JR49
Respected Leader
Viime viikolla meni minullakin läpi mets.koe 59/60.Lähdin sitten tänään ensi kertaa elämässäni aseostoksille töiden jälkeen ja ajattelin viedä projektin nettiselailusta seuraavalle asteelle. Johan oli paska kokemus.
Myyjä oli suht iäkäs mies, varmasti asiantunteva, mutta ei se mua kyllä yhtään kuunnellut. Menin ostamaan kivääriä, niin kuuntelin 45 min kuinka vanhat tikkakoskelaiset on ainoat oikeat kiväärit, mutta haulikon pitää olla millilleen justiinsa ja sitä sun tota. Kiikaritähtäimistä ei ollu edes puhetta ja kivääreitä seinällä sain kattella etäältä. Kuitenkin huomasin harjoittelevani haulikolla tähtäämistä 1700 euron Beretalla, jota mulla ei ollu aikomustakaan (tai edes varaa) ostaa.
Tais olla joku haulikkofetissi ukolla. Ehkä jotain hyviä vinkkejä sain, mutta varmuuden vuoksi yritän unohtaa kaiken mitä se sanoi. Ei musta kyllä tuon (ison) liikkeen asiakasta tullut. Suorastaan vitutti kun kävelin ulos sieltä kun olin ladannut hirveet hypistelyfiilikset pohjalle eikä käteen jäänyt oikeen mitään konkreettista tietoa minkään tuotteiden välillä.
Hitto... neuvokaas joku asiantunteva aseliike Uudeltamaalta. Joku missä ei tuputeta stereoita kun oot ostamassa telkkaria, missä kauppa käy ja asiat järjestyy?
Onko sinulla miten laaja kontaktipinta ympäröivään yhteisöösi? Itse laskin verkot veteen kavereiden ja tuttavien isien suhteen, siis eläkeläismiehet, joilla on kaapit täynnä hyväkuntoista kalustoa, mutta sokeri ei enää sula suussa. Jälkikasvu ei joko metsästä, on lopettanut tai niillä on jo oma asekaappi täynnä.
Minulla oli monia variaatioita mietittynä, että mitä ja miten hankin, mutta päädyin hankkimaan sitten kuitenkin omaksi 308.-hirvikiväärin, ja kaiken muun voi sen jälkeen sitten perustella ampumataidon ylläpidolla.
Löin kättä päälle lauantaina Tikka LSA 55:sta. Käynti oli puolen päästäisen kokoinen 100 metriltä, pussin päältä ammuttuna. Uutta vastaava vehje, ammuttu muutama kymmenen laukausta, koko 2000-luvun ollut käyttämättömänä, kaverin isältä jäänyt. Tuntuma erinomainen koko aseesta, kiva ampua.
Tikka kiikari (made in Japan) 1,75x6x20. Tähtäinkuvio muodostuu vaivatta. Säädöt toimii ja toistaiseksi ainakaan ei kohdistus muuttunut. En ymmärrä kiikareista mitään, mutta kyllä tuolla alkuun pääsee. Kenelläkään kokemuksia ao. kiikarista?
Kivääri, kiikari, asepussi ja hihna, puoli tonnia koko paketti. Ja ehkä pari tuoppia päälle. Lupapalveluun aika seuraavalle viikolle.
Muita verkkoon jääneitä aseita oli 8,2 jotain Mauser, useita sotilaskivääristä muunnettuja ja yksi kokoelma M91-Ukkopekka koko sarja (sis. sotasaaliskiväärit). Tämä kaikki kolmessa päivässä.