Sen minäkin olen huomannut ja siksi olen moneen kertaan todennut, että vaikka persujen aika ei ole juuri nyt, niin seuraavien eduskuntavaalien jälkeen ovat selkeällä paikkaerolla maan suurin puolue ja se äänisaalis tipahtaa persujen syliin ihan automaattisesti, jos eivät itse hommiaan sössi. Persuille annan sen neuvon, että nyt ei ole aika tinkiä yhtään mistään, nyt on aika mennä oppositioon ja räksyttää siellä kuin kapinen piski
Tämä oli toki ihan hyvä veto...
”Voin hyvin kuvitella sellaisen tilanteen, että jos pääsisimme hallituskumppaneiden kanssa yhteisymmärrykseen turvapaikkashoppailun lopettamisesta, niin voisimme olla valmiita pakolaiskiintiön kasvattamiseen, vaikka periaatteessa pidämme pakolaiskiintiötäkin toimimattomana tapana lievittää maailman kärsimystä”, Halla-aho sanoi.
Onhan se toki hieman omituista jos
haitallinen ja hallitsematon maahanmuutto ja sen estäminen on muille puolueille kynnyskysymys, vaikka Persut suostuisivat tinkimään suunnilleen kaikesta muusta.
Mutta kyllä se sovittelu ja pehmoilu kannattaa aloittaa vasta neljän vuoden kuluttua, silloin siitä on ihan oikeasti hyötyä. Näiden vaalien jälkeen vaihtoehtona on vain oppositio. Rinne on yksi tulppa mutta paljon merkittävämpi tulppa on Orpo. Paikkaerot ovat niin olemattoman pieniä, että Rinteen kampittaminen ei olisi ollenkaan vaikeaa jos Kokoomus ja Persut toimisivat yhdessä, mutta sitä ei tule tapahtumaan.