En pääsee Maisaan sovelluksen kautta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maidan
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ja lisätään vielä, että mobiilivarmenne on ilmainen käsittääkseni ainakin Telian ja Elisan liittymissä. Myös DNA:lle sen saa, mutta en tiedä, maksaako se jotain. Elisalla maksoi kai pari euroa kuussa, mutta kuuluu nykyään kaikkien liittymien kuukausimaksuun.

Mobiilivarmenne tilataan siltä puhelinyhtiöltä, jonka SIM- kortti sinulla on.

Kannattaa hankkia.

Edit: Tuossa yllähän se tulikin jo selkeämmin.

Kannattaa hankkia.

Minulla on Telia ja sim kortti on siltä.

Kannattaa hankkia.

Eli mobiilivarnenne ei kuuluu automattisesti kun maksan IPadista Telialle?

Se käsittääkseni kuuluu liittymän kuukausimaksuun, mutta pitää aktivoida erikseen operaattorin myymälässä. Voi olla että vaatii uuden sim-kortin, jolloin uuden kortin tilaaminen maksaa vähän, mutta mobiilivarmenne sinänsä kuuluu liittymän hintaan. Kannattaa kysyä operaattorilta lisää.

Danske bankin kirjautuminen muuttui muutama viikko sitten. Vaatii 6-numeroisen pin-koodin; myös sormenjälki käy.

Tietoturvaihmiset suosittelevat mobiilivarmenteen käyttöä silloin kuin se on mahdollista, eli pankissa käytetään pankkitunnuksia ja muuten mobiilivarmennett
no asken , näin naapurin, joka vahvisti saman, turvallisuus säännöt muuttuivat kuulemma, mutta "mobiilivarmenne" nyt askarruttaa.

Kuka niitä juumiin laittanut?
Ymmärsin sitten väärin, kun puhuit pankkiin menemisestä.

Laittamani linkin kautta saat tilattua mobiilivarmenteen, mutta se ajaa saman asian kuin pankkitunnukset. Eli jos et pääse Maisaan niillä, tuskin pääset mobiilivarmenteellakaan.

Vaikka tämä helsinkiläisten ketju onkin niin vahva suositus mobiilivarmenteen käytölle.

Paljon helpompi ja nopeampi kuin pankkitunnukset sekä moninverroin turvallisempi.

Miksi et käyttäisi kun puhelinliittymään kuitenkin sisältyy?

Vaikka tämä helsinkiläisten ketju onkin niin vahva suositus mobiilivarmenteen käytölle.

Paljon helpompi ja nopeampi kuin pankkitunnukset sekä moninverroin turvallisempi.

Miksi et käyttäisi kun puhelinliittymään kuitenkin sisältyy?
Minä en edes tiennyt sellaisesta, minulla on Ipad ja nyt tavallinen vanha Nokia puhelimena vain soittoja varten nyt. Pitää uusia puhelin, tiedän, mutta oli paljon muita hankintoja, uusinut jääkappi-pakastin, lieden, kun olivat niin vanhoja, Ukrainaan sukulaisia pitää auttaa..
Olen pärjänyt ihan hyvin tuon Ipadini kanssa hyvin, se on suojattu, mutta vanha puhelinta en käytä tietokoneena, tietenkään. Pian pakko ostaa jonkun kännyn, kun sitä ei voi edes päivitää..ja varmaan hajoa pian. Sitä en ole huolissaan, kun se vain puheluita varten, mutta IPad on hyvin suojattu, tietääkseni.

Mistä minä voin tarkistaa onko minulla tämä mobiilivarmennin Ipadissa? Jos se kuuluu automaattisesti Telialla?

Minä en edes tiennyt sellaisesta, minulla on Ipad ja nyt tavallinen vanha Nokia puhelimena vain soittoja varten nyt. Pitää uusia puhelin, tiedän,
Ei tarvi.
Sitä en ole huolissaan, kun se vain puheluita varten, mutta IPad on hyvin suojattu, tietääkseni.
On suojattu, mutta kyse ei ole siitä.

Kyse on huijarisivustoista ynnä muista, jotka yrittävät saada sinut kirjautumaan feikkisivuille. Saavat sitten pankkitunnuksesi ja vievät rahasi.

Jos mobiilivarmenteen syötät feikkisivuille niin niillä ei pääse pankkiin.
Mistä minä voin tarkistaa onko minulla tämä mobiilivarmennin Ipadissa? Jos se kuuluu automaattisesti Telialla?
Se on liittymässä. Jos sulla on Telian sim-kortti ipadissa niin sulla on se ja toimii ihan yhtä hyvin pädissä.

Katso Telian sivuilta miten saat käyttöön.

Mobiilivarmenne on yhteydessä sim-korttiin; ei laitteeseen. Eli jos sulla on iPadissa SIM-kortti joka sisältää mobiilivarmenteen, niin se toimii tabletilla.

Ole yhteydessä operaattoriin; siellä voit tarkistaa onko sun kortissa mobiilivarmenne, voit tarvittaessa tilata uuden kortin ja saat opastusta sen käyttöön. Siis liikkeessä asioidessa.

Muoks: Ilmeisesti Telian liittymissä on kaikissa mobiilivarmennepystyvyys; mobiilivarmenteen sivuilla muistaakseni sanottiin että vanhoissa sim-korteissa ei tätä olisi. Joka tapauksessa; mene palvelevaan liikkeeseen niin asiat selviävät ja saat opastusta mobiilivarmenteen käytössä.

Ei tarvi.

On suojattu, mutta kyse ei ole siitä.

Kyse on huijarisivustoista ynnä muista, jotka yrittävät saada sinut kirjautumaan feikkisivuille. Saavat sitten pankkitunnuksesi ja vievät rahasi.

Jos mobiilivarmenteen syötät feikkisivuille niin niillä ei pääse pankkiin.

Se on liittymässä. Jos sulla on Telian sim-kortti ipadissa niin sulla on se ja toimii ihan yhtä hyvin pädissä.

Katso Telian sivuilta miten saat käyttöön.
No, pankin kanssa kirjautuminen onnistui! Kaveri auttoi asken, se oli yllättävän helppo, paitsi sormenjälkeä se ei vaatinut, jostain syystä, onko OK, vai voiko lisätä myöhemmin? Vai oliko se näin että jompi kumpi?
Nyt 6-numeroinen pin nyt on vain pankkia varten, muissa edelleen nelinumeroinen.
Mobiilivarmenne asian varmistan ja hoidan kun pääsen Teliaan, samalla katson uutta kännykkä. Milloin muuten mobiilivarmenne otettu käyttöön Telialla? Kuinka kauan se kuului liittymähinyaan. Kaksi v sitten kun ostin uuden Ipadin ei mitään kerrottu tästä. Oliko se jo silloin?
Yleensä ei koskaan menee mihinkään tavallisen haun kautta, ainoastaan sovelluksesta. Netista ei ostanut kun yhden valasimen joskus, mutta maksoin visalla, on kuulemma turvallisempi. Tavara tuli aika nopeasti, tuskin feikkisivusto..yritän välttää netti ostoksia.

Kiitos vastauksista! 🙂

Viimeksi muokattu:
No, pankin kanssa
Milloin muuten mobiilivarmenne otettu käyttöön Telialla?
Mobiilivarmenne tuli tarjolle muistaakseni vuonna 2004 tai 2005. Eli noin 20 vuotta sitten.

Back