiedä mihin ottaa Suomessa yhteyttä, mutta onhan tuo ihan paskaa työn jälkeä, en minäkään hyväksyisi. Kai Suomessakin jokin instanssi on...

Oleellista tässä on se, että taloyhtiö on toimeksiantaja ja valvoja sille työnsuorittajalle. Jos taloyhtiön asettamat valvojat hyväksyvät työn lopputuloksen niin osakkailla ei ole asiassa paljoakaan sanottavaa.
Osakas voi toki nostaa kanteen yhtiön edustajia kohtaan vahingon aiheuttamisesta, kun entinen hyvä seinä (moitteettomassa kunnossa osakkaan vastuulla) on nyt pilattu huonolla työllä.
Liitteenä on hyvä olla lista kaikista ilmoituksista ja kirjallisista huomautuksista mitä asiasta on tehnyt remontin aikana.

Yhtön vastuullisten valvojien heikon toiminnan takia mahdollisesti kylppärin uudelleen laatoittaminen tehdään sekin taloyhtiön piikkiin. Tulipa edulliseksi yhtiölle.

Seuravassa yhtiökokouksessa ilmeisesti samat tyypit eivät enää ole hallituksessa.

.

Kannattaa varmaan hommata joku kaveri paikalle kun keskustelet sen reiskan kanssa seuraavan kerran niin loppuu ne uhkailut ja jos ei lopu niin on todistaja ainakin.
Saisikos kaupungin rakennusvalvonnasta apua?

Viimeksi muokattu:
Oleellista tässä on se, että taloyhtiö on toimeksiantaja ja valvoja sille työnsuorittajalle. Jos taloyhtiön asettamat valvojat hyväksyvät työn lopputuloksen niin osakkailla ei ole asiassa paljoakaan sanottavaa.
Osakas voi toki nostaa kanteen yhtiön edustajia kohtaan vahingon aiheuttamisesta, kun entinen hyvä seinä (moitteettomassa kunnossa osakkaan vastuulla) on nyt pilattu huonolla työllä.
Liitteenä on hyvä olla lista kaikista ilmoituksista ja kirjallisista huomautuksista mitä asiasta on tehnyt remontin aikana.

Yhtön vastuullisten valvojien heikon toiminnan takia mahdollisesti kylppärin uudelleen laatoittaminen tehdään sekin taloyhtiön piikkiin. Tulipa edulliseksi yhtiölle.

Seuravassa yhtiökokouksessa ilmeisesti samat tyypit eivät enää ole hallituksessa.

.
Nämä samat tyypit olivat hallituksessa jo toista kymmentä vuotta, ja pilanneet jo kaiken mitä voineet, julkisivuremonttia myöten. Omille kph hallituksen jäsenet tilasi toisen ursakoitsijan, paremman, sen työ oli laadukas, vaikka silläkin oli puuteeita riitammin, putket vuoti, pilasi allaskaapin yms. Puheenjohtaja valehtee taukomatta, kiero kun korki ruuvi. Ne eivät päästä halitukseen ketään, ja passien lauma, heille mieluisia on hyvissä väleissä heidän kanssa. Loput kaartelee.
ihmiset pakenee tästä talosta muualle.

Kannattaa varmaan hommata joku kaveri paikalle kun keskustelet sen reiskan kanssa seuraavan kerran niin loppuu ne uhkailut ja jos ei lopu niin on todistaja ainakin.
Saisikos kaupungin rakennusvalvonnasta apua?
Kaupungin rakennusvalvoja minulle jo suositeltu.

• Tykkää
Reactions: PSS
Valvoja ei EI LAINKAAN VALVONUT VESIERISTYKSEN JÄLKEEN REMONTTIA, joten puhutaan nyt nolla valvonnasta, eikä heikosta valvonnasta.

En tiedä mihin ottaa Suomessa yhteyttä, mutta onhan tuo ihan paskaa työn jälkeä, en minäkään hyväksyisi. Kai Suomessakin jokin instanssi on...
Mitä instanssi tässä voi olla?
Minuahan uhkailtu myös ja kirsistys huutamisella alkoi heti vesieristysen laiton jälkeen. Oli onneksi läsnäolija tällekin.

Kaupungin rakennusvalvoja minulle jo suositeltu.
Soita heti huomenissa sinne, kai ne nyt ainakin neuvovat miten toimia eteenpäin. Pitäisi varmaan nyt kuitenkin saada paikalle joku jolla on tietämystä ja asiantuntemusta näistä remotti jutuista , osaisi sitten vääntää sen reiskan kanssa.

Eli isoimmat näkyvät viat olivat siinä että parista muovimaton ja kaakelin saumasta puuttuu tulitikun pään kokoinen nokare saumalaastia?
En ole nähnyt yhdelläkään työmaalla että kukaan laatoittaja olisi käyttänyt noita amatöörien kaakeliristejä.

Viimeksi muokattu:
Valvoja ei EI LAINKAAN VALVONUT VESIERISTYKSEN JÄLKEEN REMONTTIA, joten puhutaan nyt nolla valvonnasta, eikä heikosta valvonnasta.
Tässä se just valitettavasti on. Vesieristys kuuluu taloyhtiölle, joten talo ottaa valvojan toimeen siihen saakka. Kun vesieristys on hyväksytty, loppuu valvojan sopimus talon kanssa. Osakas voi toki itse sitten palkata loppuajaksi. Näin se vaan valitettavasti menee. :-(

Eli isoimmat näkyvät viat olivat siinä että parista muovimaton ja kaakelin saumasta puuttuu tulitikun pään kokoinen nokare saumalaastia?
En ole nähnyt yhdelläkään työmaalla että kukaan laatoittaja olisi käyttänyt noita amatöörien kaakeliristejä.
Ennen kaakelointia olin yhteydessä Pukkilaan.
Urakoitsija painosti minua kertomaan minkä kokoinen naru hän tulee käyttämään. Vastasin etten tiedä näistä naruista mitään. Ammattilainen valitse. Voin valittaa vain kaakelin värin ja koon. Pyysin häneltä saumausaine värin näytteet, hön vastasi ettei hänellä oli. Kävin itse katsomassa.

Ihan alkuun pyysin tekemään saman kokoinen saumaus kun alkuperäisessä. Hän ei ollut kuulevinaan, vaan hajotti kph seinät.
Sama kysymystä "minkä kokoinen naru tulee 3 tai 4 mm" hän esitti uudestaan. Vastasin etten ole ammattilainen tietämään naruista.

Pukkilasta oli kerrottu "riippu narusta,ja sitä jos painaa liika niin jäljestä tulee pienempi sauma, jos väljästi, isompi. Tarkkan tuloksen saamiseksi käytetään ristiä, riippuu millä laatoittaja työskelee".

Pyysin häntä tehdä saman kokoinen sauma mitä oli, saman mitä keittiössä ja sama mitä alkuperäisenä oli ja sama mitä t.y saunan pesutilassa. Siinä on siisti kaunis kaakelointi, samalla kaakelilla, täysin ehjä. Laatutyö. 30 v vanha.
Vastasin että ammattilaisena hänen pitää osata sanoa tämän, 3 vai 4 mm narun, ei minun.
Hän taas KIELTÄYTYI katsomaan vieressä oleva kaakelointia vaikka seisoi vieressä.

Paikalla oli onneksi ystäväni kun "Reiska" soitti illalla ja huusi kun mikäkin tšekisti-kgb huutamalla "3 vai 4 mm narua, tai saat kaakeloida itse, saat etsia mattomiestä itse". Huutamista kesti 15 min.
Minusta tämä oli kiristystä. "Reiska" hajotti kph:ta vei mahdollisuus WC:n pesu mahdollisuuden, sopimusta hän ei suostunut tehdä ennen sitä, ja kun asukas on vailla kph:tta ryhtyi kiristämään ja uhkailemaan, huusi ettei hänen oli edes pakkoa tehdä mitään kaakelointia sinulle, hän teki sopimuksen t.y kanssa ja se on vesieristeisiin.

Tälläinen ei voi olla lainmukainen: asukkaan kylpyhuone hajotetaan, ja sitten pelotellaan että nyt saat etsiä toista urakoitsija. Samassa hän huusi että olen "liian vaativa" 😲.

PC. Minun olisi pitänyt sanoa hänelle jo silloin "suksi suohon sitten".

Yksi asukas erotti v:va urakoitsija kesken urakka. Tästä jo vuosia.

• Tykkää
Reactions: PSS
Tässä se just valitettavasti on. Vesieristys kuuluu taloyhtiölle, joten talo ottaa valvojan toimeen siihen saakka. Kun vesieristys on hyväksytty, loppuu valvojan sopimus talon kanssa. Osakas voi toki itse sitten palkata loppuajaksi. Näin se vaan valitettavasti menee. :-(
Minusta tämä on ihan lainvastainen meno. Hajota asukkaan kylpyhuonetta, ja vasta hajottamisen jälkeen julistaa että nyt saat itse juostaa pitkin maailman hakemassa urakoitsija jatkoille.

Tämän piti olla tiedoteessa selkesti kirjoitettuna "osakas voi joutua jäätyään purkun jälkeen ilman wc:n ja pesumahdollisuutta hakemaan urakoitsija jatkoremontille, asua siksi vaikka kuukausia, kun löytyy joku, ellei suostuu v:maisesti käyttäytyvän urakoitsijan jatko-urakalle". "Urakoitsija voi kieltäytyä sopimuksen tekoa, tehdä sekunda työn joka puolella, ja me suljetaan sille silmät, koska "ei kuulu meille, se on sinun ja urakoitsijan välinen asia".

En ole nähnyt tälläistä tekstia tiedotteessa!

Viimeksi muokattu:
Minusta tämä on ihan lainvastainen meno. Hajota asukkaan kylpyhuonetta, ja vasta hajottamisen jälkeen julistaa että nyt saat itse juostaa pitkin maailman hakemassa urakoitsija jatkoille.

Tämän piti olla tiedoteessa selkesti kirjoitettuna "osakas voi joutua jäätyään purkun jälkeen ilman wc:n ja pesumahdollisuutta hakemaan urakoitijoita, elää näin vaikka kuukuasia, ellei suostuu v:maisesti käyttäytyvän urakoitsijan jatko-urakalle". "Urakoitsija voi kieltäytyä sopimuksen tekoa, tehdä sekunda työn joka puolella, ja me suljetaan sille silmät, koska "ei kuulu meille, se on sinun ja urakoitsijan välinen asia".

En ole nähnyt tälläistä tekstia tiedotteessa!
En väitä, että tilanne olisi optimaalinen, mutta se perustuu suunnilleen tähän:
- Vesieristeeseen saakka kaikki on talon omaisuutta ja siis talon vastuulla. Sinulla ei ole siihen määräysvaltaa.
- Vesieristyksen jälkeen asiat ovat sinun omaisuuttaan ja sinä saat laittaa mitä tahansa, kunhan et riko vesieristys. Taloyhtiö ei saa tätä mitenkään määrätä. Ja koska talolla ei ole oikeutta määrätä, ei se oikein voi valvoakaan.
:-(

Kun vesieristys on hyväksytty, loppuu valvojan sopimus talon kanssa.
Tiedotteessa lukee kuitenkin että valvojalle kuuluu vielä lopputarkastus. Hän kävi jo 7.10 ja sulki silmät kaikista virheistä, paitsi putkimiehen putkien porauksen yhteydessa tehtyyn reijän.
Saumauksen huonosta työstä ja rejista hän sanoi "se on esteetista". Kokelin varovaisesti kuinka syviä ne rejat on, hammaspulloharja uppoa melkein cm syvälle. Ei ne ole pinnassa. Ja nämä rejat ovat juuri suihkukulmassa.

Viimeksi muokattu:
Back