Brexit ja sen seuraukset

Totta. Siinä on vuosikymmeniä jatkunut kehitys eikä kaikki todellakaan ole Brexitin syytä. Ihan lähtökohtainen ongelma Britannian kannalta on se että matapalkkaisia hommia on tehneet hyvin pitkälti ulkomaalaiset. Nyt kun ulkomaalaisia ei enää ole samassa mittakaavassa niin hommat jää hoitamatta. Brexit tekee siis näkyväksi taustalla olleen asian. Se mille EU:ssa naureskellaan ei ole juurisyy, vaan se että Britit eivät itse ole tajunneet kuinka riippuvaisia he ovat olleet ulkomaalaisesta työvoimasta ja heidän tekemästään välttämättömästä perustyöstä.
Sen mitä olen itse asiaa nähnyt niin sama voi tosiaan olla tulevaisuutta myös suomessa, palkkoja ajetaan tietyillä aloilla alas ja eipä siellä enää paljoa kantiksia hommissa nääkkään...
 
Sen mitä olen itse asiaa nähnyt niin sama voi tosiaan olla tulevaisuutta myös suomessa, palkkoja ajetaan tietyillä aloilla alas ja eipä siellä enää paljoa kantiksia hommissa nääkkään...
Muuten; Helsingin ja Tampereen välillä on tuossa valtava ero. Kyllähän meilläkin näkee siivoojia ja bussikuskeina jne. selvästi ei-suomalaisia, mutta Helsingissä ei-suomalaisia on valtavasti enemmän.
Suhtaudun asiaan tyynesti. Eihän meillä sentään katukyltitkään ole vieraan maan kielellä.
 
Muuten; Helsingin ja Tampereen välillä on tuossa valtava ero. Kyllähän meilläkin näkee siivoojia ja bussikuskeina jne. selvästi ei-suomalaisia, mutta Helsingissä ei-suomalaisia on valtavasti enemmän.
Suhtaudun asiaan tyynesti. Eihän meillä sentään katukyltitkään ole vieraan maan kielellä.
"Eihän meillä sentään katukyltitkään ole vieraan maan kielellä." Vielä...
 
Tämä vois ehkä tarvita oman viestiketjun Pohjois-Irlannin takia mut laitetaan tänne:

Edit: Yllätävän vähän (ei ollenkaan) suomen mediassa on Pohjois-Irlantia mainuttu?
Sanoisinpa että 20v sisällä tuokin ongelma poistuu, kun Pohjois-Irlanti liittyy osaksi Irlantia. Tällä hetkellä Pohjois-Irlannissa on yhtä paljon katolisia ja muita kristittyjä. Tulevaisuudessa Katolisten osuus vain kasvaa sillä nuoremmissa ikäluokissa (0-39v) heitä on enemmän. Jos vielä Skotlanti lähtee omille teilleen, niin Iso-Britannia muuttuu Pikku-Britanniaksi eli Englannin ja Walesin valtioliitoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Itsekin pidän väistämättömänä, että Pohjois-Irlanti tulee jossain vaiheessa liittymään Irlantiin. Kansanäänestyskin pitäisi järjestää.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Katalonia teki jo Skotlannit kansanäänestyksen suhteen, tosin laittomasti. Belgian hajoamistakin pidän mahdollisena, Italiasta en tiedä.
 
Itsekin pidän väistämättömänä, että Pohjois-Irlanti tulee jossain vaiheessa liittymään Irlantiin. Kansanäänestyskin pitäisi järjestää.
Tuo katolisuus/anglikaani/protestantti -jako ei ole kaikki kaikessa pohjois-Irlannissa. Paljon merkitsee talous, kaikki eivät halua sellaisia muutoksia, että se käy kukkarolle. Sinn Fein -porukkaa toki aina on, mutta monet "katoliset" viittaavat kintaalla tuolle porukalle.
 
Länsimaisen taloudellisen ja poliittisen eliitin kannalta on hyvin kätevää, että on Putin jota voi syytellä jos ihmiset menevät tyhmyyttään äänestämään väärin, tai mellakoivat, tai miehittävät Wall Streettiä tjsp. Näin ei ollenkaan tarvitse katsoa peiliin ja funtsia, olisiko omissa systeemeissä jotain kehittämisen varaa? Ei, Kremlin tekosia kaikki.
Jos Putinia ei olisi, hänet pitäisi keksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: zlm
Länsimaisen taloudellisen ja poliittisen eliitin kannalta on hyvin kätevää, että on Putin jota voi syytellä jos ihmiset menevät tyhmyyttään äänestämään väärin, tai mellakoivat, tai miehittävät Wall Streettiä tjsp. Näin ei ollenkaan tarvitse katsoa peiliin ja funtsia, olisiko omissa systeemeissä jotain kehittämisen varaa? Ei, Kremlin tekosia kaikki.
Jos Putinia ei olisi, hänet pitäisi keksiä.
Tämähän on vähän kuin uskovaisilla kristityillä. Kaikki paha on saatanan syytä, mutta on väärin kysyä miksi jumala sallii kaiken pahan tapahtuvan?
 
Back
Top