Dokumenttejä

Jos saksa olisi oikeasti jättänyt venäjän rauhaan tai ainakin hieman lykännyt sitä ja saannut sitä vastoin britannian hallintaan voisi maailman järjestys olla kyllä aivan toinen. Pelkään pahoin että tällä hetkellä olisi viides tai kuudes maailmansota menossa kun jenkit, saksa ja venäjä taistelee keskenään.
 
Noh, tiedä onko tämä nyt varsinaisesti dokumentti Reino Paasilinnan lanseemaaran Yle-määritelmän mukaisesti... mutta vihdoin joku on samaa mieltä kanssani Interstellar-elokuvan T.A.R.S -robotin mekaanisesti ekonomisesta järkevyydestä, ellei peräti briljanssista!

 
F117 pilotin haastattelu ja artikkeli tapahtuneesta


The one and only time a F-117 Nighthawk was shot down occurred on March 27th, 1999 over Serbia during Operation Allied Force. Its callsign was "Vega 31" and at its controls was Lieutenant Colonel Dale Zelko. The story of how the stealth jet was detected, targeted, and engaged by a Serbian SA-3 "Goa" surface to air missile (SAM) is an amazing tale in itself, as is the fact that Zelko and the intrepid SAM system commander are now friends. What came of the Nighthawk carcass after it crashed down into a field is also quite intriguing. But above all else, the radio transmissions pieced together from that fateful night are downright chilling.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...down-of-f-117-vega-31-over-serbia-is-chilling
 
Hetki sitten tuli TV:stä, Areenassa nähtävillä 30 päivän ajan:
Brewster - Taivaan helmi

Kansainvälinen ryhmä etsii miljoonien arvoista vanhaa hävittäjäkonetta, Brewsteria, oligarkkien Venäjältä. Suomalaislentäjen muistoissa Brewster on menestyksekäs ja rakas. Koneen etsijät puolestaan joutuvat keskelle surrealistista tarinaa.

https://areena.yle.fi/1-997697
 
Forgotten Weapons ja neuvostolainen PPD-40 (vuodelta -41), myynnissä RIA:n syyskuun huutokaupassa, täysin toimiva.... mielenkiintoisena yksityiskohtana foorumin kannalta, kyseisessä aseessa on SA-leimat! Eli suomalainen sotasaalisase todennäköisesti hyökkäysvaiheesta, joka on käännetty ikuista perivihollista vastaan :). Mikä on asiaa.

 
Samoin minä nappasin yhden Supernovasta. Puoli ikää olen semmoisesta haaveillut.
Kun näin että nettikaupassa luki että ovat loppuunmyyty niin soitin ja kysyin kauppiaalta että onko loppu vaiko vasta tulossa, kauppias kertoi minä päivänä panee ne myyntiin ja minä sitten päivystin netissä muutama tunti että ehtisi saada kun ilmestyivät.
 
Samoin minä nappasin yhden Supernovasta. Puoli ikää olen semmoisesta haaveillut.
Kun näin että nettikaupassa luki että ovat loppuunmyyty niin soitin ja kysyin kauppiaalta että onko loppu vaiko vasta tulossa, kauppias kertoi minä päivänä panee ne myyntiin ja minä sitten päivystin netissä muutama tunti että ehtisi saada kun ilmestyivät.
Itse sain toiseksi sen mustan ja toinen on tuo normiversio. Pikkasen oli nostalgiaa kun avasin paketin, muistin sen ohjeen ulkoa kun isällä oli samanlainen ja opettelin sillä pikkunatiaisena suunnistamaan. Ja on se isän kompassikin vielä jemmassa, eihän se miksikään ole mennyt mutta kun ns perintökalu, niin sitä säästellään ;)
Supernovalta ja Hasturilta sai kyllä ostettua kaikkea kivaa, esim iskemättömiä Billnäsin kirveitä sieltä Kuopion suojasta.
 
Toi Keanu Reeves Hollywoodista on itse asiassa ihan pyssy-miehiä... hyvää settiä:

 
Dokkari Amerikan sotakenraaleista. Kertoo siitä mitenkä nämä kokivat Vietnamin, 1991 Persianlahden sodan ja muuttuneen sodan kuvan terrorismin myötä.

 
Toi Keanu Reeves Hollywoodista on itse asiassa ihan pyssy-miehiä... hyvää settiä:



Haiskahtaa vähän että ”kissoille” pitää näyttää (unohtuu perus asiat).

On kyllä ampuja:uzi:, mutta onko ”turvallinen apuja” on aivan eri juttu:oops:.



Ampuu metalleja aika lyhyelle etäisyydelle:eek:.

Ei tyhjennä aseta ennen kuin alkaa pyörimään:facepalm::facepalm::facepalm:.
 
Back
Top