Eduskuntavaalit 2019

Voisiko tuo olla ennakointia tulevaan? Mahdolliseen verotusmalliin? Luonnollisesti autoilijat psyykataan aiheeseen vastaanottavaisiksi mm. liikenneturvallisuuskysymyksillä malliin, kun ajat ojaan, niin apu löytää heti perille. :)
Nopeudenrajoitin, automaattinen liikenne...galileon paikannus ilmaisena..

 
Satelliittiseurantaa voi aina halutessaan häiritä(häirinnän vaikuttaessa jonkin matkan päähän ei tämä välttämättä taida olla ihan aillista...), mutta jos ajoneuvo on myös matkapuhelinverkossa on sen sijainti tiedossa tukiaseman tarkkuudella. Tulevaisuuden autoihin täytynee tehdä hieman omia modauksia.
 
Satelliittiseurantaa voi aina halutessaan häiritä(häirinnän vaikuttaessa jonkin matkan päähän ei tämä välttämättä taida olla ihan aillista...), mutta jos ajoneuvo on myös matkapuhelinverkossa on sen sijainti tiedossa tukiaseman tarkkuudella. Tulevaisuuden autoihin täytynee tehdä hieman omia modauksia.
Nopeudenrajoittimelle signaalin puuttuminen istuttaa auton pihaan..
 
Osaako nyky-yhteiskunta enää edes elää ilman GPS:ä?

Ei osaa ja esimerkiksi kartanlukutaito on suorastaan romahtanut. Edes kaupunkikarttoja ei osata lukea. Kun puhuu ilmansuunnista, niin ihmiset tuijottaa monttu auki hämmästyneenä.

Ilmeisesti jopa asevelvollisuusaikana ilman kännykkää joutuu pärjäämään vain muutamassa harjoitteessa, joten kovin ihmeellistä taitoa ja osaamista ei tartu sieltäkään.

Nyky nuorelle tilanne jossa tuntemattomaan paikkaan pitäisi löytää vain kartan ja osoitteen perusteella on stressaava ja outo - todellakin puhutaan mukavuusalueen ulkopuolisesta asiasta.
 
Nykyään se on niin helppoa kun löytyy kartat netistä, ei tarvitse ostaa tai kirjastosta lainata. Senkun tutkii ja kirjoittaa ylös mistä ja minne pitää kääntyä ja mitä tietä ajaa ja muut tärkeimmät yksityiskohdat. Tai sitten ottaa kännykällä kuvan kartan avainkohdista.
 
Nykyään se on niin helppoa kun löytyy kartat netistä, ei tarvitse ostaa tai kirjastosta lainata. Senkun tutkii ja kirjoittaa ylös mistä ja minne pitää kääntyä ja mitä tietä ajaa ja muut tärkeimmät yksityiskohdat. Tai sitten ottaa kännykällä kuvan kartan avainkohdista.

Jos kartoista puhutaan, niin nettihän on melkoinen siunaus.

Tosin tuolla tavalla ei suunnista nykyään muut kuin dinosaurukset. Muut menee sinne minne kännykkä ohjaa menemään.

Kaikki tuollaiset "katso maamerkki ennen liittymää ja jatka pohjoiseen, jos menet vahingossa ohi" tyylinen osaaminen on katoavaa kansanperinnettä ja nuorten mielestä täysin turhaa.
 
Pitää nyt kuitenkin muistaa että tässä puhutaan tosiasiassa "rajoittimesta".
Tämä kuvio toimii siten että auto ilmaisee kuljettajalleen ylinopeuden, ei kuitenkaan mitenkään rajoita nopeutta.


Järjestelmä voisi varoittaa nopeusrajoituksen ylittämisestä ja rajoittaa moottorin voimaa, jotta kuljettaja ei ylittäisi nopeusrajoituksia.

Tarvittaessa
kuljettaja voisi ohittaa rajoitinjärjestelmän esimerkiksi painamalla voimakkaasti kaasua, koska voi syntyä tilanteita, jossa on turvallisempaa kiihdyttää nopeutta.



Eli rajoitin on päällä koko ajan, mutta sen _hetkellisesti_ voi ohittaa painamalla kaasua. Sen jälkeen rajoitin hyppää taas päälle.

Eli lyhyesti:kommarimeininki.
 
Back
Top