Eduskuntavaalit 2019

Lohelan touhut ovat yhteiskunnan kannalta merkityksettömiä mutta toivottavasti tämä notkauttaa demareita

Vasemmiston kanssa oikean suhtautumisen etsiminen on kaikkein helpointa. Mitä ikinä demarit taiu vihreät saavatkaan päähänsä oikein tosissaan, vastustan heidän lennokkaita ideoitaan ehdottomasti alusta lähtien ja pidän pääni. Aika näyttää joka tapauksessa, että he ovat olleet väärässä ja muut oikeassa. Oli kyse miinakiellosta, pakolaisista, hävittäjistä, sähköautojen aikataulusta, ihan sama. He ovat aina väärässä ilman yhtäkään poikkeusta. Se on kuin tauti. Kun vain on eri mieltä juuri siinä asiassa, missä vasemmisto on kiihkeintä, muutamassa vuodessa saa vakuuttavasti todeta olleensa oikeassa. 100%:nen otanta!
 
Sdp: Polttomoottorilla käyvät uudet henkilöautot kiellettävä, tilalle nopealla aikataululla 750 000 sähköautoa
https://www.is.fi/autot/art-2000005972771.html

Oliko tämä jo täällä? Haluaako SDP hävitä vaalit? Kuinka kukaan tavan duunari, joka ajaa kymmenen vuotta vanhalla bensa- tai diesel-autolla voi tämän jälkeen äänestää SDP:tä?

Sote-jutut tai HX:n kappalemäärät ovat monen ihmisen arkielämästä vielä kaukana, mutta autoilun kustannukset koskettavat Kallion kuplassa asuvia lukuunottamatta käytännössä KAIKKIA suomalaisia. Luulisi tällaisten sammakoiden pääsevän suusta vasta hallitusneuvotteluiden aikana, kun vaalit on turvallisesti takana. No, hyvä että totuus paljastuu nyt, niin ihmiset tietävät, että ääni SDP:lle on ääni oman ostovoiman pienentämiselle seuraavalla hallituskaudella.
 
Sdp: Polttomoottorilla käyvät uudet henkilöautot kiellettävä, tilalle nopealla aikataululla 750 000 sähköautoa
https://www.is.fi/autot/art-2000005972771.html

Oliko tämä jo täällä? Haluaako SDP hävitä vaalit? Kuinka kukaan tavan duunari, joka ajaa kymmenen vuotta vanhalla bensa- tai diesel-autolla voi tämän jälkeen äänestää SDP:tä?

Sote-jutut tai HX:n kappalemäärät ovat monen ihmisen arkielämästä vielä kaukana, mutta autoilun kustannukset koskettavat Kallion kuplassa asuvia lukuunottamatta käytännössä KAIKKIA suomalaisia. Luulisi tällaisten sammakoiden pääsevän suusta vasta hallitusneuvotteluiden aikana, kun vaalit on turvallisesti takana. No, hyvä että totuus paljastuu nyt, niin ihmiset tietävät, että ääni SDP:lle on ääni oman ostovoiman pienentämiselle seuraavalla hallituskaudella.
Juttua täsmennetty klo 13.58 polttomoottorikiellon tarkan sanamuotoilun osalta.

Otsikkoa täsmennetty lisäksi klo 14.36 sanalla ”uudet”.
 
Lisätietoa syksyn 2015 pakolaiskriisistä?
Lisätietoa saataneen esimerkiksi Sipilän toiminnasta pakolaiskriisin yhteydessä syskyllä 2015.

Keskustan ryhmässä ainakin toivotaan, että Sipilä kirjoittaisi rehellisesti auki, miten hän esimerkiksi päätyi tarjoamaan Kempeleessä sijaitsevaa omakotitaloaan maahanmuuttajien käyttöön.
Vetoaako alentuneeseen syyntakeisuuteen?
 
Juttua täsmennetty klo 13.58 polttomoottorikiellon tarkan sanamuotoilun osalta.

Otsikkoa täsmennetty lisäksi klo 14.36 sanalla ”uudet”.

Uudet, uudet, mutta varmasti myös vanhojen autojen omistajia "kannustetaan" vaihtamaan auto uudeksi esim. kohtuuttomilla käyttömaksujen nostoilla ja CO2-pohjaisilla tietulleilla. Eikä tuo yhtälö silti toimi, koska jos uudet polttomoottoriautot kielletään nyt, niin 10 vuoden päästä kaikki 10 vuotta vanhat käytetyt autot (joihin suomalaisilla on varaa) ovat sähköautoja, joiden romutusikä on tod. näk. noin 10 vuotta.

Nimittäin jotain Teslaa lukuunottamatta tuskin kannattaa 10 vuotta vanhaan Nissan Leafiin enää ostaa uutta akkupakettia. Akun ennustetaan kestävän 10 vuotta (Lähde: https://www.abcnissan.com/blog/2018/october/19/how-long-does-a-nissan-leaf-battery-last.htm) Näin ollen auto menee romuttamolle siinä vaiheessa, kun siihen vihdoin olisi tavallisella jampalla varaa.

Esim. Chevrolet Bolt -sähköautoon maksaa uusi akkupaketti USA:ssa $15,734.29 (Lähde: https://www.greencarreports.com/new...eplacement-chevy-bolt-ev-electric-car-battery). Tuohon kun lisätään 10% tulli Suomeen ja 24% ALV päälle, niin päästään euroissa n. 19 000 € suuruuteen.

Ja ennen kuin joku sanoo, että akkujen hinnat tulevat laskemaan, kun teknologia kehittyy, niin vedän vertaukseksi, että onko esim. iPhonen hinta laskenut viimeisen 10 vuoden aikana? Kyllä se uusin iPhone on aina maksanut vähintään saman verran kuin edeltäjänsä, vaikka teknologia kehittyisi - samalla rahalla vaan saa sitten tehokkaamman pelin. Eli akkuihin siirrettynä - uusin akku maksaa aina saman verran - siinä vain on sitten enemmän kapasiteettia kuin vanhassa.
 
Lisätietoa syksyn 2015 pakolaiskriisistä?
Keskustan ryhmässä ainakin toivotaan, että Sipilä kirjoittaisi rehellisesti auki, miten hän esimerkiksi päätyi tarjoamaan Kempeleessä sijaitsevaa omakotitaloaan maahanmuuttajien käyttöön.
Suomelle on aina maana ollut hyväksi että historian tapahtumat selvitetään perusteellisesti ja osalliset kantavat vastuunsa.
.
 
Lainataan taas Jussia,hän kun tuntuu olevan ainoa järjen ääni vaihtoehdoista:

"Sosialidemokraatit ovat seonneet. Mahtavatko heidän äänestäjänsä rynnistää ostamaan sadan tonnin Tesloja, vai onko tarkoitus, että sampanjasosialisti ajaa sähköautolla ja duunari polkuautolla?

Käytän tilaisuuden hyväkseni ja totean, että minulla ei ole mitään sähköautoja vastaan. Sähköauto ei kuitenkaan ole päästötön, vaikka se paikallisesti toki parantaa ilman laatua, etenkin kaupungeissa. Sähköauto ja sen akku pitää valmistaa, mikä syö energiaa ja materiaaleja. Sen käyttämä sähkö pitää myös valmistaa jollakin keinolla.

Perussuomalaisilla on tämän aiheen tiimoilta kaksi peruslinjausta:

a) Suomen on oltava maa, jossa on mahdollista elää, asua ja liikkua - kohtuuhinnalla. Demareiden resepteillä tähän ei päästä.

b) Ilmastotoimet eivät saa perustua moraaliposeeraukseen, vaan on ajateltava niiden kokonaisvaikutusta. Demareiden reseptit eivät täytä näitä vaatimuksia."
 
Niin paljon kuin PerSuja parjataan populisteiksi, alkaa Demarit todellisuudessa olla niitä isoimpia populisteja polttomottoriautojen kielloillaan, eläkkeiden kasvattamisillaan, turvapaikkakiintion kymmenkertaistaminen, jne... Mitä enemmän lukee Demarien lupauksia, sitä enemmän käy ilmi että ne vasta isoa populismia ovatkin.
 
Niin paljon kuin PerSuja parjataan populisteiksi, alkaa Demarit todellisuudessa olla niitä isoimpia populisteja polttomottoriautojen kielloillaan, eläkkeiden kasvattamisillaan, turvapaikkakiintion kymmenkertaistaminen, jne... Mitä enemmän lukee Demarien lupauksia, sitä enemmän käy ilmi että ne vasta isoa populismia ovatkin.

Voisivathan nuo populismit kosia joitain vasemmistoliiton äänestäjiä tietysti. Tuo eläkeläishomma on tietysti hauska. Mahtaako monikin mummo mennä äänestyskoppiin Rinteen lupaama satanen silmissä kiiluen?

Rinteen lupaama satanen maksaisi 1,4 miljardia euroa. Turvapaikkakustannusten kymmenkertaistaminen? Nykyiseen summaan siis nolla perään. Juhlaa! Mitähän sähköautopakotus tulisi maksamaan?

Julkisyhteisöjen velka on juuri se kuolemanmylly, johon olemme menossa. Jos kukaan matematiikkaa osaa, tarvitsemme hallituksen, joka saisi terveysmenot ja pitkäaikaishoidon kustannukset järkevälle tolalle. Mutta se ei onnistunut tältäkään hallitukselta, ja vasemmisto tulee varmuudella viemään koko maan konkurssiin. Se on pelkkää matematiikkaa.
 
Uudet, uudet, mutta varmasti myös vanhojen autojen omistajia "kannustetaan" vaihtamaan auto uudeksi esim. kohtuuttomilla käyttömaksujen nostoilla ja CO2-pohjaisilla tietulleilla. Eikä tuo yhtälö silti toimi, koska jos uudet polttomoottoriautot kielletään nyt, niin 10 vuoden päästä kaikki 10 vuotta vanhat käytetyt autot (joihin suomalaisilla on varaa) ovat sähköautoja, joiden romutusikä on tod. näk. noin 10 vuotta.

Nimittäin jotain Teslaa lukuunottamatta tuskin kannattaa 10 vuotta vanhaan Nissan Leafiin enää ostaa uutta akkupakettia. Akun ennustetaan kestävän 10 vuotta (Lähde: https://www.abcnissan.com/blog/2018/october/19/how-long-does-a-nissan-leaf-battery-last.htm) Näin ollen auto menee romuttamolle siinä vaiheessa, kun siihen vihdoin olisi tavallisella jampalla varaa.

Esim. Chevrolet Bolt -sähköautoon maksaa uusi akkupaketti USA:ssa $15,734.29 (Lähde: https://www.greencarreports.com/new...eplacement-chevy-bolt-ev-electric-car-battery). Tuohon kun lisätään 10% tulli Suomeen ja 24% ALV päälle, niin päästään euroissa n. 19 000 € suuruuteen.

Ja ennen kuin joku sanoo, että akkujen hinnat tulevat laskemaan, kun teknologia kehittyy, niin vedän vertaukseksi, että onko esim. iPhonen hinta laskenut viimeisen 10 vuoden aikana? Kyllä se uusin iPhone on aina maksanut vähintään saman verran kuin edeltäjänsä, vaikka teknologia kehittyisi - samalla rahalla vaan saa sitten tehokkaamman pelin. Eli akkuihin siirrettynä - uusin akku maksaa aina saman verran - siinä vain on sitten enemmän kapasiteettia kuin vanhassa.


Polttokennoautot on ratkaisu tähän akkuongelmaan, eli sähköauto jossa sähkö muodostetaan vedystä.

Etelä-korea, jenkit, norja, australia ja useat euroopan maat ovat menossa tähän suuntaan, tahti kiihtyy ensi vuosikymmenellä, mutta suomessa asia on sivuutettu täysin. Itseasiassa näin ensimmäisen maininnan ”vetyautosta” suomen perusmediassa tuossa sdp:n uutisessa.
 
Julkisyhteisöjen velka on juuri se kuolemanmylly, johon olemme menossa. Jos kukaan matematiikkaa osaa, tarvitsemme hallituksen, joka saisi terveysmenot ja pitkäaikaishoidon kustannukset järkevälle tolalle. Mutta se ei onnistunut tältäkään hallitukselta, ja vasemmisto tulee varmuudella viemään koko maan konkurssiin. Se on pelkkää matematiikkaa.
Vaikka itse en nykyhallituksen menosta oikein ole perustanut pätkääkään, niin täytyy silti sanoa, että ainakin Sipilän hallitus on yrittänyt saada julkisen puolen kulut kuriin ja pitkäaikaisesti kannattavalle tasolle. Kun SDPn ja muun vasemmiston puheita kuuntelee, niin kulujen kuriin saamisesta ei ole tietoakaan.
 
Polttokennoautot on ratkaisu tähän akkuongelmaan, eli sähköauto jossa sähkö muodostetaan vedystä.

Etelä-korea, jenkit, norja, australia ja useat euroopan maat ovat menossa tähän suuntaan, tahti kiihtyy ensi vuosikymmenellä, mutta suomessa asia on sivuutettu täysin. Itseasiassa näin ensimmäisen maininnan ”vetyautosta” suomen perusmediassa tuossa sdp:n uutisessa.

Kun viimeksi kuulin suomalaisen firman vakavasti tutkivan polttokennoja, se firma oli Nokia.
 
Kun viimeksi kuulin suomalaisen firman vakavasti tutkivan polttokennoja, se firma oli Nokia.


Ainakin hyndailla, ja mersulla on valmiit henkilöautotekniikat, raskaaseen kalustoon on nikola ja ainakin toyota panostaneet, nikola tuo sekä huoltoasemaverkon että raskaan kaluston yhdessä, jolloin muna vai kana ongelmaa ei ole.

Myös laivoihin ja juniin on tekniikkaa sovellettu.
 
Ainakin hyndailla, ja mersulla on valmiit henkilöautotekniikat, raskaaseen kalustoon on nikola ja ainakin toyota panostaneet, nikola tuo sekä huoltoasemaverkon että raskaan kaluston yhdessä, jolloin muna vai kana ongelmaa ei ole.

Myös laivoihin ja juniin on tekniikkaa sovellettu.
Hondalla on myös jenkkilässä ollut jo koeliikenne vuosia.
Mutta sanoinkin 'suomalainen firma'. Nokia tutki vakavissaan kännyn latausta polttokennolla.
 
Polttokennoautot on ratkaisu tähän akkuongelmaan, eli sähköauto jossa sähkö muodostetaan vedystä.

Etelä-korea, jenkit, norja, australia ja useat euroopan maat ovat menossa tähän suuntaan, tahti kiihtyy ensi vuosikymmenellä, mutta suomessa asia on sivuutettu täysin. Itseasiassa näin ensimmäisen maininnan ”vetyautosta” suomen perusmediassa tuossa sdp:n uutisessa.

Hyvä huomio, mutta huomisen teknologia on jotain jota verotuksen paratiisissa on vaikea odottaa.
Sähköauto ei ole vaihtoehto itselleni, eikä äänellä ole mitään tekemistä tämän kanssa. Yksinkertaisesti en vain saa ladattua sitä sähköautoa missään. Asun kerrostalossa ja ennen kuin parkkipaikat ovat muutettu sellaiseksi, että siellä voi ladata sähkö-autoa, olen muuttanut keskustaan jossa ei auto paikkoja ole lainkaan.
Joten en siis voi ikinä vaihtaa ladattavaan autoon.
Asia joka vouhkaajat unohtavat usein kun puhutaan sähköautoista.
Ennen sitä toimivaa ja kohtuuhintaista polttokennoautoa joudun siis "tyytymään" vanhaan Land Roveriini ja jos lotossa onnistaa ehkä uudempaan ympäristönpilaajaan.
 
Back
Top