Eduskuntavaalit 2015

Vaikkei se mikään oikeutus toimille olekkaan, niin ilmeisesti sinun mielestä USA ei miehittänyt/miehitä Irakia?

Miehitti ja kuten toteat, sillä ei ole mitään relevanssia tähän.

Mut silti, väärin menee jos vaikka relevanssi olisikin. Ihan keskustelun kannalta kysy itseltäsi kuuluuko Irak Yhdysvaltoihin? Entä kuuluuko Krim Venäjään?
 
Implikoiko tuo, että Irak olisi de facto osa Yhdysvaltoja? Mietippä uudelleen ihan hetken verran.
 
Miehitti ja kuten toteat, sillä ei ole mitään relevanssia tähän.

Mut silti, väärin menee jos vaikka relevanssi olisikin. Ihan keskustelun kannalta kysy itseltäsi kuuluuko Irak Yhdysvaltoihin? Entä kuuluuko Krim Venäjään?
Molempiin kysymyksiisi vastaukseni on että ei kuulu! :) En vain pidä siitä kun joku alkaa liikaa valkopesemään kummankaan suurvallan pyykkiä.
 
Implikoiko tuo, että Irak olisi de facto osa Yhdysvaltoja? Mietippä uudelleen ihan hetken verran.

Ei. Mietippä itse uudelleen ihan hetken verran.

Irak ei ole de facto eikä de jure osa Yhdysvaltoja. Krim on de facto osa Venäjää mutta de jure ei ole.
 
Venäjän mukaan on sekä että
 
Se nyt vaan on jätkät niin, että Krim kuuluu Venäjään. Venäjän mukaan sekä de facto ja de jure. Länsimaille tää juttu on fait accompli.
 
En mäkään tuota hyväksy, enkä salli. Herrat jotka samalla paasaa Suomen realismista, on toi vähän outo suhtauminen. Realismia on lähteä olettamuksesta, että Krim on ja pysyy Venäjän osana.
 
En mäkään tuota hyväksy, enkä salli. Herrat jotka samalla paasaa Suomen realismista, on toi vähän outo suhtauminen. Realismia on lähteä olettamuksesta, että Krim on ja pysyy Venäjän osana.

Niin, de facto. Missä kohtaa en ole ollut realistinen? Ja missä olen "paasannut" Suomen realismista?

Itse luulit että sotken de factot ja de juret Irakiin...minä en sellaiseen viitannut.
 
Se nyt vaan on jätkät niin, että Krim kuuluu Venäjään. Venäjän mukaan sekä de facto ja de jure. Länsimaille tää juttu on fait accompli.

Ja pakotteet voidaan pitää niin kauan kuin Venäjä miehittää Krimiä. Ei mitään syytä ruveta hölläämään.
 
En mäkään tuota hyväksy, enkä salli. Herrat jotka samalla paasaa Suomen realismista, on toi vähän outo suhtauminen. Realismia on lähteä olettamuksesta, että Krim on ja pysyy Venäjän osana.

Onhan tässä aikaa - muistan itse muuten ajan, kun oli "realismia" ajatella, että Baltian maat "ovat ja pysyvät" Neuvostoliiton osana. Sitten koko Neuvostoliitto kupsahti.
 
Ei. Mietippä itse uudelleen ihan hetken verran.

Irak ei ole de facto eikä de jure osa Yhdysvaltoja. Krim on de facto osa Venäjää mutta de jure ei ole.

Hmmmm...jotenkin tuo "de facto" ei vaan ruopase mahanpohjaa niin hyvin kun käsitteen yksiselitteisen monikäytön lanseeranneen baikalin toteuttamana.

Eikös täällä mp.netissä ole perinteisesti defactolla tarkoitettu sellaista keskustapuoluetta tukevaa, sanokaa minun sanoneeni, defactoa. Tarjoilen tarvittavaa käyttöopastusta seuraavasti.

Defacton käyttö merkityksenä lauseessa, esimerkiksi vaikkapa;

Sanokaa minun sanoneeni, että tulevaisuudessa kuuhastellaan ihan samalla lailla kuin tähänkin asti. Mikään ei tule muuttumaan ja tämä minun mielipiteeni on defactoa.

Näin. :p
 
Niin, de facto. Missä kohtaa en ole ollut realistinen? Ja missä olen "paasannut" Suomen realismista?

Itse luulit että sotken de factot ja de juret Irakiin...minä en sellaiseen viitannut.

Niin luulinkin, mutta tässä kohtaa: "Minä en kuuntele Venäjän kantaa de jure -tyyppisissä asioissa."

Suhtaudut mielestäni asiaan epärealistisesti. Eikö tää aika selvä juttu ole? Koska kuten todettu, Krim on annexoitu Venäjään. Siellä on kaikki Venäjän valtiolliset elementit. Myös Venäjän ydinaseet. Voit tuosta sanoa mitä haluaa, mutta noin se on.
 
Ja pakotteet voidaan pitää niin kauan kuin Venäjä miehittää Krimiä. Ei mitään syytä ruveta hölläämään.

Länsi asettaa pakotteita, mikä on täysin oikein. Jos se musta olis kiinni niin pakote- ja kaikki muutkin ruuvit vaan perkeleen kireelle niin että Putin-kusipääassholen tuoli tutisee. Mut mehän ei sitä täällä päätetä. Silti, Krim pysyy osana Venäjää ja se että joku "ei kuuntele Venjää tässä" on tavallaan tyhjää puhetta.
 
Vaikkei se mikään oikeutus toimille olekkaan, niin ilmeisesti sinun mielestä USA ei miehittänyt/miehitä Irakia?

Tottakai USA ja muutamat muut operaatioon osallistuneet ulkovallat miehittivät Irakia useamman vuoden. Se oli paitsi rikollinen niin myös erittäin typerä ja harkitsematon isku USA:lta, jollei sitten tarkoituksena ollut jo alunperin saattaa koko arabimaailma kuohumaan. "Vanhaan hajoita ja hallitse" malliin. Mikään ei oikeuta tällaista sodankäyntiä vierasta suvereenia valtiota kohtaan.

Kaiken lisäksi Irak/Saddam Hussein oli Alqaidan suurin vihollinen. Siinä mielessä USA rankaisi miehityksellään täysin väärää tahoa 911-tapahtumista..Se sai aikaan Alqaidan nousun merkittäväksi terroristioperaattoriksi lähi-itään ja suurelta osalta juuri siitä polveutuu kaikki nykyiset islamilaiset terroristiliikkeet.. Ja, aloittamalla väärällä kohteella USA joutui jatkamaan sotaa Afganistanissa ja sen jälkeen vähän joka suunnalla.

Kaiken kaikkiaan USA on toiminut rikollisesti ja tyhmästi koko Arabian alueella..siitä on aiheutunut suunnatonta kärsimystä paikallisille asukkaille, valtioille. Eikä USA itsekään ole selvinnyt tappioitta..onhan siellä kuollut tuhansia sotilaita jne. Eikä maailma ole tullut operaatiosta yhtään paremmaksi..tämäkin näkyy ja vaikuttaa joka päivä kaikessa kv. toiminnassa. Toki USA:ssa ja muualta maailmasta löytyy niitäkin jotka ovat voittaneet sekä käärineet rahaa tämän sodan johdosta. Mutta sanoisin että tällä sotimiselle löytyy merkittävää vastustusta myös USA:n itsensä sisältä. Minustakin olisi oikein jos Bush ja hänen lakeijansa pistettäisiin rikoksistaan Guantamoon loppuiäkseen. Sinällään en ole mikään erityinen USA:n ihailija, mutta pitää tunnustaa että pahuuden lisäksi se on puolustanut toisissa yhteyksissä myös hyviä tavoitteita.

Mutta...antaako yhden maan rikollinen toiminta toiselle oikeutuksen samanlaisiin, tai oikeastaan vielä suurempiin rikoksiin?
Mielestäni USA:n tekemiset eivät oikeuta Venäjän hyökkäyksiä millään tavalla.

Onneksi tässä Ukrainan tapauksessa USA on taas "hyvien" puolella.. ainakin omalta puoleltani katsottuna USA on kaikesta pahuudestaan huolimatta hyväksyttävämpi "rosvo" kuin koko maailmaa uhkiaava despootti Putin/Venäjä. Mutta saahan sitä olla eri mieltä ja vaikkapa muuttaa Venäjälle, jos tämä maailman pahuus alkaa liikaa ahdistamaan..

Maailma on hyvin monimutkainen järjestelmä josta on vaikea sanoa absoluuttisesti mikä on oikein ja väärin. Itse pyrin asettamaan asiat tietynlaiseen prioriteettiin..Tällä hetkellä Putin ja Venäjä edustaa minun asteikollani poliittisten rosvojen kärkeä..jopa omassa yksinäisyydessään. Kauempana Putinin perässä tulee Lehtomäki, Kääriäinen, Pekkarinen, Arhinkäki jne.. ja kaikki muutkin Putinin kannattajat sekä lakeijat toinen toisensa jälkeen..
 
Onhan tässä aikaa - muistan itse muuten ajan, kun oli "realismia" ajatella, että Baltian maat "ovat ja pysyvät" Neuvostoliiton osana. Sitten koko Neuvostoliitto kupsahti.

Roomakaan ei ollut ikuinen ja tuskin tässä ikuista haettiinkaan. Realistista sen ajattelu tuolloin todella olikin ja Baltian maat olivat ja pysyivät NL:n osina niin kauan kuin NL oli olemassa. Moni eli ja kuoli Baltiassa siinä uskossa, että Neuvostoliitto oli ikuinen. Ihan liian pitkään se kesti. Jos samaa sovelletaan Krimiin, niin Krim kuuluisi Venäjään niin kauan kuin Venäjä on tässä muodossaan olemassa. Eli tuskin on kovinkaan realistista odottaa Krimin suhteen kansainvälisen oikeuden toteutumista kovinkaan pian. Toivon tietenkin, että tuollainen Venäjä ei mieluiten ole edes kovin pitkäikäinenkään. Tietty jos tarkasteluväli on meidän arvioitua jäljellä olevaa elinikäämme pidempi niin sitten en tiedä. Onhan sivistyneen ihmisen kvartaali 25 vuotta.

Karjala ja muut Suomen menettämät alueet kuuluvat edelleen Venäjään. Aika huono siltä Venäjältä on saada takaisin sellaista mitä se on jo ottanut.
 
Niin luulinkin, mutta tässä kohtaa: "Minä en kuuntele Venäjän kantaa de jure -tyyppisissä asioissa."

Suhtaudut mielestäni asiaan epärealistisesti. Eikö tää aika selvä juttu ole? Koska kuten todettu, Krim on annexoitu Venäjään. Siellä on kaikki Venäjän valtiolliset elementit. Myös Venäjän ydinaseet. Voit tuosta sanoa mitä haluaa, mutta noin se on.

Olenko väittänyt että de jureen perustuva ininä mitenkään realistisesti lyhyellä aikavälillä muuttaa mitään? En, joten en ole ollut epärealistinen. Se (asian oikeudellinen kieltäminen) nyt vain on yksi v-tuilun muoto asian hoidosta Venäjän suuntaan joka on pidettävä voimassa.
 
Hmmmm...jotenkin tuo "de facto" ei vaan ruopase mahanpohjaa niin hyvin kun käsitteen yksiselitteisen monikäytön lanseeranneen baikalin toteuttamana.

Eikös täällä mp.netissä ole perinteisesti defactolla tarkoitettu sellaista keskustapuoluetta tukevaa, sanokaa minun sanoneeni, defactoa. Tarjoilen tarvittavaa käyttöopastusta seuraavasti.

Defacton käyttö merkityksenä lauseessa, esimerkiksi vaikkapa;

Sanokaa minun sanoneeni, että tulevaisuudessa kuuhastellaan ihan samalla lailla kuin tähänkin asti. Mikään ei tule muuttumaan ja tämä minun mielipiteeni on defactoa.

Näin. :p

Pahoin pelkään, että kuuhastelu jatkuu ja aivan totta: riippumatta kovinkaan paljon siitä, kuka tai mikä voittaa vaalit ja on kakkosena tai kolmosena. Jos vaalien jälkeen paljastuu, että KESK JA Sos.Demi aikovat toden totta vetää sitä linjaa, johon ovat vaalien alla kiinnittyneet niin se on "hei vaan Marie" ja tämä on de facto. Mutta joku piru kuiskuttaa korvaani, että nyt kootaan mölisevä vaalikarja tanhuvilta uurnille äänestämään "oikein", tarjolla on vaalien alla karkkia ja marmelaatia kansalle, jokaiselle öytyy juuri sitä, mitä haluaa. Toivon, että turpo-mielessä asia on näin. Toivon. Uskonko?

KESK JA Sos.Demi ovat hyvin tietoisia siitä, mikä on sen oman äänestäjäkunnan asenne ja mielipide Turposta. Sitä siis annetaan....ja huom: sitä samaa saavat myös KOK ja RKP kohderyhmät. Lopputulos: riippumatta juurikaan hallituksen kokoonpanosta "tosiasiat tunnustetaan" ja jopa foorumilla rajattomasti ihailtu Calle saa suitset suuhunsa ja todennäköisesti etenee Mallikurssin kautta uudelle uralle, josta olemme jo nähneet viitteitä.

Kesäkuussa olemme jo viisaampia.
 
Hmmmm...jotenkin tuo "de facto" ei vaan ruopase mahanpohjaa niin hyvin kun käsitteen yksiselitteisen monikäytön lanseeranneen baikalin toteuttamana.

Eikös täällä mp.netissä ole perinteisesti defactolla tarkoitettu sellaista keskustapuoluetta tukevaa, sanokaa minun sanoneeni, defactoa. Tarjoilen tarvittavaa käyttöopastusta seuraavasti.

Defacton käyttö merkityksenä lauseessa, esimerkiksi vaikkapa;

Sanokaa minun sanoneeni, että tulevaisuudessa kuuhastellaan ihan samalla lailla kuin tähänkin asti. Mikään ei tule muuttumaan ja tämä minun mielipiteeni on defactoa.

Näin. :p

Defacto päivässä pitää lääkärin loitolla.
 
Back
Top