Autoja kulkee sellaisilla puolen tunnein väleillä, busseja ei ollenkaan. Lähin juottola on 20km päässä ja hotellille on 50km Eli ei nyt sentään ihan korvessa olla
Nämä on niitä ikuisia väännön aiheita, minua ei saisi kilon palasinakaan kaupunkiin asumaan, ymmärrän toki miksi moni siellä viihtyy
Todella ikuisuusaihe No. Pääasia että kukin viihtyy siellä, missä on.
Tarina palvelusajalta: Olimme sissileirillä ja minun piti yöllä mennä väijyyn noin 1km teltasta. Olimme tulleet paikalle illalla ja nähneet väijypaikan yhden kerran. Joten luonnollisesti eksyin matkalla sinne. Tuurilla köysin takaisin teltalle ja yksi kaveri lähti näyttämään tietä. Kaveri oli todellinen metsämies jostain Kainuun korvesta. Hän käveli suoraan väijypaikalle kuin olisi lähibaariin mennyt. Sen saman yhden kerran hänkin oli vasta paikan nähnyt.
Seuraavana päivänä kovasti ihmettelin kaverille, miten hän osasi niin hyvin perille. Kaveri totesi rauhallisesti että näkeehän puista heti, miten reitti menee kun puut ja maasto on niin omanlaistaan. Katselin ympärilleni tyhmänä ja totesin "kaikkihan ne ovat samannäköisiä. Tässä mitään eroja ole" Kaveri naurahti ja selitti, että hän näkee ne erot. Mutta sanoi, että kaupungissa hän on aivan eksyksissä kun kaikki talot ovat samannäköisiä. Minä siihen selittämään, että onhan joka talossa erilaiset mainosvalot, liikkeiden nimiä ja katuja jne. Johon kaveri taas totesi rauhallisesti: "niin sinun silmääsi". Tämä antoi minulle paljon ajateltavaa monessa mielessä myös ihan maanpuolustuksen kannalta. Konkreettinen esimerkki miten eri tavalla hahmotamme ympäristöämme.