Eduskuntavaalit 2015

Luulisin Soinin jo hinkanneen asioita Sipilän kanssa. Autoverosta tuskin tekevät kynnyskysymystä.

Autovero on Soinin taitava vedätys omaan pussiin.

Autoverolle tullee jokatapauksessa loppu hyvinkin pian, mutta Soini on vaan ymmärtänyt ottaa siitä pisteet itselleen.

Komissio on nimittäin liikkeellä kovilla panoksilla rajat ylittävien leasingautojen suhteen. Suomi on mitä ilmeisemmin hyväksynyt sen, että ulkomaankilpisillä vuokra- ja leasingautoilla ajaminen vapautuu viimeistään ensi vuoden alusta. Se tietää koko autoveron kaatumista ja verot kerätään ajoneuvoveroilla.

Soini on populisti ja siitä tässä(kin) on kyse. Yrittää ottaa muutoinkin tapahtuvasta asiasta pisteet itselleen.
 
Autovero on Soinin taitava vedätys omaan pussiin.

Autoverolle tullee jokatapauksessa loppu hyvinkin pian, mutta Soini on vaan ymmärtänyt ottaa siitä pisteet itselleen.

Komissio on nimittäin liikkeellä kovilla panoksilla rajat ylittävien leasingautojen suhteen. Suomi on mitä ilmeisemmin hyväksynyt sen, että ulkomaankilpisillä vuokra- ja leasingautoilla ajaminen vapautuu viimeistään ensi vuoden alusta. Se tietää koko autoveron kaatumista ja verot kerätään ajoneuvoveroilla.

Soini on populisti ja siitä tässä(kin) on kyse. Yrittää ottaa muutoinkin tapahtuvasta asiasta pisteet itselleen.

Näinhän se näyttää menevän autoveron osalta ja tämä tietää autoilusta kerättävien verojen painottumista pieni- sekä keskituloisten suuntaan johtuen heidän käytössään olevista vanhemmista ja yleensä halvemmista autoista. Autovero tuottaa kaiketi noin miljardin vuodessa ja sen nakittaminen tasajaolla käytössä olevien kahden miljoonan auton käyttömaksuihin tietäisi 500 euron korotusta per auto. En oikein usko tämän olevan persuille kelvollinen erävoitto hallitukseen menoa varten, jos muutoin pitää hyväksyä edellisen hallituksen linja ja julkisten palvelujen leikkaukset siihen päälle.
 
Parempi ettei RKP tullut mukaan hallitukseen. Nimittäin heidän puolueessaan on mukana suuri määrä ruotsinkielisiä sosialisteja jotka ovat tehneet suurta tuhoa suomalaiselle yhteiskunnalle. Calle oli kelpo puolustusministeri, mutta se että puolet edustajista on selkeitä sosialisteja tekee RKP:sta erittäin huonon kumppanin tällaiseen hallitukseen. En usko myöskään että yksikään kolmesta isosta olisi halukas luopumaan yhdestä ministerin paikastaan ruotsalaisten vuoksi.

Kokoomus olisi varmasti luopunut, RKP on käytännössä sama puolue.
 
Autovero on Soinin taitava vedätys omaan pussiin.

Autoverolle tullee jokatapauksessa loppu hyvinkin pian, mutta Soini on vaan ymmärtänyt ottaa siitä pisteet itselleen.

Komissio on nimittäin liikkeellä kovilla panoksilla rajat ylittävien leasingautojen suhteen. Suomi on mitä ilmeisemmin hyväksynyt sen, että ulkomaankilpisillä vuokra- ja leasingautoilla ajaminen vapautuu viimeistään ensi vuoden alusta. Se tietää koko autoveron kaatumista ja verot kerätään ajoneuvoveroilla.

Soini on populisti ja siitä tässä(kin) on kyse. Yrittää ottaa muutoinkin tapahtuvasta asiasta pisteet itselleen.

Nyt ei vaan enää auta populistin otteet, on ryhdyttävä tuottamaan jotain tosiolevaa. Näytönpaikka. Ja voi olla myös se elämän ja kuoleman paikka. Nimittäin tässä on se mahdollisuus, että Keskusta ja Kokoomus kirjaimellisesti suutelevat Persun kuoliaaksi.
 
Näinhän se näyttää menevän autoveron osalta ja tämä tietää autoilusta kerättävien verojen painottumista pieni- sekä keskituloisten suuntaan johtuen heidän käytössään olevista vanhemmista ja yleensä halvemmista autoista. Autovero tuottaa kaiketi noin miljardin vuodessa ja sen nakittaminen tasajaolla käytössä olevien kahden miljoonan auton käyttömaksuihin tietäisi 500 euron korotusta per auto. En oikein usko tämän olevan persuille kelvollinen erävoitto hallitukseen menoa varten, jos muutoin pitää hyväksyä edellisen hallituksen linja ja julkisten palvelujen leikkaukset siihen päälle.

Autovero tuottaa nykyisin noin 700 - 800 miljoonaa. Tyhjästä 90-luvun lamassa polkaistua ajoneuvovero on korotettu rutkasti ja viidessä vuodessa sen tuotto on kivunnut 200 miljoonasta yli miljardiin, ja ensi vuonna sitä korotetaan taas. Viime vuonna autoveron laskeva ja ajoneuvoveron nouseva käyrä leikkaisivat toisensa.

Sinällään totta tuo kirjoittamasi, mutta siinä työnnetään pää pensaaseen (aivan kuten esim. demarit tekivät) eli ei tunnusteta sitä tosiasiaa, että ulkomaalaisissa kilvissä olevien autojen käyttöä ei ilmeisestikään pystytä enää estämään. Siitä taas seuraa se, että vähänkin arvokkaampien uusien autojen kauppa siirtyisi varmasti 90 %:sti ulkomaankilpisiin ja varakkaampi väki ajelisi Viron, Saksan, Ruotsin, Espanjan jne. kilvillä Suomessa täysin veroitta.

Eihän se niin voi mennä eli tilalle tulee kovemmat ajoneuvoverot ja ulkomaankilpisiltä autoilta ryhdytään myös keräämään ajoneuvoveroja. Onko se sitten vinjettisysteemi eli tarra tuulilasiin, kuten Itävallassa, Tsekissä jne. vaiko ruotsalaistyyppinen telematiikkaan perustuva verotus jää nähtäväksi. Itse uskon vinjettimalliin, joita sitten vaaditaan myös venäläisiltä.

Toinen näkökulma on tietysti se, että pitääkö kaikki päätökset tosiaankin tehdä sen vähätuloisimman kymmenyksen näkökulmasta? Mielestäni ei, koska sosiaalipolitiikka on olemassa sitä varten, että vähäosaisimpien kohtuullinen elintaso kyetään varmistamaan. Eihän oikein mitään muutakaan asiaa voitaisi tehdä, jos sillä vähätuloisimmalla kymmenyksellä olisi veto-oikeus. Ei olisi työmatkakulujen vähennysoikeutta - koska köyhimmät eivät siitäkään hyödy, ei olisi oman asunnon myyntivoiton verovapautta, ei palkallisia arkivapaita, ei moottoriteitä, ei länsimetroa, eikä oikein mitään muutakaan - koska pihtiputaan mummon ei niistä kuitenkaan hyödy.

Eduskuntavaaliketjussa kun ollaan, niin uskallan esittää teesin siitä, että tuossa edellisessä kappaleessa on iso syy demarien alholle. Nykypäivän duunarit ovat varsin hyväosaista sakkia ja heillä olisi etuja valvottavanaan. Mutta kun edes keskituloiselle ei sos.dem. puolue tunnu tarjoavan yhtään mitään, vaan jo toisessa lauseessa alkaa paasaus vähäoisista.
 
Viimeksi muokattu:
Liberaali ei ole liberalistin synonyymi.

Liberaali voi olla merkitykseltään joko vapaamielinen ja suvaitsevainen tai liberaalien (vapaus)aatteiden kannattaja. Myöskään ensimmäisen merkityksen kannalta arvioituna ulosjääneitä puolueita ei voi pitää yhtään sen vapaamielisimpinä ja suvaitsevaisina kuin hallitukseen päätyneitä puolueita. Sosialisteja ei voi pitää vapaamielisinä, suvaitsevaisina tai vapausaatteiden kannattajina. Joskin sosiaalidemokratia kyllä edistää tasa-arvoa aina tasapäistämiseen asti.
 
Autovero on Soinin taitava vedätys omaan pussiin.

Autoverolle tullee jokatapauksessa loppu hyvinkin pian, mutta Soini on vaan ymmärtänyt ottaa siitä pisteet itselleen.

Komissio on nimittäin liikkeellä kovilla panoksilla rajat ylittävien leasingautojen suhteen. Suomi on mitä ilmeisemmin hyväksynyt sen, että ulkomaankilpisillä vuokra- ja leasingautoilla ajaminen vapautuu viimeistään ensi vuoden alusta. Se tietää koko autoveron kaatumista ja verot kerätään ajoneuvoveroilla.

Soini on populisti ja siitä tässä(kin) on kyse. Yrittää ottaa muutoinkin tapahtuvasta asiasta pisteet itselleen.

Liikenteen ja liikennevälineiden verokohtelun pitäisi olla ihan samanlainen kaikkien muidenkin hyödykkeiden kanssa. Ajoneuvojen ja liikennepolttoaineiden verotus vain johtavat vääristymiin taloudessa ja sen takia arvonlisäystä jää syntymättä. Voi vaan miettiä, kuinka moni ihminen on menettänyt henkensä ja terveytensä sen takia, että meillä autokanta on ollut vanhempaa ja huonokuntoisempaa vuosikymmenien ajan kuin mitä se luonnollisesti olisi ollut.

No, reaalimaailmassa liikenteen verokohtelun normalisoiminen voi olla mahdotonta.
 
Liberaali voi olla merkitykseltään joko vapaamielinen ja suvaitsevainen tai liberaalien (vapaus)aatteiden kannattaja. Myöskään ensimmäisen merkityksen kannalta arvioituna ulosjääneitä puolueita ei voi pitää yhtään sen vapaamielisimpinä ja suvaitsevaisina kuin hallitukseen päätyneitä puolueita. Sosialisteja ei voi pitää vapaamielisinä, suvaitsevaisina tai vapausaatteiden kannattajina. Joskin sosiaalidemokratia kyllä edistää tasa-arvoa aina tasapäistämiseen asti.

Suomessa ja Euroopassa yleensäkin tosin tuo vapaamielinen ja suvaitsevainen tarkoittaa vain heidän poliittis-uskonnollisen ideologiansa hyväksymistä eli siis ns. suvaitsevaiset kannattavat maahanmuuttoa, ateismia ja kaikkia muita uskontoja paitsi ei kristinuskoa. Jos joku taas vastustaa näistä yhtäkään asiaa (tai kannattaa tuota kristinuskoa), niin häntä ns. suvaitsevaiset eivät suvaitse eivätkä hyväksy. Sinänsä suvaitsevaisuus onkin vain yksi ideologia muiden joukossa ja se perustuu siihen (kuten kaikissa muissakin ideologioissa), että muita ideologioita ei suvaita.
 
Autovero on Soinin taitava vedätys omaan pussiin.

Autoverolle tullee jokatapauksessa loppu hyvinkin pian, mutta Soini on vaan ymmärtänyt ottaa siitä pisteet itselleen.

Komissio on nimittäin liikkeellä kovilla panoksilla rajat ylittävien leasingautojen suhteen. Suomi on mitä ilmeisemmin hyväksynyt sen, että ulkomaankilpisillä vuokra- ja leasingautoilla ajaminen vapautuu viimeistään ensi vuoden alusta. Se tietää koko autoveron kaatumista ja verot kerätään ajoneuvoveroilla.

Soini on populisti ja siitä tässä(kin) on kyse. Yrittää ottaa muutoinkin tapahtuvasta asiasta pisteet itselleen.

Sen sanon, että jos Soini saa tällä vaalikaudella autoveron poistettua, niin äänestään PS:ää seuraavissa vaaleissa. Se on jo SAAVUTUS, sitä vastaan on taisteltu vuosikymmeniä ja kuinka monta kannetta ovat aktiiviset kansalaiset vieneet EU-tuomioistuimeen, jotta edes JOTAIN JÄRKEÄ saataisiin taottua suomalaisen päättäjän ja virkamiehen kaaliin autoveron järjettömyydestä. Minä olen valmis maksamaan autostani 500 euroa vuodessa enemmän käyttömaksua, jos se tarkoittaa 15 000 euron alennusta hankintahintaan.
 
Liberaali voi olla merkitykseltään joko vapaamielinen ja suvaitsevainen tai liberaalien (vapaus)aatteiden kannattaja. Myöskään ensimmäisen merkityksen kannalta arvioituna ulosjääneitä puolueita ei voi pitää yhtään sen vapaamielisimpinä ja suvaitsevaisina kuin hallitukseen päätyneitä puolueita. Sosialisteja ei voi pitää vapaamielisinä, suvaitsevaisina tai vapausaatteiden kannattajina. Joskin sosiaalidemokratia kyllä edistää tasa-arvoa aina tasapäistämiseen asti.

Kaikki ihmiset ovat joltisenkin yhtä suvaitsevaisia tai 'liberaaleja' - he ovat vain suvaitsevaisia eri asioiden suhteen.
 
Kolmen suurimman puolueen hallitus on toivottavastii toimintakykyisempi kuin vastaava höystettynä pienpuolueilla. Haglund oli kylläkin ihan pätevä ministeri, mutta näinköhän RKP:lle olisi uudessa hallituksessa puolustusministerin postia annettu? Salkun painoarvo on nääs kasvanut viime aikoina...

Jep. Puolustusministerin posti on tällä hetkellä liian raskas pikku puolueen kantaa. No, nyt pitäisi olla ennakkoarvioiden mukaan pohja, joka on suorastaan helppo johdettava. Nato-kysymyksen tärkeydestä sitten vähäsen. Jos foorumin yleinen käsitys pitäisi paikkansa, niin Kokoomus ei iki kuuna valkeana olisi voinut lähteä tällaiseen Nato-vastaiseen koalitioon. Sen verran "painava" oli tämä foorumin hellimä kuva Natosta asiakysymyksenä.

Ja kun chigeena jatkuvasti toitottaa kuinka hän on sanonut etukäteen, niin yhdyn tähän loilottamiseen minäkin pikkasen. Missä on Nato-keskustelu A.D. 2015 aikaan vaalien jälkeen? Aihe hävisi vaalien kohdalla kuin kuppa Töölöstä. Pikkusen yritteli rkp sinttinä jotain, mutta eipä isoja lohnakkeita oikein tuo keskustelu napannut. Hölökyn kölökyn.

Sanokaa sanoneen, kuten chigeena aina sanoo: rautaa lahkeisiin. :cool:
 
Liberaali voi olla merkitykseltään joko vapaamielinen ja suvaitsevainen tai liberaalien (vapaus)aatteiden kannattaja. Myöskään ensimmäisen merkityksen kannalta arvioituna ulosjääneitä puolueita ei voi pitää yhtään sen vapaamielisimpinä ja suvaitsevaisina kuin hallitukseen päätyneitä puolueita. Sosialisteja ei voi pitää vapaamielisinä, suvaitsevaisina tai vapausaatteiden kannattajina. Joskin sosiaalidemokratia kyllä edistää tasa-arvoa aina tasapäistämiseen asti.

Se on totta että moni liberaali on sitä lähinnä omasta mielestään. Jos asia siis ymmärretään vapaamielisyytenä.
 
Jep. Puolustusministerin posti on tällä hetkellä liian raskas pikku puolueen kantaa. No, nyt pitäisi olla ennakkoarvioiden mukaan pohja, joka on suorastaan helppo johdettava. Nato-kysymyksen tärkeydestä sitten vähäsen. Jos foorumin yleinen käsitys pitäisi paikkansa, niin Kokoomus ei iki kuuna valkeana olisi voinut lähteä tällaiseen Nato-vastaiseen koalitioon. Sen verran "painava" oli tämä foorumin hellimä kuva Natosta asiakysymyksenä.

Ja kun chigeena jatkuvasti toitottaa kuinka hän on sanonut etukäteen, niin yhdyn tähän loilottamiseen minäkin pikkasen. Missä on Nato-keskustelu A.D. 2015 aikaan vaalien jälkeen? Aihe hävisi vaalien kohdalla kuin kuppa Töölöstä. Pikkusen yritteli rkp sinttinä jotain, mutta eipä isoja lohnakkeita oikein tuo keskustelu napannut. Hölökyn kölökyn.

Sanokaa sanoneen, kuten chigeena aina sanoo: rautaa lahkeisiin. :cool:

Kyllä se on köykänen jämäsalkku jatkossakin. Puolustusbudjetiksi nuijitaan sujuvasti noin 1,3% bruttokansantuotteesta ja siitä ei pysty kauhean montaa miljoonaa kippaamaan kotikulmille. Toista se on useimpien muiden salkkujen kanssa.

Nato-keskustelun rooli savuverhona näytti jo pidempään ilmeiseltä. Asia kelpasi useammallekkin puolueelle toripuheiden aiheeksi. Muut teemat olisivat olleet vaikeampia. Esimerkiksi "Leikataanko Suomesta, jotta Kreikalle voidaan lahjoittaa?" Olisi ollut ikävä teema useimmille puolueille.
 
Kun meillä on eduskunnassa yli 2/3 ns. oikeistopuolueita (vaikka persujen talouspolitiikka ei sellaista olisikaan) niin on luonnollista että nämä muodostavat hallituksen. Näin pitää toimia demokratiassa jotta kansalaisille jää mahdollisuus vaihtoehtoihin politiikan suunnasta.

Autoverotuksessa riittää alv., kuten kaikessa muussakin tavarakaupassa.Hienoa että PS on ymmärtänyt tämän. Suomessa yksityisautoilu on lähes ainoa mahdollisuus toteuttaa kansalaisten välttämätön kulkeminen palveluihin ja työhön. Kilpailijamaita kovempi verotus on tässä yhteydessä järjettömyyttä. Kysymys on myös liikenneturvasta. Kansalaiset kyllä ymmärtävät että PS on tässä oikealla asialla eikä kyse ole mistään populoinnista.
 
Sinällään on mainiota että Suomi sitoutuu maanpuolusksen osalta mahdollisimman laajaan yhteistyöhön Ruotsin kanssa. Tämä kehitys johtaa väistämättä pidemmälle menevään sitoutumiseen ja yhteiseen päätöksentekoon puolustuspolitiikassa. Tämä helpottaa Suomenkin valintaa siinä vaiheessa kun Ruotsi päätyy hakemaan NATO:n jäsenyyttä.

Olen nimittäin varma siitä että Ruotsille eì riitä sotilaallisen turvallisuuden ratkaisuksi pelkkä yhteistyö Suomen kanssa.
 
Back
Top