Eränkäynti

Perhanan hyvän näköisiä lakkoja on mies poiminut. Niin sitä joutunee ylihuomenna illalla myöh. painumaan suonlaitaan. Lakka on pirullisen hyvä marja maltillisessa käytössä.
 
Ei niin ei! 13km kävelyä ja kokonaiset 4 marjaa!! Tuossa missä kävin oli vielä pari viikkoa sitten kartteja, oikein komeita mutta nyt olivat kuivuneet pois. Kyllä se kuivuus on tehtävänsä tehnyt, nyt pitää suunnata noiden korpisuolampien ympäristöön, niistä saattaa vielä löytyä jotain.
Vois melkein sanoa, että tuli kuuma ;) Mulla oli 3l sourcen rakko ja kenttäpullollinen vettä mukana, myös pari pikkumehua saatui mukaan. Rakko meni tyhjäksi ja kenttäpullostakin puolet, katsoin auton mittarista, että varjossa oli pahaset 25 astetta lämmintä :cool: Mutta tankkaus onnistui hyvin, piti käydä välillä kusellakin :) Kyllä täytyy sääliä varusmiehiä joille jaetaan vain se 1 kenttäpullo, jos sillä yrittäs taiteilla tollasessa kelissä, tollasessa maastossa ja raskailla varusteilla, niin vois käydä höpösti.
 
Kävin itsekin katselemassa hilloja ja surkealta näyttää. Aavalta lienee turha lähteä edes koettamaan. Varulta on vielä pari rämeikköpaikkaa vesijuottien varrella, josta jotakin voisi saada. Näillä keleillä taidan käydä iltasella, niin ei tarvi vesiämpäriä marjaämpärin lisäksi kantaa.
 
Last edited by a moderator:
Kävin itsekin katselemassa hilloja ja surkealta näyttää. Aavalta lienee turha lähteä edes koettamaan. Varulta on vielä pari rämeikköpaikkaa vesijuottien varrella, josta jotakin voisi saada. Näillä keleillä taidan käydä iltasella, niin ei tarvi vesiämpäriä marjaämpärin lisäksi kantaa.


Aavalta ei löytynyt mitään. suojaisista paikoista joissa riittävän märkää löytyi.
 
Tänään vielä tuli poimittua pari litraa hilloja. Aamulla ikasin liikkeelle, niin ei kuuma ainakaan heti vaivannut. Mustikkakin näyttää olevan aikalailla kypsää valoisemmissa paikoissa, eli ens viikolla sitten niistä pakastimen täytettä :)
E9A614FB-7653-4952-BB06-09BAE65EDA76.jpeg

13F30505-AEF4-439D-8C19-3BBD4EEE1793.jpeg
Paarmoja taas riitti :) kilometrejä tuli 10 ja kyllä lopussa alkoi olemaan suht hiki. Niin kuivaa on, että M05:lla pystyi koko matkan kulkemaan. Englantilaisten tappelupaita on just sopiva tonne metsää, tarpeeksi ilmava ja suojaa elikoilta.
 
On se vaan ollut -kokemus- monille lapinvaeltajille varmasti tämä hellepiikin aikana siellä taajominen.
Varmasti, saanut taiteilla ettei kuivuus iske.
Nyt on ollut jo niin kuumaa, että en ole viitsinyt lähteä metsään lainkaan, illalla oli vielä 27astetta, eikä tuulta lainkaan.
 
Hienoja maisemia :) Söikö kala hyvin? Oliko kelit kuinka lämpimät?
Söi hyvin ja oli hyvät kelit , aurinko paistoi, yli 20 astetta ja tuuli aika paljon, silloin ei ollut sääskiä! Yöt oli kylmät jotain 6 astetta lämmintä. Noo en kalastanut niin paljon mun varpaat oli paljon "skavsår" niin oli vaikea kävelä
Sain ainakin 6 taimenia ja mun veli sai 14. Isoin oli 40 cm pitkä.

Joo oli hienot maisemat, mulla oli kiikari mukana. Mee kävletiin 18+ km ja otti yli 8 tuntia. Mutta kotiinpäin meni nopeampi alle 6 tuntia.
 
Söi hyvin ja oli hyvät kelit , aurinko paistoi, yli 20 astetta ja tuuli aika paljon, silloin ei ollut sääskiä! Yöt oli kylmät jotain 6 astetta lämmintä. Noo en kalastanut niin paljon mun varpaat oli paljon "skavsår" niin oli vaikea kävelä
Sain ainakin 6 taimenia ja mun veli sai 14. Isoin oli 40 cm pitkä.

Joo oli hienot maisemat, mulla oli kiikari mukana. Mee kävletiin 18+ km ja otti yli 8 tuntia. Mutta kotiinpäin meni nopeampi alle 6 tuntia.

Millaset kengät/sukat sulla oli? Tuplasukilla pärjää paremmin jos meinaa tulla rakkoja tai hiertymiä.
 
Back
Top