Autoritaariset ihmiset aina tarvitsevat jonkun jumalan. Mutta eniten minua kummastuttaa nämä lääkäri-on-jumala hörhöt.
Suomi taitaa olla asian suhteen oikein kärkimaita, ja tätä en voinut kun ihmetellä.
Teen pienen OT: syntyi jo ajat sitten sellainen vaikutelma että Venäjällä suurin osa kansasta oli valistuneempi terveyden ja diagnoosien suhteen, lääkäri oli ja on edelleen tavallinen palveluammatti, arvostettu toki, muttei yhtä paljon kun lihatiskimyyjän tai elintarviketukun NL:ssa. Ja vaikka th huollon taso on mikä on, niin suurin osa lääkäreista siellä ei katsonut potilasta vinosti jos tämä luki populaari lääketiede julkaisuja, ja osasi esittää omat epäilyt ja kysymykset oikein lääketiet.termein, latinalaisia sanoja sairauksille käyttäneet tavalliset ihmisetkin, eikä kukaan katsonut tuimasti. Tämä on näitä harvinaisia plussa juttuja jota laitan naapurimaan tiilin.
Minunkin tarttui lääkäri-on-jumala asennevikaisuus Suomessa: vaikka lääkäriin mennessä päässä olivat selkeät kysymykset, puhuessa lääkäreiden kanssa syntyi joku ihme tarve laittaa durkan päälle = heittäytyä blondiksi, teeskennellä. Sitten lähtiessään vastaanotosta olo oli kun uitettu paskaviemärissä tai olen myynyt sielua! Uskokaa tai ei, Suomessa minua jopa neuvottu "älä vain puhuu lääkärille suoraan mitä tiedät, että seuraat omia labravastauksia, mapitat omia terveystietoja käynneistä", ne eivät tykkää kun olet liian tietoinen omasta tilasta, asettaa mielummin tietosi jotenkin pyyntönä lääkärille, vaikkapa näin "miten minun tässä pitää toimia, pitääkö minusta näitä verikokeita ottaa"
Jokin raja sentään.
Venäjällä Diamond Princess risteilijalta 8:sta evakuoidulta 3:lla on varmistunut COVID19. Ne ovat Kazan kaupungissa nyt. COVID19 varmistettiin ei yhdellä vaan muutamalla eri menetelmillä, heidän tilan seurataan. Seurannassa olevillä ei ole kuumetta.
22.2 vähintäin 23 risteilijän matkustaja rantautui maihin ilman tarkastusta 2 vkon karanteenin jälkeen, ilmoitti Japanin terv.ministeri Katzunobu: 19 japanilaista ja neljä ulkomaalaista. Heidät nyt tavoiteltu ja pyydetty tarkastukseen. Ministeri myönsi virhen.