En edelleenkään ymmärrä, että mistä asiasta yrität keskustella. Tiedän, että olen kanssasi suurista linjoista aina tai lähes aina samaa mieltä. Nyt tuntuu, että sinun ja minun kirjoitukset ovat aivan eri tasolla ja eri aiheista. Ja sinun ajatuksesi on jossain piilomerkityksissä ja teet johtopäätöksiä yhdysvaltalaisesta sisällissodasta suoraan suomeen. Minäkin toki teen niin, mutta olen eniten huolissani niistä suomalaista sotilashenkilöä esittävistä nimimerkeistä jotka yrittävät puolustaa noiden yhdysvaltain kapinallisten ja terroristien toimintaa ja EIVÄT HYVÄKSY RITTENHOUSEN OIKEUTUSTA AMPUA PÄÄLLENSÄ TAPPAMISTARKOITUKSESSA HYÖKKÄÄVIÄ TERRORISTEJA. Tämä on minulla pointti ja näkökulma josta minä olen huolestunut. En tahtoisi aseveljikseni sotaan henkilöä joka ei hyväksy hyökkäyksen kohteeksi jouvan puolustautumista.
Sinä Baikal jäkätät jostain hyökkäyksen uhrin olemuksesta ja siitä, että oliko hänellä syytä olla kadulla aseen kanssa vaiko ei. Ja jäkätät jostain neljäsosasotatilasta.
Minulle tämän keissin ydinkohdat on aivan muualla.
A)Eli siinä, että jos yhteiskunnan yhteisesti perustama ja ylläpitämä järjestysvalta ei kykene suorittamaan tehtäväänsä, niin silloin yhteiskunnan jäsenet joutuvat itsenäisesti pitämään järjestystä.