Moikka. rekisteröin itseni vähän aikaa sitten. Olen lukenut lähes päivittäin tätä Maanpuolustus.netiä n. vuoden ajan ja olen koukussa tähän
.
Erittäin suurella mielenkiinnolla luen eri näkökulmia meille tärkeästä asiasta, eli Suomen maanpuolustuksesta. Suoritin asepalveluksen 80- luvulla lapin rajavartiostossa, eli olen siis kai rajajääkäri/sissi ja tuosta päätellen olen n. jo 50-vuotias.
Olen asunut nyt noin puolet elämästäni Ruotsissa." Ulkomailla" asuminen ," Hurrien" keskellä eläminen ja työskentely on vain vahvistanut isänmaallisuuttani, jonka johdosta olen suunnattamon huolestunut Suomen puolustuskyvystä ryssää vastaan, joka on ainoa ja todellinen tuleva vastustajamme.
Täällä Ruotsissa asuvana joudun puolustamaan päivittäin Suomen politiikkaa ja näkökantoja suhteessa itänaapuriin, tosin se on helpottunut, koska Ruotsalaisten itsetunto on huomattavasti laskenut samassa tahdissa, kuin ovat ajaneet omat puolustusvoimansa rapakuntoon, josta ovat hyvin pöyristyneita ja peloissaan
Eli, toisinsanoen Suomen/suomalaisten arvostus Ruotsissa on mielestäni kasvanut
En ole minkään alan asiantuntija, joka liittyisi maanpuolustukseen, vaan pääasiassa luen muiden mielenkiintoisia ja usein asiantuntevia näkemyksia asiasta, mutta saatan joskus jotain kirjoittaakkin...