Eränkäynti

Kenelle saan laittaa kuukausittain laskun, kun hoidan itse itseni mehtäkylpyjen osalta?

Ps. saako Göbbelsistä laskuttaa esim. puolet kylpyhinnasta?

Keväästä syksyyn saisi tehtyä melkoisen laskun omista menoistaan ööö jollekin.:cool:
 
Kenelle saan laittaa kuukausittain laskun, kun hoidan itse itseni mehtäkylpyjen osalta?

Ps. saako Göbbelsistä laskuttaa esim. puolet kylpyhinnasta?

Keväästä syksyyn saisi tehtyä melkoisen laskun omista menoistaan ööö jollekin.:cool:
Höh. Kun nyt muistat nykyhallituksen syvimmän ajatuksen, niin ymmärrät että sinun kuuluu maksaa kyseiset kulut valtiolle ;)
 
Höh. Kun nyt muistat nykyhallituksen syvimmän ajatuksen, niin ymmärrät että sinun kuuluu maksaa kyseiset kulut valtiolle

Höh. Eikös sosialistihallitus jaakaan rahaa? :cool: Eilen yksi entinen maanviljelijä, pieneläkeläinen nimittäin, paljasti kuinka häneltä on kadonnut vastikään neljäkymmentä euroa eläkkeestä. Hän kun oli ollut siinä uskossa, että pieniin elakkeisiin tulee satku lisää....ja kun häneltä poistettiin maakunnallisen soten ratkaisujen myötä fysikaalinen hoitokin, niin piti kehitystä pitkän päälle hankalana. Olikin tullut siihen käsitykseen, että tasaisen vauhdin taulukolla edettäessä on parasta kuolla hyvissä ajoin.....
 
Höh. Eikös sosialistihallitus jaakaan rahaa? :cool: Eilen yksi entinen maanviljelijä, pieneläkeläinen nimittäin, paljasti kuinka häneltä on kadonnut vastikään neljäkymmentä euroa eläkkeestä. Hän kun oli ollut siinä uskossa, että pieniin elakkeisiin tulee satku lisää....ja kun häneltä poistettiin maakunnallisen soten ratkaisujen myötä fysikaalinen hoitokin, niin piti kehitystä pitkän päälle hankalana. Olikin tullut siihen käsitykseen, että tasaisen vauhdin taulukolla edettäessä on parasta kuolla hyvissä ajoin.....
Sellaista se sosialismi on, jostakin se satanen on kuorittava pois ;)
 
@baikal isällisesti ohjastamana palataan aiheeseen ;)

Käväsin koiruutta juoksuttamassa. Hanki, se vähä, kantoi miestäkin varsin mainiosti. Koiralla oli tietysti juhlaa kiihdyttää oikein kunnolla

448D6EF7-B5EB-41D4-BB52-C264150D308C.jpeg
Kankaalla tuli vastaan suht topakka herra, hieman aikaa tuijotti määrätietoisesti mutta lähti lentoon ennenkuin ehdin kuvaa ottamaan. Jäljet tuli kuitenkin ikuistettua, pitää tuokin paikka pitää mielessä syksyllä.
72C87ABD-67A9-4566-B0F2-A29B8264EC39.jpeg
0637FF0F-D629-4A24-B900-D8F3E26F8215.jpeg

48D7FCB5-C66B-43CC-92C0-1CCB191B93F6.jpeg
 
Piti tänään ajella vähän kauemmaksi lumen perässä. Kummasti kun tuonne sydänmaalle malttoi ajella, niin hankea alkoi vaan löytymään. Tiet oli nyt jo ajokunnossa, viikolla ne oli siinä kunnossa, että ei ollut autolla menemistä, niin kaljamolla että väkisin viskas autoa poikittain.
Hiihtelin suojelualueen reunoja pitkin, nevalla on pituutta liki 12km, päähän ja takaisin. Hanki kantoi hyvin miestä ja koiraa, kaffit oli makoisat nuotiolla ja parasta viihdettä oli 40-päinen teeriparvi joka lensi nevan yli :) Yksi metsokin lähti loppumatkasta edestä lentoon, muuten oli siunatun rauhallista ja aurinko lämmitti jo kivasti pakkastakin selkää.
Kehut kyllä pitää taas kerran pistää noista intin talvivarusteista. Itsellä oli päällä lumipuvun housut, pakkastakki, alla woolpowerin merinoa mallia sa-int ja kädessä noukkarit m05. kyllä noilla pärjäs oikein makosasti, ei navakka tuuli kiusannut ja nuotiollakin tarkeni hyvin.
 
TALOUS 28.1.2020
Yle: Puukkovalmistaja Marttiini harkitsee tuotannon siirtämistä Vääksyyn
Puukkovalmistaja Marttiini harkitsee Rovaniemen tuotannon ja toimiston siirtämistä Asikkalaan Vääksyyn, uutisoi Yle.
Vääksyssä sijaitsevat emoyhtiö Rapala VMC Oyj:n tuotantotilat. Yhtiön mukaan yhteisissä tiloissa toimimalla yhtiö voisi saavuttaa merkittäviä toiminnallisia ja taloudellisia etuja, kertoo Yle uutisessaan.
Jos muutto toteutuu, Vääksyyn siirtyisi yhteensä noin 40 työpaikkaa. Muita vaihtoehtoja ovat nykyisten tilojen kunnostaminen sekä siirtyminen vuokratiloihin Rovaniemellä.
Marttiini on aloittanut asiaan liittyvät yhteistoimintaneuvottelut 28. tammikuuta.

[email protected]
 
TALOUS 28.1.2020
Yle: Puukkovalmistaja Marttiini harkitsee tuotannon siirtämistä Vääksyyn
Puukkovalmistaja Marttiini harkitsee Rovaniemen tuotannon ja toimiston siirtämistä Asikkalaan Vääksyyn, uutisoi Yle.
Vääksyssä sijaitsevat emoyhtiö Rapala VMC Oyj:n tuotantotilat. Yhtiön mukaan yhteisissä tiloissa toimimalla yhtiö voisi saavuttaa merkittäviä toiminnallisia ja taloudellisia etuja, kertoo Yle uutisessaan.
Jos muutto toteutuu, Vääksyyn siirtyisi yhteensä noin 40 työpaikkaa. Muita vaihtoehtoja ovat nykyisten tilojen kunnostaminen sekä siirtyminen vuokratiloihin Rovaniemellä.
Marttiini on aloittanut asiaan liittyvät yhteistoimintaneuvottelut 28. tammikuuta.

[email protected]

Minkähän verran Marttiini vielä "oikeasti" tekee/teettää puukkoihinsa terät Suomessa? Jotenkin on sellainen epäilys, että kuluttajalle tarjoillaan aika paljon kaukoidän rautaa noissa. Toki nettisivuilla kehutaan avainlipulla, mutta sen saa muistaakseni 50% kotimaisuusasteella.
 
Marttiinin sivulla mainittiin materiaaleista :

MARTTIININ TARINA


Marttiinin tuotteissa perinteinen kotimainen puu, nahka sekä poronsarviluu kohtaavat modernit materiaalit. Kun sukupolvien mittaiset käsityöperinteet ja ammattitaito sekä nykyaikainen teknologia yhdistyvät syntyy puukko, jollaista ei ole toista.
 
En ole koskaan syttynyt Marttiinin tuotteille. Eivät herätä tunnetta että on pakko ostaa. Sen sijaan Laurin Metallin tuotteet herätti heti ensisilmäyksellä (myynti Varustelekan kautta).
 
En ole koskaan syttynyt Marttiinin tuotteille. Eivät herätä tunnetta että on pakko ostaa. Sen sijaan Laurin Metallin tuotteet herätti heti ensisilmäyksellä (myynti Varustelekan kautta).
Laurin Metallin terä löytyy nykyään aika monesta kotimaisesta puukosta. Ei pelkästään Lekan ylimainostetusta tuotoksesta. Ei sillä etteikö Lekan puukko toimiva ole, ei vaan oikein ole omaan makuun ollut vaikka sellaisen jo olen pitkään omistanut.
 
Itse tykkään sheepsfoot-terästä enenmmän kun normaalista puukonterästä niin se mini-Skrama tuli minulle kun tilauksesta.
 
Voitko suositella hintalaatusuhteella käypästä puukkoa?
Itse en osta nykyajan puukkoja vaan etsin kirppareilta vanhoja puukkoja,uusin puukko mulla on Peltosen Sissi,mulla on 30-80 lukujen puukkoja muuten,jos ottaisin uuden niin ehkä jonkun sellaisen jossa on Toivo Jaarasen takoma terä,mulla on ollut Tommi-puukko,en ollut terään tyytyväinen,mulla on kokemusta teristä ja olen erittäin kriittinen terän suhteen,olin työn puolesta 29 vuotta tekemisissä puukon terien kanssa,terän kestävyys on mulle se ykkös asia puukossa,muulla ei ole väliä,paras puukko mulla on Kustaa Lammin takomalla terällä oleva,jonkun kasaamaa,ei kuitenkaan itse Lammin,muutin hiukan teräkulmaa itse ja nyt se vaan kestää ja kestää,päivittäin sillä vuolen.
 
Ennen vanhaan puukot tehtiin kestämään,nykyään puukot tehdään myytäväksi..maailma on täynnä lihaveitsiä,mulle kelpaa käyttöön vain Victorinox,teroitus vain tahkolla,huopalaikalla ja viimeistely F.Dick stoolalla,kaikenlaiset härpäkkeet on hyödyttömiä mikäli lihaa aiotaan leikata eikä rääsiä,nämä yhdellä vedolla teräväksi laitteet vain murtaa terän suuta eikä teroita sitä,selviää kun katsoo luupilla terän suuta,paperin viiltäminen ja lihan LEIKKAAMINEN on täysin eri asia..oikein teroitetulla lihaveitsellä viiltää paperin ohutta siivua paistista,leikkaa ohuenkin kalvon paistin pinnasta,sillä ei tarvitse tehdä sahaavaa liikettä vaan sillä viiltää.
.
 
Sinä tunnutkin olevan aikamoinen poikkeus. Olet kuin ihminen joka ei syö muualla kuin Michelinravintolassa vs makkarakeittoa kotona syövä.
 
Kokemusta on monenlaisista teristä vuosikymmenten aikana kertynyt,ei mun tarvitse koittaa onko terä terävä,näen sen kyllä heti kun Katson terän suuta,en tarvitse teroitus ohjureita,vapaalla kädellä osaan hoitaa teroitukset,on sitten kyse puukosta tai sahan ketjusta,ja tuo lihaveitsi,ammatikseen kun lihaa leikkaa niin osaa kyllä erottaa ne jyvät akanoista,sama koskee teroitusvehkeitä..saan kyllä perinteisellä hiomakivellä pelkästään tehtyä lihaveitseen terän,en tarvitse sitä tahkoakaan välttämättä..ja Noi mun puukot,muutaman euron kekluja kirpalta kun myyjät eivät tiedä mitä myyvät :D mun onni,eipä tarvii ostaa kalliita nykypuukkoja..Käyn aina vanhat puukot läpi jos sellaisia jossain näen myynnissä,muutamista jutuista selviää terän laatu,ottakeehan asijoista selevää..
 
Back
Top