Auton omistamisen ilot ja surut

Toisen kerran tänä kesänä lähti samasta takajarrusta irti jarrumateriaali, eli hankaa metalli metalliin. Jarrulevy todennäköisesti sen syö, kun jarru myös kihnuttaa. Onneksi oli uudet levyt ja palat hyllyssä. Levyn sain vaihdettua niin vettä alkoi taas tulla kuin Esterin perseestä.

Tunnin päästä takaisin nauttimaan, jos lakkaisi satamasta
 
Toisen kerran tänä kesänä lähti samasta takajarrusta irti jarrumateriaali, eli hankaa metalli metalliin. Jarrulevy todennäköisesti sen syö, kun jarru myös kihnuttaa. Onneksi oli uudet levyt ja palat hyllyssä. Levyn sain vaihdettua niin vettä alkoi taas tulla kuin Esterin perseestä.

Tunnin päästä takaisin nauttimaan, jos lakkaisi satamasta
Taitaa olla satulassa tai kehyksessä ongelma. Levyhän sen syö, mutta se ettei palat erkane levystä johtuu muusta.
 
Siinä on uusi satula osineen, eli liikkuu hyvin. Kihnutus kuuluu jarruttaessa, niin epäilen, että johtuisi levyn epätasaisuudesta. Ei tuo näillä kesäkilsoilla jumiutumisen takia loppuun kulu, epäilen.

Levy taas oli hyllyssä, kun käsijarrukenkä piti mekkalaa, vaikka oli minimiin säädetty.
 
Kusilaitteet taitaa löytyä ainakin vuodesta 17=> sekä niitä menee väistämättä kaikissa merkeissä ennemmin tai myöhemmin ja saneeraus maksaa tuhansia,itsellä kokemusta kusilaite saneerauksesta reilut 5 tonnia.
Dieseleissä, dieseleissä. Ei kannata yleistää kaikkiin autoihin.

En ihmettele dieseleiden romahtanutta kysyntää. Uutena alkavat olemaan todella harvinaisia pelejä ainakin tavallisten henkilöautojen luokassa.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Uusista bensa-autoistakin löytyy jo laajalti hiukkassuodattimet. Urea on oikeastaan ainoa ”monimutkaisempi” asia uudessa diesel-moottorissa.
 
Dieselihän on pomminvarma laite ilman EU:n ecoilua, uusiutuvaa ja ureaa, takuuvarmat kalliit ongelmat näistä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EK
Back
Top