Eränkäynti

Täällä on nyt satanut noin 75 tuntia putkeen, joten laitan yhden kuva tosta meikäläisen terdeltä... noi pakurikäävät voi rehellisesti sanottuna juosta perseeseen, tossa on mun tuohet ja rinkka valmiina, ja olen aika vakuuttunut että viimeiset pari päivää ovat johtaneet metsäpalovaroituksen viralliseen peruuttamiseen ainakin Oslon alueella. Ja tuhkis pitäsi vissiin tyhjentää, ja lopettaa tupakointi, ja tehdä paljon muitakin asioita joita en nyt saa aikaiseksi.

Photo on 18-07-2020 at 19.40 #4.jpg
 
Olen valmis lähtemään erälle, jahka toi sadetilanne nyt jollain tavalla kohtuullistuu.. mustikkaa ja kanttarellejä on metässä rivakasti, ja se riittää meikäläiselle ihan hienosti.
 
Pinna käryää Norjassa... nyt paikallisetkin laittavat telttaa vähän mihin sattuu, täälläkin on jonkinlainen 150 metrin sääntö asutusta rakennuksesta. Eipä tunnu kiinnostavan kotimaisia COVID-19 -turisteja, ainakaan urputuksesta päätellen. "Yhtä pahoja kuin ulkomaalaiset", ilmoittaa Norjan Keskusradio...

Tulukee ny pois sieltä :D
Norskien hommat haisee enemmän kuin oudolta : D
 
Tulukee ny pois sieltä :D
Norskien hommat haisee enemmän kuin oudolta : D
Eiku tää pitäis laittaa sekalaisiin mussutteluihiin, mutta just sain teviä entisestä duunista, siis 10 minuuttia sitten, meikäläinen halutaan takaisin ojennukseen ja aamukäskytyksen mukaiseen muotoon! Mikä on ihan todella hyvä uutinen, alkaa tää COVID-19 -homma olemaan ainakin joltain osin taputeltu täällä vuonomaassa, jos meikäläisenkin kaltaiset sohvatyynyjen huovaajat haetaan takasin ruotuun ihan himasta :) , ja jopa lähes personalisoidulla tekstiviestillä!
Onneksi olen lähinnä juopotellut tänään joten mun vastaukset sinne oli tod. näk. vähän mitä sattuu, jollei norskit jostain syystä yli yön ole rakastunu suomalaiskansalliseen sarkasmiin.
Noh, eiköhän se siitä. osotekin on tuttu meinaan.,.
 
:) Minäkin löysin vastaavan tuotteen tuoreessa kangasmetsässä Espoon Nuuksiossa, palvellessani Pitkäjärven Vaeltajissa´ ehkä 8-vuotiaana.
Noin 39 vuotta sitten kävelin yksin metsässä, näin tätä maassa, otin palan käteeni (kiinteä, karhean tuntuinen, joustava, mutta samalla melkoisen jämäkkä. Valmistettu jostain kompleksisista hiilivedyistä, mutta yhdellä tikulla lähti).
Toimi myös lippona pikaiseen janoon, ropposena eli yleisastiana, vessapaperin korvikkeena/ alkeellisena kaapimena, kenkien, reppujen ja muiden hyödyllisten kapistusten ja punosten raaka-aineena.
Tuoksu neutraali, ei tahraa pahemmin, kevyt kuljettaa ja poikkeuksellisen hyvin säilyvä. Valitettavan tilaa vievä ilman erityistoimenpiteitä, lisämainintana ihanteellisessa olomuodossaan ei ole kovin herkkä pienelle kastumiselle.
Luonnontuote, valmistettu Suomessa.
Ai niin, tuote on "ilmainen", tosin varauksin.

Koivu, Schälbirke, Tuohi, Haukkua, Puiden Kuorta, Heimo
 
Ohan siihen kauden alkuun vielä kolme viikkoa mutta mielikuvaharjoituksia voi tehdä kotonakin:pKatso liite: 42276
Jahah, kyyhkysjahtiin?! Todellakin lempiherkkuni... miehistövyön lenkki puuttuu tosin. Varusvarastolle on turha mennä noissa asioissa, ilmoitetaan sarkastisesti artisti maksaa. Hävytöntä sakkia, ei lähtökohtaisesti maksa vaivaa...
Suosittelen välitöntä vierailua parempiosaisen varuskaverin kaapille, näin teet hänestä tahtomattaan kohtalotoverin ongelmaan, jota sinulla ei siitä eteenpäin enää edes ole!
Helpot ratkaisut monimutkaisiin ongelmiin, slogani jolla Ariel "Arik" Sharon pääsi pääministeriksi asti :)

ps. jos kaappi sattuu kuulumaan esim. vaimolle, hän saattaa huomata että asia joka vaivasi mieltäsi pitkään, ei enää tule keskusteluissa esille. Lisäksi sinulla on yllättäen miehistövyöhön ohjesäännön mukaan kuuluva elintärkeä kulutustavara, ja häneltä taas vastaava kyllä-korvattava varusesine mysteerisesti puuttuu....
voi tulla esille esim. saunoessa kun normaalin selänpesuu-protokollan ehdottaminen herättää lähinnä kostonhimoista raivoa.
 
Kukapa ei ole hädän hetkellä besorgannut naisystävältä erävarusteita, joita hän ei juuri sillä hetkellä täysin ilmeisesti tarvinnut? Olen itse todennut että käytännössä kaikki 36-38 -koon vaellussukat ovat neljäkolmosen päälle venytettynä huomattavasti parempia kuin märät sukat, tai reikäiset tai ei sukkia.
Niistä ei ikävä kyllä enää ikinä tule edes 38-sukkia, aika seksikkäät polvarit kyllä saisi... valitettavasti yleinen ja rakentava positiivisuus ei näissä tilanteissa paljoa auta kun sukat tulevat koneesta.
Voit myös pestä kaiken 90-kympissä, ja toivoa parasta. Pidä huoli ettei ole omia villasekoitteita mukana tosin, tulee lainasukat kalliiksi meinaa siinä vaiheessa... voit pukea entisen 95 euron lämpökerrastosi vaikka naapurin Jack Russelille, eikä sekään saisi kunnolle henkeä
 
Pohjois-Suomen hillasoille kadonnut heinäkuussa jo 85 ihmistä – Marjastajien etsintöihin osallistunut myös rajavartiolaitos helikoptereineen
Poliisin tehtäväksi on jäänyt kadonneiden marjastajien poimiminen.

f09f64352ce14021bb159da193db4bc7.jpg

Hillasoille on kadonnut tänä vuonna paljon ihmisiä. Kuva: JOUKO HERNETKOSKI / LEHTIKUVA


Poliisi on lopettanut Pyhäjärvellä perjantaina kadonneen marjastajan etsinnät


 
Kompassi tai neonkeltainen nauha on halpa vakuutus. Vähän väliä sitoo nauhan puun ympäri niin löytää takaisin lähtöpaikkaan jos ei muuten löydä.
 
En tiedä kuuluko spadeketjuun vai tänne...kyseessä kuitenkin retkiruoka.
Joka tapauksessa; Uncle Ben´s 3 min pikariisi valmistuu myös kylmällä vedellä liottamalla. 1 osa riisiä ja 1 osa vettä. Antaa liota puolisen tuntia.
Syö sellaisenaan tai lisää jotain säilykettä tai maustekastiketta.

Tämä on niille jotka eivät viitsi tai voi keittää retken aikana. Tai ottaa mukaan junamatkalle lounaaksi. Tai työpaikkalounaaksi. Tai..tai..
Itselleni ostin tähän tarkoitukseen Klean Kanteenin puolen litran purkin. Vaikka mikä tahansa vedenpitävällä kannella varustettu purkki käy. Mutta itse tykkään että tyyliä pitää olla joka asiassa.

Calvo-merkkistä tonnikalaa on 80g säilykkeissä. Just sopiva parin desilitran riisiannokselle.

Opin tämän tästä videosta:
Kokeilin tätä. Ihan kelpo syötävää on kun sekaan laittaa tonnikalaa. Ei tarvinnut liottaa edes puoli tuntia, parikymmentä minuuttia niin riisi oli pehmeää.
Junamatkallekin sopiva eväs. Kuiva riisi kuppiin ja kaataa vettä sekaan vähän ennenkuin aikoo syödä. Juomavettä kun on aina mukana joka tapauksessa.
 

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top