Esittele itsesi

23v. Luulin, että olet paljon vanhempi. Ethän tiedä sinä elämästä oikeastaan mitään. Toisaalta, oliko Newton 27v ja Hitler alle 30v muodostaneet käsityksensä maailmasta;)
Aika osuvasti suoraan naulan kantaan. :) Näin viisi vuotta oman esittäytymisen jälkeen en vielääkään voi sanoa tietäväni elämästä edes rahtusta. Toki moni asia näyttää erilaiselta kuin se oli lainaamasi viestin aikoihin. Kokemus kerrallaan näitä murusia on keräilty opinnoista, työelämästä, maailmalta ja tästä ihan läheltä.

Tietyllä tapaa kuluneet vuodet ovat tarjonneet minulle entistä vahvemmat syyt siihen, että voin luvata tekeväni oman osuuteni tämän maan ja sen ihmisten puolesta kun sen tarve tulee. Olisi suorastaan hölmöä antaa jonkun muun viedä se, minkä eteen on nähty vaivaa ja satumaista onnea.

Tervetuloa vielä kaikille uusille jäsenille!
 
Itse oli viesti- ja mittausjoukkueessa. Kouluttajana oli ltn. Hyttinen ja ylik. Kolehmainen. Kukas oli tulitukiryhmän kouluttaja ? Muistelen että tulijoukkueiden kouluttajina olivat ltn. Löppönen ja Teräväinen.

Tuttuja nimiä kaikki. TTR-kouluttajana oli luutnantti Hartikainen ("Härski" kuten kaikkien Hartikaisten lempinimi aina) ja varusmiespuolelta kokelas Dahlberg, alikit Dahlman ja Luoma.

Teräväinen jäi erityisesti mieleen värikkäänä persoonana...
 
Tuttuja nimiä kaikki. TTR-kouluttajana oli luutnantti Hartikainen ("Härski" kuten kaikkien Hartikaisten lempinimi aina) ja varusmiespuolelta kokelas Dahlberg, alikit Dahlman ja Luoma.

Teräväinen jäi erityisesti mieleen värikkäänä persoonana...

Olikos Hartikainen se kaljupää luti joka oli ihan huumorimiehiä ? PS: Teräväinen oli ainoa skappari jota oikeasti pelkäsin. Täysin arvaamaton ukko !
 
Olikos Hartikainen se kaljupää luti joka oli ihan huumorimiehiä ? PS: Teräväinen oli ainoa skappari jota oikeasti pelkäsin. Täysin arvaamaton ukko !

Juuri se mies. Ja teräväinen, saattoi räjähtää 0-100 tai sitten vaan naureskella kun luuli että nyt räjähtää...
 
Juuri se mies. Ja teräväinen, saattoi räjähtää 0-100 tai sitten vaan naureskella kun luuli että nyt räjähtää...

Muistan loppusodasta kun olin krh-komppanian viestipäivystäjänä UAZ-komentoautossa. Yhtäkkiä keskellä yötä auton ovi lentää auki ja Teris huutaa päin naamaa: "Jumalauta ! Huollon mulkerot toi iltapalan asemiin. Ja meikäläisen lihapiirakat on nussittu lastista ! Kuka s*atana ne pölli !?" Jumankeuta että oli paskat housussa kun ukko tuli riehumaan :D
 
Muistan loppusodasta kun olin krh-komppanian viestipäivystäjänä UAZ-komentoautossa. Yhtäkkiä keskellä yötä auton ovi lentää auki ja Teris huutaa päin naamaa: "Jumalauta ! Huollon mulkerot toi iltapalan asemiin. Ja meikäläisen lihapiirakat on nussittu lastista ! Kuka s*atana ne pölli !?" Jumankeuta että oli paskat housussa kun ukko tuli riehumaan :D

Jotkut sissit kävi ainakin meidän auton lavalla samassa harjoituksessa varkaissa. Hartikainen ei paljoa hermoillut, taisi olla gonahtanutkin eikä ainakaan jääkäritasoa viitsinyt ihan liikaa asioista valistaa.

Teriksestä liikkui hurjia tornareita mm. jostain ylennyskiellosta ja sen syistä. Toisaalta kertausharjoituksessa T kuulemma oli käskyttänyt reserviläis-viestimiestä yöllä vetämään parikaapelia metsään, johon ressu että "mene ite" ja Teris sitten luovuttaneena sanoi että keitä edes kahvit kun tulen takaisin. Liekö mikään näistä paikkaansa pitävä.

Ajattelin jo että olisit ollut mittausryhmästä, silloin olisin ollut todennäköisesti enempikin tekemisissä teikäläisen kera... :D
 
Jotkut sissit kävi ainakin meidän auton lavalla samassa harjoituksessa varkaissa. Hartikainen ei paljoa hermoillut, taisi olla gonahtanutkin eikä ainakaan jääkäritasoa viitsinyt ihan liikaa asioista valistaa.

Teriksestä liikkui hurjia tornareita mm. jostain ylennyskiellosta ja sen syistä. Toisaalta kertausharjoituksessa T kuulemma oli käskyttänyt reserviläis-viestimiestä yöllä vetämään parikaapelia metsään, johon ressu että "mene ite" ja Teris sitten luovuttaneena sanoi että keitä edes kahvit kun tulen takaisin. Liekö mikään näistä paikkaansa pitävä.

Ajattelin jo että olisit ollut mittausryhmästä, silloin olisin ollut todennäköisesti enempikin tekemisissä teikäläisen kera... :D


KAIKKI pelkäsivät Teristä ! Ainakin jos kysytään viesti- ja mittausjoukkueelta. Komentopaikalla Viesti 1 ja Viesti 2 saivat aina nauttia Teriksen kovasta koulutuksesta.
 
Moikka
Asun Joensuussa, harrastan vaeltamista, melontaa, valokuvausta, jousiammuntaa ja jousien tekemistä, sekä ressutoimintaa. Ampumapuolella kiinnostus on t-a toiminnassa (Savage 10FCP) ja pistoolilla (CZ 9mm) silleen kotitarpeiksi.

Olen perustanut FB foorumin nimeltä "Joensuun tarkka-ampujat". Sivun tarkoituksena on yhdistää henk kohtaisesti alueella olevia t-a toiminnasta kiinnostunieta, jotta voi porukalla vaikka kimppakyydeillä käydä ampumassa, kokeilla erilaisia välineitä ja nokitusten jutella asioista.
 
-...- -...- -...-

Morjesta taloon. Entinen ja tuleva Oululainen, 2000-luvun (tähänastisella) jälkipuoliskolla JPr:ssä palvellut sissiradioaliupseeri (lieneekö virallinen titteli?), siviiliin päässyt ja kertaalleen kerrannut.

Pitemmän aikaa olen lueskellut Ukraina-ketjua, melko vasta rekisteröitynyt kun tajusin, että se "viimeisin lukematon" -nappula on aika kätevä. :solthum: Sotilaskalusto ja sodankäynti kiinnostaa muutenkin jonnin verran ja niihin liittyviä ketjuja täällä mp.netissä tulee myös lueskeltua. Mitään kun en kyseisistä asioista tiedä, niin lueskeluksi on myös jäänyt.

Vapaaehtoinen maanpuolustustoiminta on ruvennut yllättäen viime aikoina houkuttelemaan, mutta jälkikasvun takia ei viitsi hirveän aktiivinen vielä olla. Jos, ja toivottavasti kun, kertauslappu ilmestyy postilaatikkoon, niin innolla olen menossa. Ampumataitoakin haluttaisi hieman kehittää tai ainakin pitää yllä, mutta täytyy miettiä näitä enemmän kunhan muutto on hoideltu pois alta.

Toistaiseksi varmaan jatkan stalkkauslinjalla tämän foorumin suhteen. :salut:

.-.-. ...- .-
 
Jåha, että esittäytyminen.
Olen 193/137 mittainen heppu, ikää on kertynyt 50 piikkiin jo. Palvelin isänmaata vakituisessa tehtävässä pääesikunnan tiimoilla, kunnes tehtäväni vei minut isonmeren taakse, jonka jälkeen vaihdoin leiriä, eli arkeni teen USArmyn puolen insinöörijoukoissa projektijohtajana ja kaupallisena asiantuntijana. Koulutus koneinsinööri ja MBA, international business management.
Olen 365 päivää vuodesta komennuksella, välillä kotomaassa, välillä sitten missämaassavaan, jota vaihdetaan vähintään 8 kk.n välein.

Harrasteet: ammunta, (Olympia-,iso- ja ilmapistoolisarjoissa, joista kaikista taitaa kertyneen joku 1. palkintosatsi työpaikan puulaakisarjasta :) ), ilmailu (experimentalismi ja lennonopettaja) kiinteäsiipisistä purjelento, taitolento, riippuliitäminen, pyöriväsiipisissä erilaiset nopeat sovelluskoneet (ei mennä tässä tarkemmin niihin) ja perheen kanssa purjehtiminen kuuluu myös mukaan. Silloin tällöin salia, (vapaat tangot on lajini, eli old shcool meiniki) Painonnoston kilpailu on saanut jäädä hurjaan nuoruuteen.
Mielenkiinnon kohteena: Kotimaan puolustuspolitiikka, rakennekonstrutiot ja rakenteellinen lujuustarkastelu kiinteillä puolustusrakenteilla.

Perheessä 3 lasta, vaimo opettaa MIT/Tampereen Yliopisto.

Näillä mennään.. :)
 
Lyhyestä virsi kaunis...

Mies, 27v, Etelä-Pohjanmaalta. Palvellut Keuruulla 2008, alikessu.

Aika kuluu pitkälti harrastellessa jos jonkinlaasta, ehkä vähä liikaki alkanu päätään joka paikkaan tunkia... siviilipuolen työ on pitkälti ns suojelumiehen hommaa... :D

Aloin seuraamaan foorumia Ukrainan sodan myötä kesällä ja sillä linjalla pitkälti aion myös jatkaa...
 
Olen etelä-suomalainen mies,muutaman vuoden päässä siitä hetkestä, kun mitkään armeijan määräykset eivät kosketa minua.
70-luvun loppupuolella armeija tuli käytyä LR/SissiK Immolan kautta kiertäen. Kertaamassa käyty, kerran.
Ilmailu ja varsinkin sotilasilmailu on kiinnostanut aina.

Joskus armeijan jälkeen olin vakuuttunut sodan mielettömyydestä ja turhuudesta, mutta kiitos naapurin, olen pääsemässä tästä harhaluulosta lopullisesti.
Arvostan tällä sivustolla ennenkaikkea tiedonvälitystä ja erilaisia näkökantoja.
Ainakaan tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei minulla ole mitään rakentavaa sanottavaa, joten kuulostellaan ja haistellaan muiden sanomisia sitäkin enemmän
 
Asun Keski-Suomessa, res.upseeri, saapumiserä 1/93, Savon Prikaati, tuo ylväs ja manan majoille mennyt!
Kertauksia kohtuullisesti, jatkosijoitettu, mukana vapaaehtoisessa maanpuolustuksessa. Kiinnostunut sotahistoriasta ja ylipäänsä kaikesta maanpuolustukseen liittyvästä. Näinä päivinä tietoa ei voi olla koskaan tarpeeksi...
 
Pitää vissiin esitellä itsensä ettei syytetä trolliksi. Uudet kirjoittajat tuntuu olevan tulilinjalla, osin ymmärrettävistä syistä. Mutta lyhyt esittely.

- 2/96 Jpr/2jk
- 00/Kfor
- Pari vuotta sitten kertaamassa kahteen otteeseen, mikä suuri yllätys ja tarkalleen määrätty tehtäväkin papereissa. Ilmeisesti laarin pohjia kaivellaan, kun kohta nelikymppinen rikollinen kelpaa. Tai sitten koko juttu on jotakin aluetoimiston ukkojen kieroa huumorin tajua.
- Historia kiinnostaa ja tulee luettuaa todella paljon.
- Huolestuneena seuraan kohtuu aktiivisesti maailman menoa.
- Tällä palstalla paljon mielenkiintoisia juttuja. Muutama viesti tullut kirjoitettua, mutta lukihäiriö pikkasen rajoittaa omaa kirjoittelua. Tietoa ei ole monestakaan asiasta ja mielipiteet monta kertaa aika raadollisia, joten parempi pitää ne omana tietonaan.
 
Pitää vissiin esitellä itsensä ettei syytetä trolliksi. Uudet kirjoittajat tuntuu olevan tulilinjalla, osin ymmärrettävistä syistä. Mutta lyhyt esittely.

- 2/96 Jpr/2jk
- 00/Kfor
- Pari vuotta sitten kertaamassa kahteen otteeseen, mikä suuri yllätys ja tarkalleen määrätty tehtäväkin papereissa. Ilmeisesti laarin pohjia kaivellaan, kun kohta nelikymppinen rikollinen kelpaa. Tai sitten koko juttu on jotakin aluetoimiston ukkojen kieroa huumorin tajua.
- Historia kiinnostaa ja tulee luettuaa todella paljon.
- Huolestuneena seuraan kohtuu aktiivisesti maailman menoa.
- Tällä palstalla paljon mielenkiintoisia juttuja. Muutama viesti tullut kirjoitettua, mutta lukihäiriö pikkasen rajoittaa omaa kirjoittelua. Tietoa ei ole monestakaan asiasta ja mielipiteet monta kertaa aika raadollisia, joten parempi pitää ne omana tietonaan.

Tervetuloa. Ei millään pahalla, mutta tuli mieleen tuollainen perisuomalainen asenne, että "huomaatte, että olen aika ikävä mies, kunhan minuun paremmin tutustuu" :) Myös raadolliset mielipiteet sallittuja, siitähän se keskustelu sitten syntyy. Ja kyllähän me aika raadollisia aikoja eletään tällä hetkellä, kirjaimellisesti.
 
Pannaanpa esittäytyen kun tuolla muualla epäiltiin jos jonkunlaiseksi Puttosen mieheksi ja trolliksi.

Olen vähän yli nelikymppinen ammattisotilas, uraa on takana kohta neljännesvuosisata josta ei sekuntiakaan huollon, hallinnon tai esikunnan tehtävissä mitä itse pidänkin ainoana huomionarvoisena saavutuksenani. Joukko-osastoja on takana muutamia, samoin reissuja ulkomailla eri merkeissä. RUK:n kävin silloin kun kurssinumerot alkoivat vielä ykkösellä. Työni on harrastukseni ja harrastukseni on työni, ainakin mikäli eukolta kysytään mutta kaikenlainen urheilu ja eräily on kyllä luettavaksi ihan oikeaksikin harrasteeksi. Kaikenkaikkiaan pidän itseäni nimenomaan ammattisotilaana, en PV:n virkamiehenä tai maastopukuisena opinnonohjaajana.

Olen lukenut MP.nettiä jo pitkän tovin, välillä ihaillen, jopa kadehtien ja välillä aivoverisuonten räjähdystä peljäten. Toivottavasti jaksan pysyä erossa 7.62 vs 5.56 ja PERK:n majurit keskusteluista, yhtälailla toivon että muihin lankoihin minulla olisi jotain annettavaakin. Ukraina taitaa olla niin kuuma peruna että pysyttelen lukijan asemassa sillä hankkimani kokemus ja suppeakin näkemys ovat saaneet minut skeptikyynikoksi oli kyse sitten mistä tahansa voimapolitiikkaa harrastavasta tahosta.
 
Olisikohan itsekin pitänyt laittaa omaan esittelyyn tämä: :D :D :D

a455eb0a7c19b5d8fbece878a6c25d29.jpg
 
Back
Top