vlad
Respected Leader
Kyseinen kaksikko, etenkin dosentti Johan Bäckman on herättänyt aiheellistakin keskustelua foorumilla, kummankin toimien laillisuuden perään on kyselty ja on ihmetelty sitä kuinka etenkin dosentti Johan Bäckman saa – voi – toimia niin vapaasti ja kuinka näyttää siltä ettei häneen kohdistu mitään oikeudellisia toimia. Ikään kuin hän nauttisi ”koskemattomuutta”.
Viimeisimmän kohun jälkeen olen pohtinut sitä, että kuinka minun tulee toimia ja olen päätynyt siihen ratkaisuun, että teen foorumin kirjoittajille – ja välikäsien kautta muillekin – tiedoksi sen, että olen laatinut tutkintapyynnön koskien Suomen kansalaisia dosentti Johan Bäckman ja päätoimittaja Janus Putkonen, tutkintapyyntö on toimitettu kotipaikkakuntani poliisilaitokselle allekirjoittaneen toimesta henkilökohtaisesti 6.8.2015.
Tutkintapyynnön jättämisen jälkeen laitoin informaation jättämästäni tutkintapyynnöstä myös Keskusrikospoliisille eli myös heillä tulisi olla tieto tutkintapyynnöstä vaikka kotipaikkakuntani poliisi ei sitä edelleen heille toimittaisikaan. Olettamukseni mukaan tutkintapyyntö tulisi toimittaa myös Keskusrikospoliisille, koska tutkintapyyntö on kohdistettu henkilöihin, jotka on epäiltynä/syytettynä terrorismin tukemisesta ja terrorismiin värväämisestä – joskaan ei Suomen maaperällä vaan Ukrainassa.
https://en.informnapalm.org/inter-national-terrorism-singularity/
Tutkintapyynnön laadin lähinnä seuraavien syiden tähden:
Käytin siis perustana Ukrainan toimintaa eli sitä, että dosentti J. Bäckman ja päätoimittaja J. Putkonen on asetettu Ukrainassa listalle, jolle on koottu henkilöitä, joita epäillään/syytetään terrorismin tukemisesta tai terrorismista ja tämän jälkeen etenkin J.B:n tapauksessa olisi syytä tarkastella hänen toiminnan laillisuus:
-täyttääkö Bäckmanin toiminta rikoslain 34 a luvun - terrorismirikokset - määritelmän?
-onko DNR:n edustuston nimissä harjoitettu värväystoiminta laillista vai laitonta, edustuston sivujen mukaan laillista - mutta sille en panisi paljon painoarvoa.
-toimiiko J.B rahoittajana ja tässä kohdin viittaan Viljakaisen haastatteluun, jossa hän toteaa Johan Bäckmanin maksaneen hänen viisumin ja osan matkakuluista.
-rahoittaako J.B toimintaa omilla rahoillaan vai saako hän mahdollisesti ulkopuolista tukea/rahoitusta.
Tässä kohdin on tietenkin muistettava, että ”kansantasavaltojen” alueella toimivia separatistiryhmittymiä ei ole määritelty kv. terroristiorganisaatioiksi, sen sijaan Ukrainan hallinto on määritellyt ainakin osa, jollei kaikki, kyseiset ryhmittymät terroristeiksi, jolloin näihin ryhmiin olisi mahdollista soveltaa Rikoslain 34 a luvun määritelmää ”terrorismiryhmistä” ja tarkastella tätä vasten etenkin Johan Bäckmanin, ja toissijaisesti Janus Putkosen toimintaa.
Rikoslain 34 a luku Terrorismirikokset:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L34a
Ja poimitaan erilleen:
”6 § (24.1.2003/17) Määritelmät:
Rikoksentekijällä on terroristinen tarkoitus, jos hänen tarkoituksenaan on:
1) aiheuttaa vakavaa pelkoa väestön keskuudessa;
2) pakottaa oikeudettomasti jonkin valtion hallitus tai muu viranomainen taikka kansainvälinen järjestö tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin;
3) oikeudettomasti kumota jonkin valtion valtiosääntö tai muuttaa sitä tai horjuttaa vakavasti valtion oikeusjärjestystä taikka aiheuttaa erityisen suurta vahinkoa valtiontaloudelle tai valtion yhteiskunnallisille perusrakenteille; tai
4) aiheuttaa erityisen suurta vahinkoa kansainvälisen järjestön taloudelle tai sellaisen järjestön muille perusrakenteille.
Terroristiryhmällä tarkoitetaan vähintään kolmen henkilön muodostamaa tietyn ajan koossa pysyvää rakenteeltaan jäsentynyttä yhteenliittymää, joka toimii yhteistuumin tehdäkseen 1 §:ssä tarkoitettuja rikoksia.
Kansainvälisellä järjestöllä tarkoitetaan hallitustenvälistä tai merkityksensä ja kansainvälisesti tunnustetun asemansa perusteella siihen rinnastettavaa järjestöä.”
Minun tehtäväni ei tietenkään ole tuomita kumpaakaan henkilöä, jos heidän toimintansa ei ole laitonta, asiaa voidaan tarkastella moraaliselta kantilta ja vähintäänkin se on tuomittavaa.
Jos dosentti Johan Bäckmanin toiminta ei ole laitonta, voidaanko siis ajatella, että vastaavalla tavalla on laillista osallistua ”separatismiin”, joka kohdistuu esim. tulevaisuudessa Venäjän hallintoa vastaan Putinin kaudella, pyrkien kumoamaan sen siitä huolimatta, että Venäjän hallinto olisi nimennyt kyseiset separatistiryhmät terroristiryhmiksi? Ja olisiko tämä laillista olipa kumouksellisten ainesten ideologia tahi poliittinen suuntaus mikä tahansa – tietenkin sillä edellytyksellä, että ryhmät ovat terroristiryhmiä eikä niitä ole määritelty kansainvälisiksi järjestöiksi, jolloin mahdollisuuksia puuttua toimintaan olisi, olettaen, enemmän.
vlad.
Jokunen linkki:
https://psb4ukr.org/criminal/joxan-erkki-bekman-johan-backmanin/
https://psb4ukr.org/criminal/yanus-kostya-putkonen-janus-kostia-putkonen/
http://kohudosentti.blogspot.fi/2015/07/suomalaiset-vapaaehtoiset-saapuneet.html
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1438316069914
https://www.facebook.com/DONiNewsAgency?pnref=story
Viimeisimmän kohun jälkeen olen pohtinut sitä, että kuinka minun tulee toimia ja olen päätynyt siihen ratkaisuun, että teen foorumin kirjoittajille – ja välikäsien kautta muillekin – tiedoksi sen, että olen laatinut tutkintapyynnön koskien Suomen kansalaisia dosentti Johan Bäckman ja päätoimittaja Janus Putkonen, tutkintapyyntö on toimitettu kotipaikkakuntani poliisilaitokselle allekirjoittaneen toimesta henkilökohtaisesti 6.8.2015.
Tutkintapyynnön jättämisen jälkeen laitoin informaation jättämästäni tutkintapyynnöstä myös Keskusrikospoliisille eli myös heillä tulisi olla tieto tutkintapyynnöstä vaikka kotipaikkakuntani poliisi ei sitä edelleen heille toimittaisikaan. Olettamukseni mukaan tutkintapyyntö tulisi toimittaa myös Keskusrikospoliisille, koska tutkintapyyntö on kohdistettu henkilöihin, jotka on epäiltynä/syytettynä terrorismin tukemisesta ja terrorismiin värväämisestä – joskaan ei Suomen maaperällä vaan Ukrainassa.
https://en.informnapalm.org/inter-national-terrorism-singularity/
Tutkintapyynnön laadin lähinnä seuraavien syiden tähden:
Käytin siis perustana Ukrainan toimintaa eli sitä, että dosentti J. Bäckman ja päätoimittaja J. Putkonen on asetettu Ukrainassa listalle, jolle on koottu henkilöitä, joita epäillään/syytetään terrorismin tukemisesta tai terrorismista ja tämän jälkeen etenkin J.B:n tapauksessa olisi syytä tarkastella hänen toiminnan laillisuus:
-täyttääkö Bäckmanin toiminta rikoslain 34 a luvun - terrorismirikokset - määritelmän?
-onko DNR:n edustuston nimissä harjoitettu värväystoiminta laillista vai laitonta, edustuston sivujen mukaan laillista - mutta sille en panisi paljon painoarvoa.
-toimiiko J.B rahoittajana ja tässä kohdin viittaan Viljakaisen haastatteluun, jossa hän toteaa Johan Bäckmanin maksaneen hänen viisumin ja osan matkakuluista.
-rahoittaako J.B toimintaa omilla rahoillaan vai saako hän mahdollisesti ulkopuolista tukea/rahoitusta.
Tässä kohdin on tietenkin muistettava, että ”kansantasavaltojen” alueella toimivia separatistiryhmittymiä ei ole määritelty kv. terroristiorganisaatioiksi, sen sijaan Ukrainan hallinto on määritellyt ainakin osa, jollei kaikki, kyseiset ryhmittymät terroristeiksi, jolloin näihin ryhmiin olisi mahdollista soveltaa Rikoslain 34 a luvun määritelmää ”terrorismiryhmistä” ja tarkastella tätä vasten etenkin Johan Bäckmanin, ja toissijaisesti Janus Putkosen toimintaa.
Rikoslain 34 a luku Terrorismirikokset:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L34a
Ja poimitaan erilleen:
”6 § (24.1.2003/17) Määritelmät:
Rikoksentekijällä on terroristinen tarkoitus, jos hänen tarkoituksenaan on:
1) aiheuttaa vakavaa pelkoa väestön keskuudessa;
2) pakottaa oikeudettomasti jonkin valtion hallitus tai muu viranomainen taikka kansainvälinen järjestö tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin;
3) oikeudettomasti kumota jonkin valtion valtiosääntö tai muuttaa sitä tai horjuttaa vakavasti valtion oikeusjärjestystä taikka aiheuttaa erityisen suurta vahinkoa valtiontaloudelle tai valtion yhteiskunnallisille perusrakenteille; tai
4) aiheuttaa erityisen suurta vahinkoa kansainvälisen järjestön taloudelle tai sellaisen järjestön muille perusrakenteille.
Terroristiryhmällä tarkoitetaan vähintään kolmen henkilön muodostamaa tietyn ajan koossa pysyvää rakenteeltaan jäsentynyttä yhteenliittymää, joka toimii yhteistuumin tehdäkseen 1 §:ssä tarkoitettuja rikoksia.
Kansainvälisellä järjestöllä tarkoitetaan hallitustenvälistä tai merkityksensä ja kansainvälisesti tunnustetun asemansa perusteella siihen rinnastettavaa järjestöä.”
Minun tehtäväni ei tietenkään ole tuomita kumpaakaan henkilöä, jos heidän toimintansa ei ole laitonta, asiaa voidaan tarkastella moraaliselta kantilta ja vähintäänkin se on tuomittavaa.
Jos dosentti Johan Bäckmanin toiminta ei ole laitonta, voidaanko siis ajatella, että vastaavalla tavalla on laillista osallistua ”separatismiin”, joka kohdistuu esim. tulevaisuudessa Venäjän hallintoa vastaan Putinin kaudella, pyrkien kumoamaan sen siitä huolimatta, että Venäjän hallinto olisi nimennyt kyseiset separatistiryhmät terroristiryhmiksi? Ja olisiko tämä laillista olipa kumouksellisten ainesten ideologia tahi poliittinen suuntaus mikä tahansa – tietenkin sillä edellytyksellä, että ryhmät ovat terroristiryhmiä eikä niitä ole määritelty kansainvälisiksi järjestöiksi, jolloin mahdollisuuksia puuttua toimintaan olisi, olettaen, enemmän.
vlad.
Jokunen linkki:
https://psb4ukr.org/criminal/joxan-erkki-bekman-johan-backmanin/
https://psb4ukr.org/criminal/yanus-kostya-putkonen-janus-kostia-putkonen/
http://kohudosentti.blogspot.fi/2015/07/suomalaiset-vapaaehtoiset-saapuneet.html
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1438316069914
https://www.facebook.com/DONiNewsAgency?pnref=story