Epidemiat maailmalla

Kuormittavuus? Millons täällä suomessa oli se kunnon flunssa aalto, keväällä? Porukkaa pyörtyili paikallisessa vastaan otossa kuin kärpäsiä ja niitä roudattiin teholle, tarkkailuun ja muuten vaan osastolle. Muutama vanhus ei selvinnyt, karua kuunnella tarkailussa viereisen loossin tapahtumia, kun monitori huutaa viivaa. Itsellä oli vain jalka romuna ja sanoin että mä lähden heti kun saatte sen siihen kuntoon, että voi poistua.
Kyllä, tämä pöpö on aika lastenleikkiä kunnon influensa aaltoon.
 
Kuormittavuus? Millons täällä suomessa oli se kunnon flunssa aalto, keväällä? Porukkaa pyörtyili paikallisessa vastaan otossa kuin kärpäsiä ja niitä roudattiin teholle, tarkkailuun ja muuten vaan osastolle. Muutama vanhus ei selvinnyt, karua kuunnella tarkailussa viereisen loossin tapahtumia, kun monitori huutaa viivaa. Itsellä oli vain jalka romuna ja sanoin että mä lähden heti kun saatte sen siihen kuntoon, että voi poistua.
Kyllä, tämä pöpö on aika lastenleikkiä kunnon influensa aaltoon.
Liian aikaista sanoa, veli hyvä. Vaikka saatat olla oikeassa, tämä ralli on ehkä vasta alussa.

Mitä tulee kansantasavallasta tihkuvaan tietoon, he ovat ehkä olleet nyt jopa kovemmilla kuin kunnon influenssa-aallon aikaan - ovatko eristystoimet riittäviä ja jääkö vaikutukset maassamme rajatuiksi ovat vielä avoimia kysymyksiä.
 
Liian aikaista sanoa, veli hyvä. Vaikka saatat olla oikeassa, tämä ralli on ehkä vasta alussa.

Mitä tulee kansantasavallasta tihkuvaan tietoon, he ovat ehkä olleet nyt jopa kovemmilla kuin kunnon influenssa-aallon aikaan - ovatko eristystoimet riittäviä ja jääkö vaikutukset maassamme rajatuiksi ovat vielä avoimia kysymyksiä.
Oliko jotain 2010 yms, kun perusflunssa tappo jotain 10-20tuhatta ihmistä Kreikka,Italia,Espanjassa, kun täällä vaan se oli vaan, jaa nokka vuotaa ja vähän nokka kipee.
 
Kyllä, tämä pöpö on aika lastenleikkiä kunnon influensa aaltoon.
Juuri edellisessä postauksessani huomautin että tällaiset kommentit tässä vaiheessa on aika naiiveja. Koko kriisi alussa ja jotkut jo tekee vertailuja siihen ja siihen virukseen ja epidemiaan, että "eihän tämä ole kuin lastenleikkiä..."
Huoh.
 
Juuri edellisessä postauksessani huomautin että tällaiset kommentit tässä vaiheessa on aika naiiveja. Koko kriisi alussa ja jotkut jo tekee vertailuja siihen ja siihen virukseen ja epidemiaan, että "eihän tämä ole kuin lastenleikkiä..."
Huoh.
Jos ja jos... possuflunssan piti pyyhkiä puolet maapallosta ja rokote tais tappaa enemmän. Rutto... muutama kuoli, Ebola... jopa tais olla 1 tapaus jenkeissä....
Kannattaa hieman suodattaa noita median klikkihuorauksia...
 
Jos ja jos... possuflunssan piti pyyhkiä puolet maapallosta ja rokote tais tappaa enemmän. Rutto... muutama kuoli, Ebola... jopa tais olla 1 tapaus jenkeissä....
Kannattaa hieman suodattaa noita median klikkihuorauksia...
Comparison with sars: Sars first 3 months: 305 infected - 5 dead
nCov first 1.5 months: 900+ infected - 41 dead
nCov upscaled to 3 months: 1800+ infected - 82 dead
nCov 6 times more contagious at current rate. nCov 15 times more deadly

Kannattaisi sinun tarkastella tilastoja ja annettuja numeroita tuon vähättelyn sijaan, kyseessä ei todellakaan ole mikään "kjeh kjeh kausiflunssa".
 
Oliko jotain 2010 yms, kun perusflunssa tappo jotain 10-20tuhatta ihmistä Kreikka,Italia,Espanjassa, kun täällä vaan se oli vaan, jaa nokka vuotaa ja vähän nokka kipee.
No joo, aika hyvin huomattu tuo että selkeästi alueellisia eroja eri pööppöjen vaikuttavuudella on - ja onhan näitä maailmanlopun saarnaajia nähty ennenkin.

Taitaa olla todennäköisintä että tämäkin apokalypsi jää suurimpia pelkoja köykäisemmäksi.
 
ja se paniikki joka syntyy kun kokis loppuu marketista
Onneksi olen ostanut kokista varastoon, kun juon sitä aika ahkeraan, niin ei tarvitse heti panikoida, vaan voi rauhassa juoda kokikset varastosta ja sitten aloittaa panikoimisen. :eek:
 
Onneksi olen ostanut kokista varastoon, kun juon sitä aika ahkeraan, niin ei tarvitse heti panikoida, vaan voi rauhassa juoda kokikset varastosta ja sitten aloittaa panikoimisen. :eek:
Olen kateellinen, itse en ole päässyt kokisvarastoon asti koska epäilen että lapset joisivat sen pois. Lopullisena varautumistavoitteena on ostaa sauna täyteen sokeria, tähän asti vaimo on nalkutuksellaan torpannut sen.
 

Liitteet

  • 7809ee45.jpg
    7809ee45.jpg
    62.3 KB · Luettu: 41
Olen kateellinen, itse en ole päässyt kokisvarastoon asti koska epäilen että lapset joisivat sen pois. Lopullisena varautumistavoitteena on ostaa sauna täyteen sokeria, tähän asti vaimo on nalkutuksellaan torpannut sen.
Kannattaa varmistaa lattian kantavuus, ettei sokerista tule siirappia. :giggle:
 
Kuulemma ensimmäiset tapaukset ilmenivät jo Tammikuun alussa, asiasta kirjoittaneita aluksi pidätettiin.
Tammikuun alussa merkittävät valtamediat kirjoittivat asiasta ja tieto oli saavuttanut mp.netin. Tietääkseni kuitenkaan suurten medioiden toimittajien pidättämisestä koronavirusuutisoinnin takia ei ole mitään tietoa. Tässäkin aiheessa on linkitetty asiaan liittyvä uutinen jo tammikuun 2. päivä.

 
Dailymailista linkki, mutta videot kiinasta. Osin samoja kollapseja kuin edellisessä, osin eri. Tietty isoon kaupunkiin kaikenlaista mahtuu ja 20 000 000:sta pyörtyy normaalistikkin päivittäin varmaan kymmeniä, mutta kyllähän nuo vähän huolestuttavia pätkiä on ja tulee mieleen että hieman pahemmalta näyttää kuin tavan influenssa:

 
Asiasta enempää ymmärtämättä, kun karanteenia yritetään noin moneen kaupunkiin ja kymmeniä miljoonia ihmisiä koskevaksi, on kyseessä jotakin muuta kuin tavalliseen influenssaan verrattava asia.

Luulen, että pelkkiin kuolleisuuslukuihin on turha tuijotella. Kyseessä saattaa olla pelko viruksen muuntautumiskyvystä, jolloin tarttuvuus ja tappavuus tekevät kunnon loikan. Kiinan kyseessä ollen, ihmettelen jos ilmoitetut kuolleiden ja sairastuneiden määrät pitäisivät edes lähelle kutiaan. Tuon kertaluokan toimilla on jo kerrannaisvaikutuksia niin paljon, että ihan hupaa ei sellaisia tehdä.
 
Back
Top