Muistaakseni setaaniluku on St1/Shell ja ABC:llä korkeampi kuin muilla asemilla ja olen tämän huomannut mm. moottorin pehmeäpänä käyntinä.
Ja tietysti Nesteen MY omaa korkean setaaniluvun.
Itsellä on useita mustissa 30ltr. kannuissa ollut Dieseliä varastossa ulkona säältä ja auringolta suojassa muutaman vuoden, aina ne on piezojen läpi mennyt moitteetta.
Bensa vehkeissä olen käyttänyt Nesteen pistoolista otettua pienkonebensaa eikä ongelmia ole ollut vaikka sekin on ollut ns. vanhaa n. kolme vuotta sitten varastoitua.
Nykyinen 95E tuskin on parhaimmillaan parin vuoden jälkeen vaikka pakastimessa säilyttäisi.
Ihmettelen suuresti tätä pienkone bensiinin vähättelyä tietissä piireissä, ne ovat just niitä henkilöitä jotka pitävät pienkone huollot hengissä.
Kun se pienkonebensa on turhan kallista ja hifistelyä.
Puhtaasti palava Neste Pro pienmoottoribensiini™ on korkealuokkaisinta markkinoilla olevaa bensiiniä. Se sopii bensiinikäyttöisiin työkoneisiin ja moottoreihin.
www.neste.fi
Kaikkiin dieselmoottoreihin käyvä Shell Diesel sisältää GTL:ää (gas-to-liquids) nesteytetystä maakaasusta tehtyä huippuluokan polttoainetta ja näin diesel palaa puhtaammin, pitää moottorin puhtaana ja antaa välitöntä suorituskykyä.
www.shell.fi
Polttoaineisiin liittyvää;
Kysyin / lähetin viestin yhdelle veneen myyjälle joka myynti ilmoituksessa kertoi että ko. V8 voi ajaa 50/50 suhteella RE85/95E ja se on edullista ajoa... no pelkkää RE85 kuluu 40% enemmän kuin suoraa 95E käytettäessä, en ole vielä saannut vastausta kuinka paljon edellisempaa on ajo plandatulla bensalla.. No ainakin Mercruiser julkisesti mainitsee ettei tenua saa olla 10% enempää bensassa, koska materiaalit joihin polttoaine on kosketuksissa alkavat reagoida alkoholiin eli tenuun, alumiini ja kumiosat eivät välttämättä tykkää liiallisesta alkoholipitoisuudesta.
Pelkällä RE85 ajamiseen ideana on moottorin ahtaminen, siinä on ideaa.
RE85 ajamisesta Lincolnin anturilla kokemusta n.38000km.
Tiissellillä muutama miljoona, jopa Marteliuksen peltisarjan hommasin yhteen ahtamattomaan Hiaceen, tänään näin yhden kaverin joka oli silloin Toyotalla hommissa ja kertoi olevansa varsin ymmällään kun Hiasessa on peltisarjat, muisti heti minut.
Bensoilla maalla merellä ja ilmassa, hitaasti ja kovaa paljon.
Leko bensalla vähän.
Etanolistakin on kokemusta hieman rc-polttis autot ja Lekot sekä eetteristä (aasinpotku)
Niin ja vesiruiskut ostin turbo hommin jo vuonna -85 Canadasta.
Ilokaasujakin on ollut käytössä, kun on ollut vähän kiireempi.
Kotarissa 2T, käytin Shellin risiiniä jota sain sponssina speedway ystävältäni riittävästi, aiettä sitä tuoksua, siinä jää Chanel 5 telineisiin.
Kirjaudu
www.vmpk.fi
Chanel No 5 Edp Spray 60ml edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!
www.tokmanni.fi
Älkää turhaan kokeilko Leko bensaa nyky vehkeisiin sen korkeamman oktaaniluvun takia, tenu RE85 pelaa hyvin jos on ahdin
.