Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
onOnko minussa vikaa
Jos mä en olekaan siviili....jos olen kertausharjoituksissamutta siviili käyttämässä kokardia ei istu minun arvoihin.
Miehistöstä pääsee siviiliin 60v vanhana, siihen saakka ollaan reservissäJos mä en olekaan siviili....jos olen kertausharjoituksissa
Vieremän Rahajoella Ylä-Savossa haukia nostellaan ruokakalaksi keväällä paljain käsin.Nih
Tämä on vissiin ihmetyttänyt jotakuta, niin on tarvittu mediaa selventämään.
Minulle tuli heti mieleen, että nyt kolkkakalaa
Helsinki| HS Helsinki
Hauki ui mereltä syvälle Itä-Helsinkiin ja pysähtyi liejuun näytille – Se on keväällä täysin normaalia, eikä kalaa saa häiritä
Minna Tuominen bongasi hyvin matalassa vedessä olleen hauen. Kalat siirtyvät kutemaan yleensä keväisin lumien sulamisvesien luomille tulvaniityille.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki...-other&share=b1cb7aac7b951779d4b851131d51ecfb
Nih
Tämä on vissiin ihmetyttänyt jotakuta, niin on tarvittu mediaa selventämään.
Minulle tuli heti mieleen, että nyt kolkkakalaa
Helsinki| HS Helsinki
Hauki ui mereltä syvälle Itä-Helsinkiin ja pysähtyi liejuun näytille – Se on keväällä täysin normaalia, eikä kalaa saa häiritä
Minna Tuominen bongasi hyvin matalassa vedessä olleen hauen. Kalat siirtyvät kutemaan yleensä keväisin lumien sulamisvesien luomille tulvaniityille.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki...-other&share=b1cb7aac7b951779d4b851131d51ecfb
Enpä ole tuommoisesta pyynnistä ennen kuullut. Meillä tosin haukia on pyydetty hirttämällä vavan päässä olevalla rautalankasilmukalla. En kyllä muista että olisi kutuaikaan sitä harrastettu, vaan myöhemmin kesällä pikkujärvistä ja lammista.Vieremän Rahajoella Ylä-Savossa haukia nostellaan ruokakalaksi keväällä paljain käsin.
''- No tommonen pikkunen, silakka, mitä ois, seitsemän ja puolikiloinen ollu. Siinä täytyy jo kiduskansiin laittaa kätensä ja reikiä tulee, Heikkinen näyttää haavaisia sormiaan. ''
Koskessa ponnistelevia haukia napataan paljain käsin
Ylä-Savossa Vieremällä kalastetaan eriskummallisella tavalla. Kalastajan mukaan viehätys on siinä, että pyynti tehdään saaliin ehdoilla.yle.fi
Minä olin viikonloppuna kalastamassa, sain 2,245 kilonen kirjolohen...Uus ennätys!
Katso liite: 39585
Katso liite: 39586
Eipä se häävi uistin ole. Saanut sillä koskaan sitä yhtäkään (taimenta tai mitään muutakaan). Krokodil, Professori, Mepsit, Vibrax ja Caliko Catit, noista hyvä perussetti. Jokunen hyvä vaappu vielä lisäksi, niin pärjää.Komea kirre!
Olen saanut Toby-uistimella pienen taimenen. Se on ainoa kerta, kun olen Tobya käyttänyt, joten siinä mielessä hyvät tehot.
Tutulta kuulostaa. Kyllä sitä eräskin siima räpsähti poikki aikoinaan. Eivät varmaan kovin kummoisia olleet alun alkaenkaan, ja ties montako vuotta ehtivät kelalla haurastua ja rispaantua. Metsälampia kolutessa käytän edelleen samaa umpikelaa, vapa on tosin vaihtunut teleskooppisellaiseen, on kätevämpi kuljettaa repussa.Sen aikaisella vehkeillä ja siimoilla jo 2-3 kiloisen ''jänkäkoiran'' reppuun laitto ei ollut välttämättä mikään kirkossa kuulutettu asia. Ei siellä haaveja kanneltu.