Olet liittynyt elokuun lopulla palstalle. Päästäksesi mainitsemiesi henkilöiden kokemustasolle bännätystä kahdesta nimimerkistä, niin ei muuta kuin lukemaan vaikkapa 1.000 viestiä ketjusta Asevelvollisuuden pitää muuttua. Ja tarkoitan todella, että käyt ne läpi.
Suo itsellesi mahdollisuus muuttaa mielipide jankutuksen syvimmästä olemuksesta.
Totta turiset, että olen vasta liittynyt, ja olet oikeassa myös siinä, että en ole tutustunut näiden kahden sankarin toimintaan. Mutta olen ollut aktiivinen parilla muulla foorumilla. Ne ovat tosin urheiluaiheisia, mutta ryhmädynamiikka toimii niissä foorumeissa ihan samalla tavalla kuin täällä. Osalla on hyvin vahvoja näkemyksiä esimerkiksi tuomarilinjasta, osalla taas katsomokulttuurista. Jotkut taas tuovat jatkuvalla syötöllä esille oman joukkueensa paremmuutta. Olen kuitenkin samalla kannalla kuin
@fulcrum tuossa yllä. Antaa kaikkien kukkien kukkia, sillä onhan tämä keskustelupalsta. Jos jonkun sankarin toiminta alkaa ärsyttämään, niin ehkä on parasta vain ignorata hänet. Ja niin pitkään kuin kirjoitetaan nimimerkeillä, eikä oikeilla nimillä, niin keskustelu tuppaa olemaan aika ärhäkkää ja kaverin sanomiset tulkitaan aina huonoimmalla mahdollisella tavalla. Keskustelu olisi vähän toisen henkistä, jos tietäisi, että kaveri on vaikka Seppo Mäkinen niminen, 43 -vuotias, merkonomi ja perheen isä Lohjalta.
Voihan se olla, että nämä kaksi kaveria ovat aktiivisia jänkkääjiä varusmiespalvelusasiassa, mutta kyllä täältä muitakin aktiivijänkkääjiä löytyy. Olen muutaman kerran erehtynyt kurkkaamaan noihin Pakolaisuus, Maahanmuutto ja EU -ketjuihin, ja huh huh! Ne on kyllä ihan omissa sfääreissään jänkkäämisen suhteen. Mannerheim-risti pitäisi myöntää sille uudelle alokkaalle, joka viitsii lukea kaikki ne 30 000 viestiä, joissa huudetaan vihervassaria...