Loyd
Kenraali
Olen varannut ruokaa muutaman ison laatikollisen. Kirjastosta hain riittävästi äänikirjoja.Millä keinoilla muut ovat varautuneet varautuneet henkisesti toimimaan pidempiä aikoja kotoa käsin? En nyt tarkoita maskeja ym., vaan viihdykkeitä ja muita arkea helpottavia asioita.
Itsellä tuli tehtyä etätöitä ennen epidemiaakin, joten töiden/opiskelun puolesta ongelmia ei juurikaan ole ollut. Laitan alle omia havaintoja asioista, jotka olen huomannut toimiviksi ja toisaalta myös asioita joita pitäisi kehittää.
- Parvekkeella ajanviettäminen ja oven auki pitäminen raikastaa ilmaa asunnossa.
- Juokseminen, metsässä kävely ja kuntopiiri kotona vähentää tilanteen kuormittavuutta.
- Musiikki parantaa mielialaa.
- Netflixin käyttö on lisääntynyt merkittävästi.
- Pienen alkoholi- / makeisvaraston hankkiminen ja ylläpitäminen on toiminut
- Säännölliset puhelut (myös videopuhelut) perheen ja ystävien kesken
Kehitettävää on selkeästi:
- Työergonomian parantaminen kotona. Esimerkiksi työtuoli pitäisi ehdottomasti uusia ennen kuin se aiheuttaa fyysisiä ongelmia.
- Kirjojen lukeminen voisi olla hyväksi. Nyt kun kirjastot sulkeutuvat, esimerkiksi Kindlen tapainen lukulaite voisi toimia.
En käy enään kaupassa.
En käytä julkista liikennettä.
Päivittäin teen pitkiä kävelyretkiä. Nyt on hyvä sisäänajaa uusia maastokenkiä kävelemällä vaikeakulkuisessa maastossa.
Muutamille vanhuksille eri puolella suomea olen tilaillut ruokaa kotiinkuljetuksena.
Jossain on vielä ainoa maksuvaihtoehto korttimaksu toimitettaessa. Olen kuitenkin saanut sovittua kauppiaan kanssa että lähettävät sähköpostilaskun minulle.