Bannit ja varoitukset

No olen minä Natosta vaihtanut mielipidettäni ja osasyy on keskustelu foorumilla. Suurin syy oli tietty se, että Venäjä aloitti höyryämisen Ukrainassa ja Krimillä. Ei noiden tapahtumien olisi pitänyt jättää enää ketään arvailemaan kantaansa, kyllä itse asia on täysin selvä. Ei minusta mitään transatlanttifaniboyta ole tullut eikä tulekaan, mutta realiteetit on vaan ymmärrettävä ja ratkaisut hyväksyttävä.
 
Olet liittynyt elokuun lopulla palstalle. Päästäksesi mainitsemiesi henkilöiden kokemustasolle bännätystä kahdesta nimimerkistä, niin ei muuta kuin lukemaan vaikkapa 1.000 viestiä ketjusta Asevelvollisuuden pitää muuttua. Ja tarkoitan todella, että käyt ne läpi.
Suo itsellesi mahdollisuus muuttaa mielipide jankutuksen syvimmästä olemuksesta.

Totta turiset, että olen vasta liittynyt, ja olet oikeassa myös siinä, että en ole tutustunut näiden kahden sankarin toimintaan. Mutta olen ollut aktiivinen parilla muulla foorumilla. Ne ovat tosin urheiluaiheisia, mutta ryhmädynamiikka toimii niissä foorumeissa ihan samalla tavalla kuin täällä. Osalla on hyvin vahvoja näkemyksiä esimerkiksi tuomarilinjasta, osalla taas katsomokulttuurista. Jotkut taas tuovat jatkuvalla syötöllä esille oman joukkueensa paremmuutta. Olen kuitenkin samalla kannalla kuin @fulcrum tuossa yllä. Antaa kaikkien kukkien kukkia, sillä onhan tämä keskustelupalsta. Jos jonkun sankarin toiminta alkaa ärsyttämään, niin ehkä on parasta vain ignorata hänet. Ja niin pitkään kuin kirjoitetaan nimimerkeillä, eikä oikeilla nimillä, niin keskustelu tuppaa olemaan aika ärhäkkää ja kaverin sanomiset tulkitaan aina huonoimmalla mahdollisella tavalla. Keskustelu olisi vähän toisen henkistä, jos tietäisi, että kaveri on vaikka Seppo Mäkinen niminen, 43 -vuotias, merkonomi ja perheen isä Lohjalta.

Voihan se olla, että nämä kaksi kaveria ovat aktiivisia jänkkääjiä varusmiespalvelusasiassa, mutta kyllä täältä muitakin aktiivijänkkääjiä löytyy. Olen muutaman kerran erehtynyt kurkkaamaan noihin Pakolaisuus, Maahanmuutto ja EU -ketjuihin, ja huh huh! Ne on kyllä ihan omissa sfääreissään jänkkäämisen suhteen. Mannerheim-risti pitäisi myöntää sille uudelle alokkaalle, joka viitsii lukea kaikki ne 30 000 viestiä, joissa huudetaan vihervassaria...
 
En ikinä ymmärrä nimimerkkien inhoamista. Tulee mieleen Mäkilä ja Hietanen. Ymmärrän että jotkut vihaa todellisia ihmisiä ja jotkut vihaa pahoja tekoja, mutta että saatana vihataan keskustelupalstan nimimerkkejä. Mää ihmettelen oikein kauhiasti tämmösiä ja oon kun klapilla päähän lyöty.. Siellä kyyristellään polvillaan kirjoituspöydän takana ja vaanitaan sitä enterin ja * välistä tähystäen.
 
Mutta kun sen nimimerkin takan ON oikea ihminen mielipiteillä ta kirjoituksilla jotka kenties ärsyttävät ja suututtavt niin maan per...usteellisesti.
 
En ikinä ymmärrä nimimerkkien inhoamista. Tulee mieleen Mäkilä ja Hietanen. Ymmärrän että jotkut vihaa todellisia ihmisiä ja jotkut vihaa pahoja tekoja, mutta että saatana vihataan keskustelupalstan nimimerkkejä. Mää ihmettelen oikein kauhiasti tämmösiä ja oon kun klapilla päähän lyöty.. Siellä kyyristellään polvillaan kirjoituspöydän takana ja vaanitaan sitä enterin ja * välistä tähystäen.
Kyllä siellä nimimerkin takana vaan on usein se mainitsemasi todellinen ihminen, ainakin vielä tänäpäivänä. Vai epäiletkö siis nettikeskustelijoiden persoonien aitoutta; että he ovat ulkomaailmassa aivan erilaisia kuin netissä? Kuinka monta prosenttia nettikeskustelijoista käyttäytyy aivan eri tavalla netissä kuin ulkomaailmassa?

En tiedä mitä tarkoitat nimillä Mäkilä ja Hietanen.

Oletan että "polvillaan kyyriminen kirjoituspöydän takana"? viittaa vihatun ihmisen kyyläämiseen. En minäkään välttämättä ymmärrä sitä, ainakin jos sitä pitemmän aikaa jatkuu. Minulle toisen ihmisen vainoaminen tai seuraaminen vihan motivoimana on mielen heikkouden osoitus ja aktiivista ideologisen tappion tunnustamista. Se on sama kuin tunnustaisi sen henkilön johtajakseen. Toki hänen kanssaan saa ja pitää väitellä, ainakin vähän aikaa. Sen jälkeen hänet on suljettava huomion ulkopuolelle, leimaten hänet meteliksi ja spämmiksi.

Entä pidätkö yhdenkään nimimerkin sanomisista muita nimimerkkejä enemmän? Odotatko joiltain nimimerkeiltä laatusisältöä muita useammin? Onko se niin tavaton ajatus että jos pitää jonkun sanomisista, niin myös samalla tavalla vihaa jonkun toisen sanomisia vähän herkemmin, kun hänen kaavat ovat tulleet tutuiksi?
 
En ikinä ymmärrä nimimerkkien inhoamista.

Mutta kun sen nimimerkin takan ON oikea ihminen mielipiteillä jotka kenties ärsyttävät ja suututtavat .

Kyllä siellä nimimerkin takana vaan on usein se mainitsemasi todellinen ihminen,

Nimimerkki on hyvä koska se vapauttaa kertomaan mielipiteen avoimesti. Kuvitelkaapa keskustelupalsta oikeilla nimillä, onko avointa? Masentavaa. Korkeintaan poliittisella tavoitteella oleva voi esiintyä omalla nimellään koska siinä tien päässä odottaa hyväsummainen kansanedusustajan tai ministerin palkka, jonka eteen voi ottaakin hieman lokaa niskaan. Mutta muuten vain hölmö esiintyy keskustelupalstoilla omalla nimellään ja ottaa lokaa oikean henkilön niskaan "ihan muuten vaan".

Avoimet sanantuotokset ja jos menee yli, niin mode hillitsee. Tällä on hyvä jatkaa.

.
 
Entä pidätkö yhdenkään nimimerkin sanomisista muita nimimerkkejä enemmän? Odotatko joiltain nimimerkeiltä laatusisältöä muita useammin? Onko se niin tavaton ajatus että jos pitää jonkun sanomisista, niin myös samalla tavalla vihaa jonkun toisen sanomisia vähän herkemmin, kun hänen kaavat ovat tulleet tutuiksi?

Pidän kyllä, mutta en odota keneltäkään mitään. Olen vain joskus saanut seurata popcornit kädessä ajojahtia. Siitä tuo ajatus nikotiinin puutteisessa aamussani tuli. Kuten joka aamu.
Lähinnä siten, että keskustelupuu vaihtuu, mutta se sama nimimerkki seuraa toista sinne kommentoimaan ja lyttäämään. Siinä ei ole enää aiheesta kiinni erimielisyydet. Se on vihaa nimimerkkiä vastaan.
Tosin myönnettäköön etten ole sellaiseen viimeaikoina törmännyt. Josku aikoinaan sitä näki. Nyt sain sen ulos.
 
Nimimerkki on hyvä koska se vapauttaa kertomaan mielipiteen avoimesti.
Tämä saattaa mennä käsillä olevan asian ohi... tai ehkäpä ei. Aihe olisi tässä kohtaa siis "Millä tavoin nimimerkin (naamion) salliminen muuttaa ihmisen käytöstä?" Yksi ryhtyy avoimemmaksi, toinen antisosiaalisemmaksi ja sadistisemmaksi, kolmannen ulosanti ei muutu juurikaan, neljäs tarkkailee hiljaa, viides ottaa hänelle tärkeiden asioiden vastakkaiset näkemykset henkilökohtaisesti, kuudes ei. Ehkäpä tätäkin on joskus tutkittu. Niin... Onko se nimimerkki se naamio vai onko meillä näkymätön naamio päällä tuolla ulkona liikkuessa? o_O Nyt lähti sokka mielen kranaatista.
 
No olen minä Natosta vaihtanut mielipidettäni ja osasyy on keskustelu foorumilla. Suurin syy oli tietty se, että Venäjä aloitti höyryämisen Ukrainassa ja Krimillä. Ei noiden tapahtumien olisi pitänyt jättää enää ketään arvailemaan kantaansa, kyllä itse asia on täysin selvä. Ei minusta mitään transatlanttifaniboyta ole tullut eikä tulekaan, mutta realiteetit on vaan ymmärrettävä ja ratkaisut hyväksyttävä.

+1 tälle. En tiedä mikä on vaikuttanut eniten, Venäjä, tämä foorumi vai ehkä kuitenkin se että suomalaiset tuntuvat kuitenkin ymmärtävän että NATO-jäsenyys ei liudenna oman puolustuksen merkitystä - Sasit, Arno Kotrot, Vihreä miesliike (=vihreiden miesten liike?) ja muut vastaavat sekalaisin taustoin toimivat hiipparit ovat auttamattomasti vähemmistössä milloin mistäkin revittyjen kantojensa kanssa tässä asiassa. Ainakin tämä foorumi on parantanut käsitystä siitä millaisilla eväillä (kalusto, koulutus ym) PV on oikeasti liikenteessä (itselleni tämä on ollut iloinen yllätys pitkän asiaan paneutumattomuuden jälkeen).

Sanotaan näin että olen muuttanut useasta asiasta mieltäni täällä, ja jokaisesta mielenmuutoksesta olen hyvilläni - tyhmäähän se olisi olla muuttamatta mieltään kun uutta tietoa ilmenee. Sellainen "johdonmukaisuus" (tai sen pimeä puoli) ettei faktat ja keskustelu vaikuta mielipiteisiin sopii varmaan jollekin Arkadianmäen surkeimmalle, puolueen linjan mukaan lammasmaisesti määkivälle rivipoliitikolle muttei se järki-ihmiselle sovi.
 
Olen mielipiteiteni kanssa useinmiten yksin oikeassa ;), mutta siitä huolimatta mahtunut foorumille. Tykkäykset ovat kuitenkin useinmiten tulleet keskustelijoilta eikä jankuttajilta.
 
Vai vasta liittynyt, salli mun nauraa. Kova on hinku taas tulla altterilla rölläämään.

Hus vittuun....

Öö, onko Tja Tacitus? Vai onko Tja joku kiihkeistä asevelvollisuuden vastustajista?
 
No olen minä Natosta vaihtanut mielipidettäni ja osasyy on keskustelu foorumilla. Suurin syy oli tietty se, että Venäjä aloitti höyryämisen Ukrainassa ja Krimillä. Ei noiden tapahtumien olisi pitänyt jättää enää ketään arvailemaan kantaansa, kyllä itse asia on täysin selvä. Ei minusta mitään transatlanttifaniboyta ole tullut eikä tulekaan, mutta realiteetit on vaan ymmärrettävä ja ratkaisut hyväksyttävä.

Me uskonlahkolaiset toivotamme sinut tervetulleeksi salaseuraamme. Kohta pääset mukaan bilderbergin palvojiin, kun sitten etenet illuminaatteihin voi tulla tilanne ettå lopuksi sinulle paljastetaan liskoihmiset jotka ohjaavat Natoa ja kaikkea :D
 
...sitten pääset Nirvanaan ja sinusta tulee 3 asteen Guggenheimin kannattaja!;)
 
Jäsen @eagle 3 pistettä. Väkivaltafantasioinnista jo kerran varoitettiin aiemmin, sama meno senkun jatkuu.
 
Back
Top