Honcho
SMLNKO M/83
Hyvin on Nallelle viime vuosina prolen rahat kelvanneet vaikka hän joskus 80/90-lukujen taitteessa pitikin normikansaa asuntolainoineen ja kulutusluottoineen pankin näkökulmasta pelkkänä rasitteena ja joutavana kustannuseränä. Siinä on just oikea mies valikoitunut palveluammattiin.
Pankithan tekevät tätä nykyä parhaat voittonsa palkkiotuotoista eikä korkokatteesta. Se kuran sisääntuoja saadaan ensin sidottua pankkiin sillä 'halvalla' asuntolainalla, mutta heti sen jälkeen alkaa erilaisten "tuotteiden" myynti. Jättipotti on saada asiakas hankkimaan sikakallis ja hyödytön korkokatto ja lainaturva lainaansa. Näistä pankki nettoaa niin että juristiakin hävettäisi. Sitten alkaa "säästämisen" eli sijoitustuotteiden kaupustelu. Nallen Nordean sujuvakäytöksinen henkilökohtainen pankkineuvoja esittää hyvin epämääräiset tiedot antaen vaihtoehdoiksi erilaisten suhdelukujen ja riskitasojen mukaan painotettuja korko/osake -yhdistelmärahastoja, jotka pintaa raapimalla paljastuvat toisiin Nordean rahastoihin sijoittaviksi rahastoiksi. Kurantuoja maksaa ensin rajastonhoitajalle jotta tämä valitsisi hänelle rahastoja joiden omille rahastonhoitajille toki maksetaan. Löytyy sieltä sitten itse katsomalla muutakin, itse maksan nallepankille indeksirahastosta johonkin Seligsoniin nähden tuplapalkkiota (silti pientä) vain koska olen saanut sieltä ihan oikeasti hyvää palvelua, sen "massiivisen" sijoituksen voi tarkistaa pankkiasioiden ohella ja tämä antaa minulle suojan henk koht neuvojan jatkuvalta tuputtamiselta.