LasUps kirjoitti:Kaukovittuilija kirjoitti:Kuka väitti että..
Juke kirjoitti:Sisään ei mahdu mitään ?
''The Agency for Defense Development has prepared two series of designs, one for an aircraft with aft horizontal stabilizers, and with a canard stabilizer. The aft-tail series has run through the iterations ClOl, CI02 and, C103, all with two engines and a single seat. The CI02 design was further broken down into three variants: CI02E with one engine, CI02I with internal weapons and CI02T with two seats. Similarly, the canard series had the iterations C201, C202 (also with variants E, I and T) and the current C203 follow the same pattern. The agency proposes that either CI03 or C203, whichever was chosen, would then advance through three design standards. Block 1 would be "reduced observable," which would be equivalent to the B-lB, Boeing F/A-18E/F Super Hornet and Eurofighter Typhoon. Block 1 would rely on fuselage and inlet shaping, edge alignment, radar-absorbing material, and semiconformal weapons carriage for reducing signature. Block 2 would carry internal weapons, have conformal antennas, and sensors would be "integrated". There would be minimal gaps and additional radarabsorbing coating on the canopy, and the structure of the aircraft. It would be as stealthy as the F-117. Block 3 would advance the aircraft to the level of the B-2, F-22 and F-35, but no details are given. All of this is a step beyond the previous concept. The aircraft is expected to be between the General Dynamics F-16 Fighting Falcon and the McDonnell Douglas F-15 Eagle in size. The CI03 design with two engines of 18,000 lb. thrust each. According to a 2009 external review of the program, the empty mass of the KF-X should be 10.4 metric tons.''
Lähde: AviationWeek 18 February 2013, p.23.
Kehityskaari siis jonkun verran Eurofighterin tyyppinen. Toisaalta on hyvä tarkistella tuolla tavoin välillä onko järkeä edes parantaa häiveominaisuuksia pidemmän päälle. Saattaahan olla, että tutkatekniikka kehittyy tarpeeksi, jotta ero ei ole merkittävä eri versioiden välillä. Kehitys saattaa ajaa häiveominaisuuksista kuitenkin jollakin tapaa ohi, ainakin erään ilmavoimissa työskentelevän tuttavan mukaan.
Huomiona muuten, että paino sekä moottorien työntövoima (mikäli jälkipolttimella) ovat melkein yksi yhteen Hornetin kanssa. Eli hyvin saman kokoluokan kone. Olisiko samat moottorit, eli GE404 suunnitelmissa. Kanardit toisivat toisaalta paremman liikkeen, mutta onko taas haittaa häiveominaisuuksille?
Mä en pääse tästä omasta filosofiasta irti ollenkaan..
Eli erittäin pieni hyvin stealth joka kykenee operoimaan pieniltä tienpätkiltä lähes olemattomalla polttoainekulutuksella.
Supercruise, nopea ja korkea lakikorkeus jolla pääsee aina tutkimaan tulijan säässä kuin säässä.
Minimaalinen aseistus mutta tehokas.