Eränkäynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Torrakko
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
1AC495C0-D432-4FDE-8971-3189DB18C2D7.jpeg

Alkaa olemaan se pimein aika, onneksi lumi vähän jo helpottaa näkemistä. Aikalailla kävi leimasin housussa kun tämän kuvan ottamisen jälkeen kävelin 50m ja metso rysäytti ihan vierestä lentoon :D
Täytyy olla tyytyväinen tuohon uuteen Armytekin otsalamppuun, kestää akku mukavasti soputehoilla about 8h. Nyt ei niin kauaa tullut kuljettua, nelisen tuntia ja 15km. Sopiva lenkki töiden päälle.

Kyllä niistä koirista yllättäen tahtoo olla, kun -muu lauma- on paikalla. Siinä jos on paikalla isäntä emäntä penskat, noin esimerkiksi, niin koira voi käyttäytyä suorastaan uhkarohkeasti. Onko se laumaa suojaavaa viettitoimintaa, sellaisessa tilanteessa koira kyllä jatkaa taistelua, vaikka lopputulos näyttäisi hyvinkin epävarmalta. :cool:

Koirasta tuskin turhaan sanotaan, että se on miehen paras ystävä.:sneaky:

Isä joskus tarjoili perheen jälkikasvun koirille karhunlihaa pakastimesta. Siskon coton de tulear ei koskenut, meidän kaikkiruokainen novascotiannoutaja jätti syömättä. Siskonmiehen länsisiperianlaika pyysi lisää. :)

Laitetaanpa muutama kuva tältä aamupäivältä. Tarkoituksena oli pikkasen ihmetellä, että jäikö noita teeriä talteen ensi vuotta varten tuonne auojelualueelle. Menomatkalla lähti metsäautotien varresta 6 teeren parvi. Muuten oli metsä aika hiljainen, yhdet jäniksen jäljet ja vähän vanhemmat ilveksen jäljet tuli paloaukealla vastaan
57AC305A-1E63-4930-A3B9-9C59BB20C320.jpeg
Vakinuotiopaikalla oli hyvä keitellä kahvit, olin varannut mukaan fjelldukenin, niin sen sisällä oli mukava naatiskella ja kiikaroida nevalle :)
0207DBAB-FAE4-4547-951E-CDE412BA7855.jpeg
Hiillos piti hyödyntää gourmet-annokseen HK:n sinistä, oikeaa intin näkkäriä ja koristeena Auran sinappia :) Maha täynnä tuli sitten otettua päikkärit fjelldukenin sisällä :cool: Teeren pirulaisia ei kyllä näkynyt joten lähdin tarpoon takaisin autolle.
Tuonne on metsäutoteitä pitkin about 15km ja kävelyä 6km.
E52E1FEE-8B5A-48EB-8E97-99488201FC11.jpeg
Takasin ajellessa sitten ne teeret löytyi. Kuva on niin ja näin, mutta kaikenkaikkiaan laskin 25-30kpl hakkuuaukean vieressä koivuissa. Eli kyllä niitä onneksi jäi hyvän vuoden jälkeen :) Ei varmaan ole tullut aikuisiällä tuollaista parvea täällä nähtyä, joskus kossina isäukon kanssa kulkiessa tollasia oli.

Takasin ajellessa sitten ne teeret löytyi. Kuva on niin ja näin, mutta kaikenkaikkiaan laskin 25-30kpl hakkuuaukean vieressä koivuissa. Eli kyllä niitä onneksi jäi hyvän vuoden jälkeen :) Ei varmaan ole tullut aikuisiällä tuollaista parvea täällä nähtyä, joskus kossina isäukon kanssa kulkiessa tollasia oli.

Komeita kuvia. Meidänkin hirvialueilla 40 teeren parvi. Ei noin isoja ole ollut aikoihin. Ei niitä näkynyt linnunmetsästys kaudella, (tosin enpä noita kovin suurella antaumuksella edes etsinyt), mutta nuo antaa uskoa kanalintukantojen elpymiseen. Pienpedot (minkki, supi jne. ) on pahin este.

Valtio voisi käyttää osan metsästyskorttirahoista ja lähettää joka ukolle tai neideille (metsästyskortin maksaneille, lienee suuruusluokka 300.000) supi- tai minkkiloukun. (Miksipä ei vaikka molemmat.)

Metsojakin jäi. Tänäänkin koiramies näki, komea ukko liihotteli männyn latvaan keskelle aukkoa jättöpuuhun sadan metrin päähän.
Ihasteli näkymää ja kertoili vhf:ään livenä tunnelmia / näkymää kuin taulua maalaten.

Katso liite: 26074

Alkaa olemaan se pimein aika, onneksi lumi vähän jo helpottaa näkemistä. Aikalailla kävi leimasin housussa kun tämän kuvan ottamisen jälkeen kävelin 50m ja metso rysäytti ihan vierestä lentoon :D
Täytyy olla tyytyväinen tuohon uuteen Armytekin otsalamppuun, kestää akku mukavasti soputehoilla about 8h. Nyt ei niin kauaa tullut kuljettua, nelisen tuntia ja 15km. Sopiva lenkki töiden päälle.

Kuvassa ei tainnut olla soputeho päällä? Kohtuu hyvä värisävy valossa. Minun Armytek on surkein lamppu minkä olen koskaan omistanut(kolme vuotta vanha versio)

Kuvassa ei tainnut olla soputeho päällä? Kohtuu hyvä värisävy valossa. Minun Armytek on surkein lamppu minkä olen koskaan omistanut(kolme vuotta vanha versio)
Main-3:lla pärjää hyvin. Tuo oli otettu turbolla, ei ollut kuitenkaan täys teho. Värisävy oli yllättävän hyvä, tuo on cool white. Nuukuuksissani ostin tuon kun halvalla sain, kahdella akulla. Lumonitea meinasin ekaksi, mutta en sitten raaskinut. Mulla on pari NiMh Nitecorea, niillä muuten pärjäis, mutta akut hyytyy pakkasella liian nopeasti, ominaisuushan se on, ei vika.

Main-3:lla pärjää hyvin. Tuo oli otettu turbolla, ei ollut kuitenkaan täys teho. Värisävy oli yllättävän hyvä, tuo on cool white. Nuukuuksissani ostin tuon kun halvalla sain, kahdella akulla. Lumonitea meinasin ekaksi, mutta en sitten raaskinut. Mulla on pari NiMh Nitecorea, niillä muuten pärjäis, mutta akut hyytyy pakkasella liian nopeasti, ominaisuushan se on, ei vika.
Minkä hintainen Armytek? Kilpasuunnistajien otsalamput on tosi hyviä, mutta on ne myös tosi kalliita.

Ai hitto. Kävin tänään kärsimässä kärkkäisellä. Piti ostaa joululahjat lapsille ja minkkiloukku. Loukun unohdin. Mä mietin siinä leluosastolta jatkaessani matkaa että oisin ottanu haulikkoon paukkuja. En kehannu, siinä saatanallisessa sumpussa puskiessa, tatti ottassa, oisin lykänny kasan päällimmäiseksi patruunalootan niin varmasti mua olis pidetty potentiaalisena perhesurmaajana. Näin syvällisiä pohtiessa se loukkukin jäi.

Olis hyvä kesäksi saada ehjä loukku. Vanha oli niin huono että joutu pari karannutta lihakaniemoa pyytämään piekkarilla. loukulla olisivat jatkaneet siitoksessa, ny ne on pakkasessa.

Pakkasesta tulikin mieleen. Siellä on myös alleja kutka odottaa syömistään. Uhka vai mahdollisuus? Mä olen aikasemmin vältellyt koko hanketta ja lykännyt niitä riistamakkaroihin jatkeeksi. Nyt niitä tuli sen verran että joko mun täytyy nyt vaan reipastua ja tehdä niistä jotain syömäkelpoista tai sitten mun tarvii tehdä kilometri makkaraa. Maistuvat kuulema jollekkin joka vaatii päivien liotuksen etikassa, maidossa, oluessa, bensassa, tärpätissä tai plutoniumissa.
ehdotuksia?

Minkä hintainen Armytek? Kilpasuunnistajien otsalamput on tosi hyviä, mutta on ne myös tosi kalliita.
Tuon sain tutunkaupalla 59€. Näyttää olevan netissä 79€-> En nyt sitten tiedä onko tuo hyvä, sen vähän aikaa vasta ollut. Näkee kuitenkin ja akku kestää, eikö siinä ole olennaiset?

Minulla koneessa vain 20kg. matkatavaroille, älä pakkaa liikaa:).

Jos tää vaatii siirtymää jollain epävakaalla ja onnettomuusalttiilla värkillä, varmaan sopii että matkatavarana on mun siideripönttö. Mä tietysti olen pienessä sievässä erityisen viehättävää matkaseuraa, niinkuin naiset yleensä. Kuvittele tohon sun maisemakuvaan somisteeksi pilkkihaalariin pukeutunut, siideritonkalla varustautunut ääliö joka kertoo tauotta mauttomia vitsejä tai laulaa vähän (paljon) nuotinvierestä. Aamulla löydyn yllättäen rotkosta.

Ai hitto. Kävin tänään kärsimässä kärkkäisellä. Piti ostaa joululahjat lapsille ja minkkiloukku. Loukun unohdin. Mä mietin siinä leluosastolta jatkaessani matkaa että oisin ottanu haulikkoon paukkuja. En kehannu, siinä saatanallisessa sumpussa puskiessa, tatti ottassa, oisin lykänny kasan päällimmäiseksi patruunalootan niin varmasti mua olis pidetty potentiaalisena perhesurmaajana. Näin syvällisiä pohtiessa se loukkukin jäi.

Olis hyvä kesäksi saada ehjä loukku. Vanha oli niin huono että joutu pari karannutta lihakaniemoa pyytämään piekkarilla. loukulla olisivat jatkaneet siitoksessa, ny ne on pakkasessa.

Pakkasesta tulikin mieleen. Siellä on myös alleja kutka odottaa syömistään. Uhka vai mahdollisuus? Mä olen aikasemmin vältellyt koko hanketta ja lykännyt niitä riistamakkaroihin jatkeeksi. Nyt niitä tuli sen verran että joko mun täytyy nyt vaan reipastua ja tehdä niistä jotain syömäkelpoista tai sitten mun tarvii tehdä kilometri makkaraa. Maistuvat kuulema jollekkin joka vaatii päivien liotuksen etikassa, maidossa, oluessa, bensassa, tärpätissä tai plutoniumissa.
ehdotuksia?
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=40091

Merilinnuille pätevän oloinen resepti.
Olen allia ja haahkaa syönyt sekä metsästänyt. Oli minusta ihan hyvää.
Miten oli laitettu, ei aavistustakaan, minä en ole kummoinen kokkikolmonen.

Russarossa RT avasi tulen niin johan alkoi haahkoillakin iltalento:) RT:tä voidaan kiittää Savon poikien haahkapaistista.

Haahkassa on syömistä ja on tieten allissakin, mutta tosi vähän yhdessä allissa. Vaatii useamman linnun se allipaisti, kuten totesit.

Back