Eduskuntavaalit 2019

Poliisi=Kokoomus
Sisäministeri=Kokoomus

Jokin korkeampi logiikka?

Mietin vain, että onko ohjeistettu poliisin propaganda -osastoa lisäämään nuivaa viestintää viimeisestä gallupista johtuen. Seuraillaan.
 
Joo. Onkin aivan pirun innovatiivista pohjaa luova tilanne. Kuunnellaan eläkeläisiä. Kaikki kunnia harmaille panttereille ja - puumille, mutta vituiksi vaan menee, jos eläkekerhot alkavat käyttää valtaa missä tahansa maassa yli kohtuuden.

Trump on 72 vuotias, Sale on 70. Meillähän on eläkeläiset valtionjohdossakin. Olisi muuten ehkä mielenkiintoista tehdä tarkastelu miten edustajainhuoneiden ja hallitusten ikäcurvit ovat kehittyneet ajan saatossa tähän päivään vaikka viimeiseltä sadalta vuodelta länsimaissa. En ole huolissani SOTE yrittäjien palkkatasosta, ihan mukavasti noi näyttää tienaavan ! Paremman kuin monet pörssiyritysten toimarit. Toivotaan että jotain muutakin teemaan tulisi kuitenkin vaalikeskusteluihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kyseessä oli lasten ideologinen aivopesu, jonka toteuttivat yhdessä opetusministeriö, kouluhallitus ja Tampereen yliopiston psykologian laitos. Käytännössä kaiken takana oli SDP:n vasemmistosiipi, joka ajoi vain omaa etuaan. Tämän siiven perillinen on Sanna Marin.

Pirkkalan moniste 2.0

Koulukino ry - Disinformaatio, vihapuhe ja mediakasvatuksen keinot - Työkaluja teemojen käsittelyyn
http://www.koulukino.fi/disinformaa...-kasittelyyn/tehtava-vihapuheen-tunnistaminen


Tehtävä: Vihapuheen tunnistaminen
Tavoitteet: Oppilaat ymmärtävät vihapuheen käsitteen ja tunnistavat myös vihapuheeksi luokittelemattoman loukkaavan puheen eettisiä ongelmia.

Vinkki: Mannerheimin Lastensuojeluliiton ”Vihapuheen tunnistaminen” on Verkkotukioppilaille (5–9-luokkalaiset) laadittu lyhyt ja ytimekäs kolmisivuinen opas siihen, mitä vihapuhe on, miten sen tunnistaa ja miten sitä voi ennaltaehkäistä.

Lisätehtävä: Voitte pohtia myös vihapuheen piirteitä ja keinoja, joita vihapuheessa käytetään. Tutustukaa Katleena Kortesuon määritelmään vihapuheesta (27.7.2011) ja sen keinoista:

- Keneen vihapuhe kohdistuu?
- Millaisia keinoja vihapuheilmauksissa käytetään?
- Millaisia perusteluja vihapuheessa käytetään? Mihin ne pohjautuvat?

Syventävä tehtävä 1: Teettekö tehtävän osana koulun teemaviikkoa tai muuta projektia? Tehtävässä tuotetun määritelmän pohjalta voitte tehdä koulussa jaettavaksi esimerkiksi infograafin tai Q/A-videon, jossa nuoret vastaavat aihepiiriin liittyviin kysymyksiin. Videotyöskentelyn tueksi: Kaikki kuvaa -tutoriaalit

Syventävä tehtävä 2: Tutustukaa ensiapupaketin keinoihin toimia tilanteessa, jossa nuori kohtaa vihapuhetta. Pohtikaa ensiapupaketissa mainittujen tapojen lisäksi huumoria keinona reagoida vihapuheeseen. Milloin ja miten huumori voisi toimia? Mitä se voisi saada aikaan?

Selvittäkää, mitä käsitteet parodia ja satiiri tarkoittavat. Keskustelkaa, miten niitä voisi hyödyntää keinona keventää keskustelua, esittää vihapuhe koomisessa valossa, ja samalla asettaa vihapuhe naurunalaiseksi. Tutustukaa esimerkiksi YleX:n vihapuheviikon pariodiavideoihin, Maria Petterssonin Suuri Vihaviestikilpailu -kirjoitukseen tai italialaisten matkavinkkeihin:

- Maria Pettersson: Suuri Vihaviestikilpailu ratkeaa tänään – Raati arvioi bloggaajan saamat vihaviestit (9.10.2016)
- YleX Official: Etusivun vihapuheviikko 9.10.2015
- Esimerkki humoristisen vaihtoehtoisen narratiivin tuottamisesta: The Islamic State threatens to come to Rome; Italians respond with travel advice (20.2.2015)

“Mitä jos tuli mokattua?”
Ensimmäisen tehtävän kohdalla saattaa osa oppilaista huomata tuottaneensa itse jossain vaiheessa vihapuhetta. Itse tuotettua vihapuhetta voi käsitellä esimerkiksi hyödyntäen aiemmassa tehtävässä tuotettuja parodiaesityksiä, jolloin tarkastelun kohteeksi nousevat erityisesti erot esineeseen ja ihmiseen kohdistuvan vihan välillä. Vertailuun voi parodioiden rinnalle tällöin nostaa oikeita esimerkkejä verkon vihapuheesta.
 
Pirkkalan moniste 2.0

Koulukino ry - Disinformaatio, vihapuhe ja mediakasvatuksen keinot - Työkaluja teemojen käsittelyyn
http://www.koulukino.fi/disinformaa...-kasittelyyn/tehtava-vihapuheen-tunnistaminen


Tehtävä: Vihapuheen tunnistaminen
Tavoitteet: Oppilaat ymmärtävät vihapuheen käsitteen ja tunnistavat myös vihapuheeksi luokittelemattoman loukkaavan puheen eettisiä ongelmia.

Vinkki: Mannerheimin Lastensuojeluliiton ”Vihapuheen tunnistaminen” on Verkkotukioppilaille (5–9-luokkalaiset) laadittu lyhyt ja ytimekäs kolmisivuinen opas siihen, mitä vihapuhe on, miten sen tunnistaa ja miten sitä voi ennaltaehkäistä.

Lisätehtävä: Voitte pohtia myös vihapuheen piirteitä ja keinoja, joita vihapuheessa käytetään. Tutustukaa Katleena Kortesuon määritelmään vihapuheesta (27.7.2011) ja sen keinoista:

- Keneen vihapuhe kohdistuu?
- Millaisia keinoja vihapuheilmauksissa käytetään?
- Millaisia perusteluja vihapuheessa käytetään? Mihin ne pohjautuvat?

Syventävä tehtävä 1: Teettekö tehtävän osana koulun teemaviikkoa tai muuta projektia? Tehtävässä tuotetun määritelmän pohjalta voitte tehdä koulussa jaettavaksi esimerkiksi infograafin tai Q/A-videon, jossa nuoret vastaavat aihepiiriin liittyviin kysymyksiin. Videotyöskentelyn tueksi: Kaikki kuvaa -tutoriaalit

Syventävä tehtävä 2: Tutustukaa ensiapupaketin keinoihin toimia tilanteessa, jossa nuori kohtaa vihapuhetta. Pohtikaa ensiapupaketissa mainittujen tapojen lisäksi huumoria keinona reagoida vihapuheeseen. Milloin ja miten huumori voisi toimia? Mitä se voisi saada aikaan?

Selvittäkää, mitä käsitteet parodia ja satiiri tarkoittavat. Keskustelkaa, miten niitä voisi hyödyntää keinona keventää keskustelua, esittää vihapuhe koomisessa valossa, ja samalla asettaa vihapuhe naurunalaiseksi. Tutustukaa esimerkiksi YleX:n vihapuheviikon pariodiavideoihin, Maria Petterssonin Suuri Vihaviestikilpailu -kirjoitukseen tai italialaisten matkavinkkeihin:

- Maria Pettersson: Suuri Vihaviestikilpailu ratkeaa tänään – Raati arvioi bloggaajan saamat vihaviestit (9.10.2016)
- YleX Official: Etusivun vihapuheviikko 9.10.2015
- Esimerkki humoristisen vaihtoehtoisen narratiivin tuottamisesta: The Islamic State threatens to come to Rome; Italians respond with travel advice (20.2.2015)

“Mitä jos tuli mokattua?”
Ensimmäisen tehtävän kohdalla saattaa osa oppilaista huomata tuottaneensa itse jossain vaiheessa vihapuhetta. Itse tuotettua vihapuhetta voi käsitellä esimerkiksi hyödyntäen aiemmassa tehtävässä tuotettuja parodiaesityksiä, jolloin tarkastelun kohteeksi nousevat erityisesti erot esineeseen ja ihmiseen kohdistuvan vihan välillä. Vertailuun voi parodioiden rinnalle tällöin nostaa oikeita esimerkkejä verkon vihapuheesta.

Toivottavasti kuluttavat tuon "vihapuheen" loppuun, kuten rasismille tekivät.
Siitä jää jäljelle vain meemi.
 
Eläkeläiset, tämä nouseva väestöryhmän valinnat painaa jatkossa yhä enemmän. Mahtaakohan ko. väestöryhmää juurikaan kiinnostaa mitä tomhawk ohjuksia me ostetaan tai olla kiinnostuneita enään digitaalisen ajan ICT yrityksistä.

Ei välttämättä tosiaan, jos ajattelevat, että "minun jälkeeni vedenpaisumus" eikä ole edes metrilenkkiin varaa. Kyllä siinä jo vappusatanen kelpaa porkkanaksi.
 
Pirkkalan moniste 2.0
Koulukino ry - Disinformaatio, vihapuhe ja mediakasvatuksen keinot - Työkaluja teemojen käsittelyyn
http://www.koulukino.fi/disinformaa...-kasittelyyn/tehtava-vihapuheen-tunnistaminen
.

On tuossa paketissa jotain ihan asiaakin, sillä mielestäni "vihapuhe" todellakin eroaa kriittisyydestä.

Tälle kyllä repesin:

Vihapuhe ei aina näytä vihaiselta: oikeutusta joidenkin ryhmien halventamiseen yritetään perustella joskus esim. tilastojen avulla.
 
Pidän viestistäsi, mutta milloin perussuomalaisissa poliitikoissa on enemmän kaltaisiasi? Juuri eilen ilmaantui taas yksi liki lukutaidoton ehdokas, jonka mielestä ilmastonmuutoksessa ihmisellä ei ole osaa eikä arpaa, rokotevastaisuus on jees ja Zero Hedge sitä ja tätä.

Omia arvoja, niinpä niin.

Kukas tuo kyseinen ehdokas on?
 
Tämä @vlad kommentti on sen verran osuva, että törkeästi lainaan tännekin..

Tästä oikeusministeriön "vihapuheen ilmiantokampanjasta" - ymmärrän sen, että on haluja puuttua verkkohäirintään (ja muuhun verbaaliseen häirintään), että halutaan antaa sellainen signaali, ettei se ole hyväksyttyä. Tätä signaalia tosin on annettu jo kiitettävällä tapaa, eikä tilanne muutu miksikään, kun oikeasti ei ole olemassa mitään määritelmää sille mitä vihapuhe on - eikä sitä edes voi yksiselitteisesti määritellä, ja sellaisen laveaan määrittelyyn sisältyy melkoisia riskejä. Mutta tähän kampanjaan.

Kun näin sen mainoksen ensimmäisen kerran, luulin sen olevan jotain parodiaa, jokin vitsi siitä, että mihin tämä maa on ajautumassa, koska mieleeni ei voinut juolahtaa, että herran vuonna 2019 tehdään kampanja, joka on yhtä taiten tehty kuin Stasin vastaavat "vihapuheen ilmiantokampanjat" sosialismin "kultaisina" vuosina:

Tarkkaile naapuriasi, valtion vastainen puhe on fasismia - velvollisuutesi on ilmiantaa hänet!

En lainkaan ihmettele, että muutamat tietämäni ja tuntemani neuvostovaltion kasvatit näkevät Suomen menossa huolestuttavia piirteitä, ja en nyt väitä, että tämä suoranaisesti johtaa mihinkään totalitaariseen valvontakulttuuriin, mutta tänään Suomessa perustelut ovat samoja, joita totalitaarisissa valtioissa käytetään. Ja jos nyt ajattelemme, että vapaaehtoisesti muokkaamme lakejamme ja toimintakulttuuria tähän suuntaan, ja käykin siten, että valtaan nousee taho (puolue), jolla on oikeasti pahoja aikeita, on sen olennaisesti helpompi kiristää ruuvia, koska pohja toiminnalle on jo olemassa. Se mihin suuntaan ruuvi tuolloin kiristyy ja kuka on se todellinen kohde, mikä on tuolloin sitä vihapuhetta, on aivan oma asiansa. Mutta vauhtiin on jo päästy, kiitos poliitikkomme ja virkamiehemme, jotka ylittivät aidan matalimmasta kohtaa. Tai oikeastaan he menivät siitäkin alitse.

On aivan eri asia kamppailla yksilöön tai ryhmään kohdistuvaa verkko- ja muuta häirintää vastaan ja sitten valjastaa mainoskoneisto kannustamaan kansalaisia ilmiantajiksi, ja vieläpä ilmiantamaan tekemistä, jollaisesta ei ole mitään objektiivista määritelmää - eikä siitä (vihapuheesta) edes voi tehdä mitään ehdottoman tarkkaa määritelmää.

Minulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, että ihan oikeaan häirintään ja maalittamiseen, onpa kohteena yksilö tai ryhmä, ja onpa tekijänä yksilö tai ryhmä/organisaatio puututaan, mutta ei tähän mitään uutta mystistä vihapuhelakia tarvita, nykyinen laki antaa siihen mahdollisuudet ja jos nykyinen laki kaipaa hienosäätöä, sellaista on mahdollista tehdä jos halua on.

Mummoni tapasi sanoa: ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi - mikä tämän OM:n määritelmän mukaan taitaa olla vihapuhetta. Onneksi mummini on jo pari metriä maan pinnan alapuolella.

Edellinen on hiukan kärjistetty esimerkki, mutta liki samalla, olemattomalla, tasolla liikkuvat nämä iskulauseiden määritelmät.
 
Ei välttämättä tosiaan, jos ajattelevat, että "minun jälkeeni vedenpaisumus" eikä ole edes metrilenkkiin varaa. Kyllä siinä jo vappusatanen kelpaa porkkanaksi.

Eipä Sipilän lestadiolaiset hirveästi tuolla anteeksi pyytele pääkirjoituksessaan ;). Omallakin asuinseudullakin on alettu nyt etsimään vapaaehtoisia, naamakirjaa myöten kuulutetaan 3 tunnin pikakoulutukseen. Ehkä omaishoito pitäisi tuoda ajatuksena takaisin. Päivän hesarissa oli että kokoomus haluaa soveltuvuuskokeet alalle takaisin. Päivän kauppalehden pääkirjoitus toinen joka tykittää kovaa.

https://www.sana.fi/sana/arkisto/2019/sana_6_2019/hoivakriisi_avasi_silmat
 
Timo Soini paljasti jo vaalisloganinsa – pohtii silti edelleen jatkoaikeitaan: ”Helkkarin vaikea päätös”


Julkaistu: 7.2. 21:48

Ulkoministeri Timo Soini pohdiskeli jatkoaikeitaan Washingtonissa.

Eduskunta- ja eurovaalit häämöttävät jo lähitulevaisuudessa, mutta sinisiä edustava Soini ei ole vielä paljastanut mahdollisia jatkoaikeitaan. Washingtonissa Kansallisen rukousaamiaisen yhteydessä asiasta IS:lle puhunut Soini kuvaili päätöstä ”helkkarin vaikeaksi”.

– Politiikka on minulle toinen luonto. Mutta jos en nyt vaihda uraa, niin neljän vuoden päästä olen 61-vuotias ja on jo myöhäistä.

Koko aikuisikänsä politiikalle antanut Soini on aiemminkin pyöritellyt mahdollisuutta siirtyä vielä toisiin tehtäviin ulkoministerin pestin päättymisen jälkeen. Toisaalta esimerkiksi paikka europarlamentissa kiinnostaa.

– Eurooppa menee uuteen asentoon, joka kiehtoo minua. Tiedän että pystyisin tekemään siellä paljon, siellä tarvittaisiin tällaista hämähäkkiä.

Soini paljasti hahmotelleensa itselleen jopa vaalisloganin valmiiksi.

– Olen minä käynyt jo tuolla vähän kokeilemassa, että vieläkö se rytmi löytyy. Ja minulla on jo vaalilausekin: ”Timo Soini – tykkäsit tai et”. Vaikka 90 prosenttia ei tykkäisi niin kymmenellä mennään läpi.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005993590.html

Ylen ennuste pudottaisi Siniset eduskunnasta, kovasti Soinille mietittävää...pitkään joutuu näköjään miettimään ennen kuin ilmoittaa...
https://yle.fi/uutiset/3-10509309
Eiköhän se paikka auringossa ole katsottuna ja luvattuna jo pian pari vuotta. Pakollinen koreografia kuuluu kauppaan.
 
Eiköhän se paikka auringossa ole katsottuna ja luvattuna jo pian pari vuotta. Pakollinen koreografia kuuluu kauppaan.

Jep, eihän se palkkio saa ihan ilmiselvältä näyttää... tässä yhdessä vähiten korruptoituneessa maassa, jossa nyt vain on vähän laajentuneempi käsitys maan tavasta...
 
Pirkkalan moniste 2.0

Koulukino ry - Disinformaatio, vihapuhe ja mediakasvatuksen keinot - Työkaluja teemojen käsittelyyn
http://www.koulukino.fi/disinformaa...-kasittelyyn/tehtava-vihapuheen-tunnistaminen


Tehtävä: Vihapuheen tunnistaminen
Tavoitteet: Oppilaat ymmärtävät vihapuheen käsitteen ja tunnistavat myös vihapuheeksi luokittelemattoman loukkaavan puheen eettisiä ongelmia.

Vinkki: Mannerheimin Lastensuojeluliiton ”Vihapuheen tunnistaminen” on Verkkotukioppilaille (5–9-luokkalaiset) laadittu lyhyt ja ytimekäs kolmisivuinen opas siihen, mitä vihapuhe on, miten sen tunnistaa ja miten sitä voi ennaltaehkäistä.

Lisätehtävä: Voitte pohtia myös vihapuheen piirteitä ja keinoja, joita vihapuheessa käytetään. Tutustukaa Katleena Kortesuon määritelmään vihapuheesta (27.7.2011) ja sen keinoista:

- Keneen vihapuhe kohdistuu?
- Millaisia keinoja vihapuheilmauksissa käytetään?
- Millaisia perusteluja vihapuheessa käytetään? Mihin ne pohjautuvat?

Syventävä tehtävä 1: Teettekö tehtävän osana koulun teemaviikkoa tai muuta projektia? Tehtävässä tuotetun määritelmän pohjalta voitte tehdä koulussa jaettavaksi esimerkiksi infograafin tai Q/A-videon, jossa nuoret vastaavat aihepiiriin liittyviin kysymyksiin. Videotyöskentelyn tueksi: Kaikki kuvaa -tutoriaalit

Syventävä tehtävä 2: Tutustukaa ensiapupaketin keinoihin toimia tilanteessa, jossa nuori kohtaa vihapuhetta. Pohtikaa ensiapupaketissa mainittujen tapojen lisäksi huumoria keinona reagoida vihapuheeseen. Milloin ja miten huumori voisi toimia? Mitä se voisi saada aikaan?

Selvittäkää, mitä käsitteet parodia ja satiiri tarkoittavat. Keskustelkaa, miten niitä voisi hyödyntää keinona keventää keskustelua, esittää vihapuhe koomisessa valossa, ja samalla asettaa vihapuhe naurunalaiseksi. Tutustukaa esimerkiksi YleX:n vihapuheviikon pariodiavideoihin, Maria Petterssonin Suuri Vihaviestikilpailu -kirjoitukseen tai italialaisten matkavinkkeihin:

- Maria Pettersson: Suuri Vihaviestikilpailu ratkeaa tänään – Raati arvioi bloggaajan saamat vihaviestit (9.10.2016)
- YleX Official: Etusivun vihapuheviikko 9.10.2015
- Esimerkki humoristisen vaihtoehtoisen narratiivin tuottamisesta: The Islamic State threatens to come to Rome; Italians respond with travel advice (20.2.2015)

“Mitä jos tuli mokattua?”
Ensimmäisen tehtävän kohdalla saattaa osa oppilaista huomata tuottaneensa itse jossain vaiheessa vihapuhetta. Itse tuotettua vihapuhetta voi käsitellä esimerkiksi hyödyntäen aiemmassa tehtävässä tuotettuja parodiaesityksiä, jolloin tarkastelun kohteeksi nousevat erityisesti erot esineeseen ja ihmiseen kohdistuvan vihan välillä. Vertailuun voi parodioiden rinnalle tällöin nostaa oikeita esimerkkejä verkon vihapuheesta.

Tuossa sitä onkin tekemistä:

Tehtävä: Vihapuheen tunnistaminen
Tavoitteet: Oppilaat ymmärtävät vihapuheen käsitteen ja tunnistavat myös vihapuheeksi luokittelemattoman loukkaavan puheen eettisiä ongelmia.

Maailmassa ei ole sellaista viestinnän gurua joka pystyisi vihapuheen tarkasti määrittelemään ja jos olisi, niin Nobel olisi varma.

Tuossa siis halutaan opettaa ymmärtämään käsite, jota ei ole ja sen lisäksi opetetaan tunnistamaan käsitteen ulkopuolinen puhe joka ei ole sitä mutta kuitenkin on.

Nostan hattua opettajalle joka loogisesti perustelee luennolla tuon lähtökohdan.

Toki ideologia edellä tuo on helppoa.
 
Halla-ahon johtama Perussuomalaiset olisi eräältä osin pelottava hallituskumppani, nimittäin Halla-aho on epätyypillinen ammattipolitiikko, hänelle politiikka on työkalu, ei päämäärä. Siksi hän on jo ilmaissut, että mikäli PS menee hallitukseen, hänelle ei ole pakko antaa mitään salkkua. Ja kun ei ole salkkua, ei ole mitään menetettävää, jos menee sukset ristiin niin "heippa sitten" ja hallitus kaatuu.

Ja joo, sitä mukaa kun PS nousee, hallitusneuvottelut mutkistuu. Hiukan siis Ruotsin tyyliin.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Halla-ahon johtama Perussuomalaiset olisi eräältä osin pelottava hallituskumppani, nimittäin Halla-aho on epätyypillinen ammattipolitiikko, hänelle politiikka on työkalu, ei päämäärä. Siksi hän on jo ilmaissut, että mikäli PS menee hallitukseen, hänelle ei ole pakko antaa mitään salkkua. Ja kun ei ole salkkua, ei ole mitään menetettävää, jos menee sukset ristiin niin "heippa sitten" ja hallitus kaatuu.

Voiko puolue olla hallituksessa ilman ministerisalkkua?

Suoraan asiasta ei ole perustuslaissa säädetty, mutta PL 3 § 2 momentin mukaan "Hallitusvaltaa käyttävät tasavallan presidentti sekä valtioneuvosto, jonka jäsenten tulee nauttia eduskunnan luottamusta."

Se ainakin on selvää, että valtioneuvoston jäsentä persuista ei silloin tulisi eli eivät olisi virallisesti hallituspuolue.
 
Jep, eihän se palkkio saa ihan ilmiselvältä näyttää... tässä yhdessä vähiten korruptoituneessa maassa, jossa nyt vain on vähän laajentuneempi käsitys maan tavasta...

179470-jpg.jpg


http://nikokaistakorpi.puheenvuoro....korruptio-ja-hyvaveliverkostot-suomessa-osa-1
 
Joko olisi hallitusveikkauksen aika?
Heitän veikaten:
SDP, Kok, Vihr, RKP. Paikkoja noille yht. 120. Kesk jätetään murskatappion kärsineen rannalle.
 
Voiko puolue olla hallituksessa ilman ministerisalkkua?

Suoraan asiasta ei ole perustuslaissa säädetty, mutta PL 3 § 2 momentin mukaan "Hallitusvaltaa käyttävät tasavallan presidentti sekä valtioneuvosto, jonka jäsenten tulee nauttia eduskunnan luottamusta."

Se ainakin on selvää, että valtioneuvoston jäsentä persuista ei silloin tulisi eli eivät olisi virallisesti hallituspuolue.

Halla-aho on epätyypillinen ammattipolitiikko, hänelle politiikka on työkalu, ei päämäärä. Siksi hän on jo ilmaissut, että mikäli PS menee hallitukseen, hänelle ei ole pakko antaa mitään salkkua.
 
Back
Top