Eränkäynti

Charmesta tuli mieleeni, olen haastellut useampana vuotena T.Even kanssa sataman kuppilassa niistä ja näistä..
 
Millainen hyönteisinvaasio on tuolla perällä nyt?

Vaihtelee miellyttävästä järkyttävään paikasta ja hetkestä riippuen. Tuulisilla/avoimilla paikoilla on ok, 50m päässä jos on yhtään pusikkoa, ja tuulensuojaa niin hyökkäys on varma erityisesti jos on vesistö vieressä. Leiripaikan valinnassa kannattaa tämä huomioida.
 
Poikkitieteellisen käsitykseni mukaan ainoa riistaepeliryhmä, joka hyötyy susista on ollut mehtäkanalinnut. Susi hävittää tehokkaasti ketut ja supit. Jos ihminen saisi vielä kurittaa havukoita entiseen malliin, mikäs olisi kanalinnun pollottaa. :cool:

Jos joku oikeasti väittää, että hirvikanta laskee kuin lehmänhäntä siksi, että kun salamehtuu, niin se vain on höpöhöpöä. Salamehtuu on nykyään niin pieni osa touhua, että siitä on turha tehdä syntipukkia.

Ahmahavaintoja kertyi tänä keväänä jo sen verran kahden pitäjän alueella, että hups. Milloin poro aikoo siirtyä näille kulmille? Juoksiko ahma tänne näin vuosien mittaan....mitä ihmettä: ei täällä ole poroja ei peuroja. Ja eikös ahman pitänyt olla ilmastonmuutoksen vuoksi tosi ahtaalla: kun se pohjoinen siirtyy koko ajan ylemmäs....mutta ahmat äänestävät jaloillaan itsensä etelään? Kertokkee, mikä tässä mättää?

Ahmoja on ihan "laillisesti" siirretty. Siitä oli juttua tv.ssä ja ainakin lehdissä. En nyt paikkaa muista. Olisiko ollut Kuopion eteläpuoli?
Googlella varmaan löytyisi tietoa.
Ennen tätä meille E-P.lle ilmestyi n.10v sitten ahma, monta vuotta kulki riistakamerassa tässä Ranta-Hurrien rajaa vasten.
Joka väittää, että itse käveli tänne uskallan vahvasti epäillä.

Susi kanta lähti meillä päin nyt raketoimaan ylös päin kahden hieman hiljaisemman vuoden jälkeen.
Luken arvioit on puhdasta valehtelua. Luulisi että virkamiehellä on joku virkavastuu. Ei vissiin koske vihreitäkommunistia.

Kovat odotukset on ens syksylle kanalintu kannan noususta. Kuoriutumis aika oli nyt täydellinen. Enää niiltä ei tapa ennen syksyä kuin pedot.
Kanahaukan pääravinto pesimä aikaan rastaan penikat. Sattumalta jonkun kerran olen pesälle eksynyt, kun olen korvasieniä ollut etsimässä.
 
Karhu on siitä
Niin, jatkan vielä sentimentaalista jorinaa:

kun kohtaa tarpeeksi läheltä karhun ilman a-asetta, niin tajuaa heti tai vähän myöhemmin, että kappas, sitäpä ei oltukaan tuossa hetkessä ravintopyramidin huipulla. En suinkaan ole mikään itäsuomalainen voimauros, jota tuo tilanne ei hytkäyttäisi: karvat nousee pystyyn, hengitys tihenee ja vatsaa vääntää.....koska tilannehan on täysin karhun kämmenissä ja sen motivaatioiden ja halujen vallassa, de facto.

Mikä on petojen silmissä aina? Se katsoo objektia ja sen silmissä näkee vähällä mielikuvituksella arviointia ruoasta. Onko toi baikal mieluisa ravintokohde? Ei, se haisee epämiellyttävälle ja seisoo kahdella jalalla....ehkä sitä kannattaa väistää, perhana, sehän on ihminen, kammottavin eläin kaikista!:cool:

Jos joutuu karhun kanssa painimaan pitää muistaa antaa sen voittaa joka toinen kerta, muuten se hermostuu. Tälläisen neuvon olen saanut. :)

Se mies joka pistoolilla pysäyttää hyökkäävän karhun täytyy olla todella kokenut lyhyen aseen käyttäjä, silti jää vähintää puolet tuurista kiinni, jos onnistuu.
 
En tiedä kuuluko spadeketjuun vai tänne...kyseessä kuitenkin retkiruoka.
Joka tapauksessa; Uncle Ben´s 3 min pikariisi valmistuu myös kylmällä vedellä liottamalla. 1 osa riisiä ja 1 osa vettä. Antaa liota puolisen tuntia.
Syö sellaisenaan tai lisää jotain säilykettä tai maustekastiketta.

Tämä on niille jotka eivät viitsi tai voi keittää retken aikana. Tai ottaa mukaan junamatkalle lounaaksi. Tai työpaikkalounaaksi. Tai..tai..
Itselleni ostin tähän tarkoitukseen Klean Kanteenin puolen litran purkin. Vaikka mikä tahansa vedenpitävällä kannella varustettu purkki käy. Mutta itse tykkään että tyyliä pitää olla joka asiassa.

Calvo-merkkistä tonnikalaa on 80g säilykkeissä. Just sopiva parin desilitran riisiannokselle.

Opin tämän tästä videosta:
 
Katso liite: 42117
ei mulla muuta, 10kg tämän illan kertymä. Jos olis ollut enemmän astioita niin olisin vieläkin nevalla ;)
Oman huomioni kiinnitti marjasadolla rehvastelemisesta huolimatta taivaalla vaaniva, tarkoituksella suhmuroitu lentävä lautanen eli UFO, jonka tulevia pohjois-Karjala -projekteja voimme vain aavistella.
Itse olen salaa romanttinen optimisti.
#1973miksei
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Back
Top