Eduskuntavaalit 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RPG83
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
puolueen voimakas henkilöityminen Soinin tiettyihin kannanottoihin ja arvoihin on omiaan karkottamassa minut puolueen ääreltä
Näinhän se on monilla ja erityisesti nuorilla naisilla, mutta kannattaa huomioida se, että nämä ovat lähes 100% varmasti Soinin viimeiset eduskuntavaalit. Katsokaa kauanko ollu puheenjohtajana, katsokaa ulkoista olemusta ja miettikää ikää, voi saada vakavan sairauskohtauksen koska tahansa, tiedostaa myös itse. Julkisuudessa on viimeksi puhunut, että ikää on vasta niin ja niin paljon, voi tehdä näitä töitä vielä vaikka kuinka pitkään, miksi puhuu niin? Koska lähtöaikataulu on jo todennäköisesti päässä mietitty ja media pitää selvänä, että tämä on Soinin viho-viimeinen taistelu eduskuntavaaleissa. Tätä aiemmin on kertonut, että politiikasta luopuminen tulee äkillisesti, ilman mitään etukäteis-varoitusta, miksi, koska kukaan ei halua tehdä itsestään poliittisesti rampaa ankkaa. Seuraava puheenjohtaja on lähes varmasti Sampo Terho(ehdolla nyt Helsingissä), työskennellyt puolustusministeriössä, maanpuolustuskorkeakoulussa ja rauhanturvaajana. Kun nyt äänestän PS:ää, en ajattele Soinia tai SMP:tä, vaan lähivuosina realisoituvaa Sampo Terhon PS:ää. Puoluesihteeri on jo vaihtunut ja näiden vaalien jälkeen myötä eduskuntaryhmä uudistuu ja nuorentuu jälleen lisää, esim. Veltto ei asetu edes ehdolle.

Oletan, että moni täällä tekee päätökset turvallisuuspoliittisesti. Eniten rahaa puolustukseen käyttäisi Perussuomalaiset. Keskusta on jo käsittääkseni ilmoittanut, että seuraavalla hallituskaudella ei Natoon liitytä ja taitaa se ovi olla muutenkin kiinni Ukrainan sodan takia, eli määrärahojen merkitys korostuu.

Tulee mielenkiintoiset vaalit. Itsekin olen virkailijana, ja hylkäämässä väärien puolueiden ääniä. Vaalien alla kannattaa muistaa, että Joulupukin pajassa on pikkuapulaisia, ja Pakkasukon pajassa on pikkuipulaisia.

Näinhän se on monilla ja erityisesti nuorilla naisilla, mutta kannattaa huomioida se, että nämä ovat lähes 100% varmasti Soinin viimeiset eduskuntavaalit. Katsokaa kauanko ollu puheenjohtajana, katsokaa ulkoista olemusta ja miettikää ikää, voi saada vakavan sairauskohtauksen koska tahansa, tiedostaa myös itse. Julkisuudessa on viimeksi puhunut, että ikää on vasta niin ja niin paljon, voi tehdä näitä töitä vielä vaikka kuinka pitkään, miksi puhuu niin? Koska lähtöaikataulu on jo todennäköisesti päässä mietitty ja media pitää selvänä, että tämä on Soinin viho-viimeinen taistelu eduskuntavaaleissa. Tätä aiemmin on kertonut, että politiikasta luopuminen tulee äkillisesti, ilman mitään etukäteis-varoitusta, miksi, koska kukaan ei halua tehdä itsestään poliittisesti rampaa ankkaa. Seuraava puheenjohtaja on lähes varmasti Sampo Terho(ehdolla nyt Helsingissä), työskennellyt puolustusministeriössä, maanpuolustuskorkeakoulussa ja rauhanturvaajana. Kun nyt äänestän PS:ää, en ajattele Soinia tai SMP:tä, vaan lähivuosina realisoituvaa Sampo Terhon PS:ää. Puoluesihteeri on jo vaihtunut ja näiden vaalien jälkeen myötä eduskuntaryhmä uudistuu ja nuorentuu jälleen lisää, esim. Veltto ei asetu edes ehdolle.

Tämä perustelu voi olla (on) oikeastaan ainoa konkreettinen perustelu jonka mukaan voisin kuvitella äänestäväni tulevissa vaaleissa perussuomalaisten ehdokasta - joskin uutena Hämeen vaalipiirin äänestäjänä pitää perehtyä tarkoin eri ehdokkaisiin ja heidän taustoihin. Ongelmani on tavallaan se, että tietyissä asioissa olen hyvin vapaamielinen (ja lisäksi uskonnoton), joten tämä toimii rajoittavana tekijänä - joskin vastaavasti olen monissa kysymyksissä hyvin tiukka (konservatiivi on väärä sana kuvaamaan minua) ja tällaisia kysymyksiä ovat turvallisuuspoliittiset kysymykset sekä maahanmuuttoasiat, jossa olen ehdottomasti halla-aholainen, joten sieltä löytyisi oivallinen linkki persuihin.

Oletan, että moni täällä tekee päätökset turvallisuuspoliittisesti. Eniten rahaa puolustukseen käyttäisi Perussuomalaiset. Keskusta on jo käsittääkseni ilmoittanut, että seuraavalla hallituskaudella ei Natoon liitytä ja taitaa se ovi olla muutenkin kiinni Ukrainan sodan takia, eli määrärahojen merkitys korostuu.

Minulla turvallisuuspolitiikka on merkittävässä roolissa, maahanmuuttoasiat ovat toki tärkeitä mutta eivät yllä edellisen tasolle. Turvallisuuspoliittiset ratkaisut ja ehdotukset rajaavatkin useimmat puolueet automaattisesti pois ehdokkaiden joukosta, olen myös NATO-myönteinen, joten toivoisin puolueelta ja ehdokkaalta selkeää kannanottoa asiaan. Mutta NATO-kielteisyys ei nyt yksin tarkoita sitä, että en äänestäisi kyseistä ehdokasta jos muutoin turvallisuuspoliittiset ajatukset ovat järkeviä ja Suomen puolustusta tukevia.

Turvallisuuspoliittiselta kantilta tarkasteltuna ehdokaspuolueiden määrä on hyvin rajallinen eli Hämeessä käytännössä Kokoomus ja Persut, jos olisi mahdollista äänestää Carl Haglundia tuolloin kaikki olisi kristallinkirkasta ja selvää - mutta kun ei ole niin ei ole. Keskustan rajaan ulkopuolelle osin "väyrysläisten" tähden (pidän heitä tiettynä uhkana Suomen turvallisuuspoliittisen aseman suhteen) ja sitten keskustalainen politiikka yleisesti ei minua innosta "etelänmiehenä".

vlad.

Harmi, että Calle "Haglundin-linja pitää" ministerillä on kielirasite. Lieventävänä asianhaarana voitanee kuitenkin pitää, että kaveri puhuu ja kirjoittaa parempaa suomea, kuin keskiverto persu :cool: .

Ovatko kun järkeviä ja mitä mieltä ovat Putlerista?

Putin ei ole ainoa asia, josta olen ek-vaalien alla kiinnostunut, sillä joku sipulinhajuinen ryssä on vain sipulinhajuinen ryssä, vaikka sillä valtaa vähän olisikin ja Suomessa on muitakin murheita päätettävänä seuraavan 4 vuoden aikana kuin venäläis- ja Venäjä-kysymyksen lopullinen ratkaisu. Jokatapauksessa nuo kaikki kolme ehdokasta ovat varsin potentiaalisia ehdokkaita helsinkiläiselle MÖPille ja kukaan ei varsinaisesti ole ainakaan pro-Putin.

Ikävä fakta toki on se, että kaikki kolme ovat väärissä puolueissa ja vaikka olenkin tuon entisen kokkarinuorten pj:n kansas aika samanmielinen monessa asiassa, niin hän kuitenkin on kokoomuksen ehdokas ja äänestämällä häntä osoitan myös tukea nykyiselle hallitukselle...

Kokoomusministeri ihmettelee keskustavaikuttajien syytteitä median Venäjä-vastaisuudesta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030319293253_uu.shtml

Eka kommentti uutiseen: "Äänestä Juha Sipilää - saat Paavo Väyrysen!"

Juha Sipilä ei tunnu olevan samaa mieltä Väyrysen ja Lehtomäen kanssa. Mutta voiko hän sivuuttaa näitä sitten aikanaan?

Tiistaina töihin palanneen keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän mukaan kolmen ex-ministerin ajattelu ei ole puolueen linja.

- Minä en lähde arvostelemaan mediaa. Minusta uutisointi on ollut tasapuolista, Sipilä kommentoi lyhyesti.

- Ja emmehän me voi hyväksyä niitä toimia, joita Ukrainassa ja Venäjällä on lähiaikoina tapahtunut.

Satavuotta sitten muutamat ylioppilaat tapailivat epävarmasti suomen kansallislaulun sanoja pienessä maistissa. Tunnelma oli uljas ja jalo ja tulihan se laulukin sieltä kun vähän ryyppäsi.Parin vuoden päästä suomi olikin sitten itsenäinen. Tuntuu menevän sadan vuoden sykleissä tämä juttu. Tänään eniten itsenäisyyden perään huutava sakki on tuolla Alepubissa. Toivottavasti taas saadaan itsenäisyys muutaman vuoden päästä. Vain äänestämällä voi vaikuttaa, vai voiko..

Tässä on aika hyvää vaalihuumoria:
http://areena.yle.fi/radio/2627341/#/play

Tantrapolitiikkaa aloittelijoille Pidättämisen taidetta opiskelevat uudet eduskuntavaaliehdokkaat: Hjallis ja Joel Harkimo, Tarja Omenainen, Antero Vartia ja Anne Berner. "Tantrapolitiikassa ei pyritä laukaisemaan, vaan pidätetään sitä asiaa mahdollisimman pitkään."

Tässä on aika hyvää vaalihuumoria:
http://areena.yle.fi/radio/2627341/#/play

Tantrapolitiikkaa aloittelijoille Pidättämisen taidetta opiskelevat uudet eduskuntavaaliehdokkaat: Hjallis ja Joel Harkimo, Tarja Omenainen, Antero Vartia ja Anne Berner. "Tantrapolitiikassa ei pyritä laukaisemaan, vaan pidätetään sitä asiaa mahdollisimman pitkään."

Juuri tuollaisia ominaisuuksia kansanedustajalta edellytämme.

Sepolla on kuitenkin Nobelin rauhanpalkinto, joten hän on ainakin omasta mielestään tämän myötä automaattisesti asiantuntija ulkopolitiikan suhteen.

Taiteilija. :D

Raptori eduskuntaan!

Viimeksi muokattu:
Back