Autovero poistuu?

Vähän käppyröitä aiheen tiimoilta...italialaisen tie "operaattorin" osingon kehitys..

sfsd


Liikevoitto prosentti pyörii hikisesti 40% yläpuolella..

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/a...bisnes-ottiko-berner-mallia-italiasta-6616199
 
Kiinteistö-rihkama-autojoppareiden luvattu maa.

Luvalla sanoen en usko, että tavallisen tienkäyttäjän via dolorosa muuttuisi taloudellisesti edullisemmaksi. Kun joku asia kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se myös sitä melkoisella varmuudella on.

Rakenteilla on sellainen himmeli, josta ei ota selvää itse pirukaan. Ja se on tarkoituskin. Maksajat sentään ovat selvillä, kuten nykymallissakin. :cool:
 
Jos autovero poistuisi ns. kertarysäyksellä, niin autojoppareiden kuliosasto saa ryhtyä miettimään, minkä hinnan panee käytettyjen vekottimien tuulilasiin. Käytettyjen ja tietyn ikäisten vempeleiden hinta suorastaan kyrvähtää käsiin. No, ei itketä vielä.....ehkä homma muuttuu vielä taapertamiseksi....
 
Sit kun valtio toteaa että, rahaa menee liikaa firman poliittisesti valittujen henkilöiden perseeseen. Voidaankin ruveta hilaamaan maksuja ylöspäin ala Caruna.
 
no en mä tiedä, jos uuden auton hinta tippuu 15000-20000 € ja ajoneuvovero ja bensaverokin hieman, niin aika monta vuotta tuolla sitä 700€ vuosimaksua maksetaan. Vai mitä en nyt tajua? Samoin saadaan Suomen järkyttävän vanha autokanta uusiutumaan turvallisempaan ja vähäpäästöisempään suuntaan
 
no en mä tiedä, jos uuden auton hinta tippuu 15000-20000 € ja ajoneuvovero ja bensaverokin hieman, niin aika monta vuotta tuolla sitä 700€ vuosimaksua maksetaan. Vai mitä en nyt tajua? Samoin saadaan Suomen järkyttävän vanha autokanta uusiutumaan turvallisempaan ja vähäpäästöisempään suuntaan

Ei ole ollenkaan varma että uuden auton hinta putoaa merkittävästi. Auton hinta nousee melko varmasti kohti eurooppalaista tasoa kun korkeaa autoveroa ei tarvitse enää lähtöhinnalla kompensoida. Sen tavallisen perheauton ( kuten Octavian ) vero on tällä hetkellä enintään 5000 €. Tuo mainitsemasi 20000 € on ilmeisesti jonkun ison citymaasturin autovero?
 
Siis polttoaineen hinta ei tipu kuin 1-2senttiä. Käyttövoimavero ja vuotuinen vero ei tipu kuin vähän, ehkä 100-150€, mutta sit sen sijaan lätköistään 500-1000€ tienkäyttömaksu. Ja tämä siitä hyvästä että voit ostaa hieman uudemman auton pihaan.
Heikko tulosille ja osalle töissä käyvistä hyöty on olematon. Uudempien autojen huollot on kalliimpia, eikä niillä työkkäri yms tuloilla mitään uudempia autoja osteta, kun ei ole varaa sitä vanhaakaan pitää liikenteessä.
Tämä on vielä aika sekasin ja mitä sit oikeasti tapahtuu....
 
no en mä tiedä, jos uuden auton hinta tippuu 15000-20000 € ...... Samoin saadaan Suomen järkyttävän vanha autokanta uusiutumaan turvallisempaan ja vähäpäästöisempään suuntaan
Radion uutisissa joku tutkimuslaitoksen asiantuntija sanoi, että "autoveron pudotus ei tule olemaan niin merkittävää, että se vaikuttaisi yksityishenkilöiden uusien autojen ostamiseen ". Määrällisesti yksityisten autohankinta kohdistuu käytettyihin. Perusteena on ensisijaisesti mahdollisimman halpa kustannus, eikä ympäristö.
 
no en mä tiedä, jos uuden auton hinta tippuu 15000-20000 € ja ajoneuvovero ja bensaverokin hieman, niin aika monta vuotta tuolla sitä 700€ vuosimaksua maksetaan. Vai mitä en nyt tajua? Samoin saadaan Suomen järkyttävän vanha autokanta uusiutumaan turvallisempaan ja vähäpäästöisempään suuntaan

En tiedä millaisia autoja ostelet, hintapudotukseesi taisi tulla nolla liikaa...?
Ja on muistettava ettei kansantalous tästä mitään tienaa, päinvastoin. Viime kädessä lasku tulee sinulle kuitenkin, ei tässä mitään ilmaista lounasta olla kokkailemassa.
 
Back
Top