Ammattisotilas.Wordpress

pstsika kirjoitti:
Ehkä mä oon sen verran kännissä, etten tajunnut tuota mitä kirjoitit. Tai kaikkea mitä itse kirjoitin.

Vapaaehtoinen maanpuolustustyö ei siis ole itsessään mihinkään suuntaan kallellaan, vaikkakin jo historialliset tapahtumat antavat sille tietyllä tapaa porvarillisen perinnön (jota se ei ole ehdoin tahdoin tavoitellut) ja todennäköisesti suurin osa osallistujista äänestää porvarillisia puolueita. Osittain kai myös siksi, että laitavasemmisto on joukkona ollut kymmeniä vuosia tuollaista vastaan ja on edelleen.
MPK:n koulutuksissa ei puhuta puoluesidonnaista politiikkaa ja itse MPK on yhdistyksenä neutraali, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö kukin osallistuja saisi omata poliittisia näkemyksiä - puoluepoliittiset mielipiteet eivät kuitenkaan kuulu ohjelmaan. Sama kuin Puolustusvoimilla
Tämä mahdollistaa sen, että vasemmistolainen ja oikeistolainen voivat tehdä yhdessä yhteisen päämäärän eteen, eikä ketään haukuta punikiksi tai lahtariksi. Tai suljeta ulkpuolella mielipiteen takia.

MPK ei ole leimautunut kokoomuslaiseksi, perussuomalaiseksi, keskustalaiseksi, sosiaalidemokraattiseksi, vihreäksi tms. Vapaaehtoiseen maanpuolustustukseen vihamielisesti suhtautuva kansanosa taas on leimautunut ennenkaikkea vihervasemmistolaiseksi.
Sama sääntö pätee reserviläiskerhoihin. Ainakin ne pyrkivät olemaan puoluepoliittisesti neutraaleja, vaikkakin satunnainen sivustaseuraaja saa todennäköisesti sellaisen kuvan, että kaikki ovat porvarillisesti ajattelevia. Ja asia ei ole niin. Mukaan mahtuu myös demareita eikä niitä kiusata, vaikka olisivatkin vähemmistönä. Puoluepolitiikka ei yksiselitteisesti kuulu tuohon ympäristöön, koska muuten tulee liikaa sisäistä vääntöä ja entisestäänkin vähät rivit hajoavat.

Täällä taas voi puhua politiikkaa ja minä voin "siviilissä" olla ihan vapaasti sitä mieltä, että äärivasemmisto aiheuttaa samanlaista ärsytystä kuin korvassa inisenä hyttynen. Se ei siis vaikuta elämään, mutta ärsyttää.

Oikeastaan tajusin vain tuon vikan lainauskohdan ja logiikan puutteen yhteyden. Yllä oleva kuitenkin koittaa sitä vähän selventää. En tiedä onnistuiko.

Yllättävilläkin tahoilla "maanpuolustustyöhön" suhtaudutaan kulmia kohottaen tai hieman epäillen. Ole tarkempi ja seuraa, tulkitse ja ole ennakkoluuloton.
 
Mosuri näyttää blogin kommenttiosiossa, miksi suksi tökkäsi täälläkin. Keskustelu onnistuu niin kauan kuin saa keskustella yksin. Kun tulee muita, teksti menee henkilökohtaisuuksiin. Bloginsa http://mosurit.wordpress.com/ meni satunnaiseen seurantaan, mutta päivitystahti on aikas hidas.
 
No ei mosuri suinkaan ole ainoa, joka haluaa karkoittaa "vääräuskoiset" blogistaan. Tai karkoittaa on väärä sana, ehkä monikin bloggaaja haluaa pitää oman touhupetinsä sellaisena kuin haluaa. Onkin mukava arvioida muutamien alan bloggaajien perimmäistä agendaa. Onko sattumaa, että juuri näihin aikoihin ammattisotilaat aloittivat blogeja? Seuraan mielenkiinnolla.
 
Näyttää siltä, että http://ammattisotilas.wordpress.com/ blogi on vaiennut. Viimeinen bloggaus on reilu 3 kk sitten.

Sääli. Maanpuolustusaiheisia blogeja on muutenkin harvassa.
 
En viittinyt perustaa uutta topikkia, mutta moniko tätä on lukenut? Törmäsin the Ulkopolitistin sivulta tonne ja nyt on pakko lukee tota tunteja:

http://uusimaanpuolustus.blogspot.fi/
 
Ei tule Ammattisotilas-blogia ikävä. Sellaista uhoavaa besserwisseriyttä, jossa kaikki muut kuin omin aselaji tai omat ajatukset saavat yliolkaisen kypsymättömän kommentoinnin, saa harvoin lukea.

Toivottavsti sijainti paikallistettiin ja joku lerppahattu kääri tyypin folioon.

Tämä on ystävällinen mielipide.
 
Back
Top