Bannit ja varoitukset

Osan bannatuista käyttäjistä käyttäytyminen Merten Seriffiä kohtaan meni jo asiattomaksi ja kiusaamisen puolelle. Ei tarvita sitä Ukraina ketjuun. Vähän ihmettelin, että myös MS vedettiin samalla jäähylle.
Ai kun jakaa ryssän propagandaa ilman sekunnin harkintaa ja puolustelee ryssän toimia? Erittäin epäilyttävää käyttäytymistä ja ei todellakaan täytä Ukrainan toimien ja menetysten kriittisen pohdinnan määritelmää. Eri asia keskustella ja suhtautua kriittisesti kuin myllyttää vihollisen agendaa.
 
Ai kun jakaa ryssän propagandaa ilman sekunnin harkintaa ja puolustelee ryssän toimia? Erittäin epäilyttävää käyttäytymistä ja ei todellakaan täytä Ukrainan toimien ja menetysten kriittisen pohdinnan määritelmää. Eri asia keskustella ja suhtautua kriittisesti kuin myllyttää vihollisen agendaa.
Kyllä näen ja ymmärrän. Täällä on muutama päättänyt, että MS on propagandan jakaja ja siksi hänen viestejään luetaan erityisellä hartaudella ja tulkinnalla. Samalla näen itse enemmänkin kömpelöä viestintää, kuin puhtaasti suunniteltua ryssän agendan viestimistä. Taisi sanoa olevan ”Siivet -lehden” tilaajakin.
 
Itse olen melkoisen diginatiivi iästä huolimatta, oma englanninkieli fuulaa natiivejakin, enkä nyt kai ole ihan himmeimmästäkään päästä ÄO:ta kun kengät menny useamman vuoden putkeen oikeisiin jalkoihin - silti tulee niitä hetkiä kun voi vain todeta että ”voi vittu, nyt vietiin kuin litran mittaa”
Tiedäthän, että diginatiivi on haukkumasana, joka tarkoittaa ATK kyvytöntä ihmistä :D
 
Tiedäthän, että diginatiivi on haukkumasana, joka tarkoittaa ATK kyvytöntä ihmistä :D
Ai jaa, itse olen ymmärtänyt että diginatiivi tarkoittaa ihmistä joka on "syntynyt" älylaite kädessä eli ovat 25v ja nuorempia? Oma ikäluokkani sai koulutusta konekirjoitukseen ja ATK- opetus oli lastenkengissä.. Ja ATK- termiä käytetään nykyään lähinnä vitsinä.
 
Muutaman päivän kun on poissa niin Bänni Perjantai on iskenyt pahasti vakio kirjoittajiinkin.
Tää sivusto on kyllä mielenkiintoinen. Ei pelkästään asia sisällöstä, jota on paljon. Myös käyttäytymiseltään.
Paljon on noita peikkoja jotka tarkoituksella pervoilevat juurikin noiden paljon kirjoittajien vakio jäsenten kanssa. Tarkoituskin lienee selvä mitä yrittävät.
Harmi vaan että porukka on aika tulisieluisesti mukana jolloin tunteet kuumenee. Jonka seurauksena bännit paukkuu. En sano että turhaan. Liikaa tuota Ukr topikkia kuormitetaan ylimääräisellä. (Tarkoituksellako ?).
Harmi juttu siinä on vaan noiden vakio kirjoittajien häipyminen palstalta. Toivottavasti ei pitkäksi aikaa.

Täytyis koittaa muistaa pitää vaan pää kylmänä niin kuin oikeillakin rintamilla. Ei sielläkään muuten hengissä selviä.
 
Tiedäthän, että diginatiivi on haukkumasana, joka tarkoittaa ATK kyvytöntä ihmistä :D
Ai jaa, itse olen ymmärtänyt että diginatiivi tarkoittaa ihmistä joka on "syntynyt" älylaite kädessä eli ovat 25v ja nuorempia? Oma ikäluokkani sai koulutusta konekirjoitukseen ja ATK- opetus oli lastenkengissä.. Ja ATK- termiä käytetään nykyään lähinnä vitsinä.
Totuuden perää molemmissa.

Viimeaikoina tutkittu tietoteknistä osaamista alle parikymppisillä, ja heillä on hallussa itse laitteet ja some-alustat varsin erikomaisesti. Mutta mm. liitetiedoston lisääminen sähköpostiin takertelee.

Ollaan muuten väärässä ketjussa…
 
Noista bannien perusteista voisi kyllä avata vähän paremmin; tulisi mm fiilis vähän avoimemmasta ilmapiiristä. Nyt on vähän sellainen fiilis että ei oikein tiedä, missä menee raja ja kuinka helposti niitä banaaneja tulee.

Itse kun en käytännössä lue Ukraina-ketjua niin en näe noita banneihin johtavia tilanteita. Kun ei ole tietoa, mistä ja kuinka herkästi tulee bannia, niin ei tiedä linjaa muuallakaan foorumilla. Esim. varoitetaanko kirjoittajaa että seuraavasta tulee banni, vai mikä on linja? Tästä tuntuu olevan kovasti epätietoisuutta ja välillä tuntuu että edes bannin saaneet eivät tiedä syytä, kun ovat palanneet takaisin.
 
Noista bannien perusteista voisi kyllä avata vähän paremmin; tulisi mm fiilis vähän avoimemmasta ilmapiiristä. Nyt on vähän sellainen fiilis että ei oikein tiedä, missä menee raja ja kuinka helposti niitä banaaneja tulee.

Itse kun en käytännössä lue Ukraina-ketjua niin en näe noita banneihin johtavia tilanteita. Kun ei ole tietoa, mistä ja kuinka herkästi tulee bannia, niin ei tiedä linjaa muuallakaan foorumilla. Esim. varoitetaanko kirjoittajaa että seuraavasta tulee banni, vai mikä on linja? Tästä tuntuu olevan kovasti epätietoisuutta ja välillä tuntuu että edes bannin saaneet eivät tiedä syytä, kun ovat palanneet takaisin.

Perusteista en osaa sanoa, mutta äkkiseltään vaikuttaa siltä että ohi aiheen kirjoittelu ja toisten kanssa vänkääminen ois ne suurimmat syyt. Toki selkeät trollit lähtee nopeesti myös ja perjantai on herkkä päivä.

Osalle palstan jäsenistä, oli sitten vanha tai uusi, on selkeästi herkkä liipasinsormi ja taipumusta vänkäämiseen ja väärinymmärrykseen. Onko kyseessä egon suuruus vai muuten vaan halu riidellä, ei voi tietää.

Palstan ylläpitäjällä lienee muutakin hommaa kuin moderoida täällä, joten ymmärrän hyvin valitun suoran toiminnan linjan ja jos se ei meitä rivijäseniä miellytä niin lienee mahdollista omatoimisestikin jättäytyä pois.
 
Toki tämä on harrastus modeille eikä täällä kenenkään tarvitse roikkua, mutta oletan että moderoinnista on jonkinlainen linjanveto tehty. Olisi varmaan ihan hyvä, jos tällaiset linjaukset olisivat jossain nähtävissä.

Tietysti jos mitään linjaa ei ole, niin se on eri asia.
 
Toki tämä on harrastus modeille eikä täällä kenenkään tarvitse roikkua, mutta oletan että moderoinnista on jonkinlainen linjanveto tehty. Olisi varmaan ihan hyvä, jos tällaiset linjaukset olisivat jossain nähtävissä.

Tietysti jos mitään linjaa ei ole, niin se on eri asia.

Olen käsittänyt, että varsinaisesti moderoijia ei nykyisellään ole vaan Tom Tom on systeemiherra ja siinä ominaisuudessa päättää ja rankaisee halunsa mukaan.
 
Toki tämä on harrastus modeille eikä täällä kenenkään tarvitse roikkua, mutta oletan että moderoinnista on jonkinlainen linjanveto tehty. Olisi varmaan ihan hyvä, jos tällaiset linjaukset olisivat jossain nähtävissä.

Tietysti jos mitään linjaa ei ole, niin se on eri asia.
Menneisyydessä TomTom on näistä linjauksista kirjoitellut. En vain jaksa muistaa missä langassa.
 
Back
Top