Esittele itsesi

Tuohon ikään aikamoinen "ura", krh-vänskä ja jo ehtinyt kertaamaan...
Toivottavasti kuitenkin kotiuduit jo 2013 puolella .....
 
Tuohon ikään aikamoinen "ura", krh-vänskä ja jo ehtinyt kertaamaan...
Toivottavasti kuitenkin kotiuduit jo 2013 puolella .....
Täytyy kyllä itekki myöntää, että 2kk kotiutumisesta oli jo suuri halu päästä kertaamaan :D

PS: Joo 2013.. Kiitos että huomasit typon :)
 
Terve.
Pari kolme vuotta tätä foorumia tullut sivusta seurailtua. Nyt päätin rekisteröityä, jos joskus olis jotain sanottavaakin. :) ikää löytyy 30 palvelus suoritettu KaiJpr. 04.
 
KaiPr 1/04, siltaryhmän kuljettaja. Sotilasarvo pioneeri. Siviilikoulutus elektroniikka-asentaja ja koneinsinööri. Viitisen vuotta SRA-harrastusta takana. Surkea ampuja. Perverssi. Kolmenkympin kriisi. Ajan Fordilla. Ei kertautettu, vapaaehtoisia päiviä kerätty jokunen. Marssinut homoparaatissa. Silmälasit ja kaljamaha. Lempiruokia italialainen ja aasialainen keittiö sekä tietty grillisapuska. Lopettanut tupakoinnin 8 vuotta sitten. Nukun huonosti ja liian vähän. Teen toisinaan jäynää naapurissa asuvalle Volvomiehelle. Minulla on veli, hän on raitis.
 
Kolmen ja neljänkympin välissä oleva ukkeli, res aliluutnantti/KotRa/Meritulenjohto. Aktiivinen ressu-upseeri, innokas ampuja&sen touhun kouluttaja omassa ressukerhossa. Viihtyy rannikolla ja metsissä koiran kanssa paistamassa makkaraa metsästysvaatteissa sekä omaan oudon viehtymyksen vesillä liikkumiseen about kaikella mikä kelluu.
 
Vielä viis!:camo::D . Rjk onttola II/11, tarkkaakin tarkempi TA/tähystäjä joka näytti närhen munat tarkka-ampujille yhteisessä harjoituksessa. Susirajan pinnassa asusteleva, metsästävä ja maanpuolustuksesta kiinnostunut ammunnan harrastaja.
 
Wanhaan kaartiin ilmoittautuminen on näköjään mennyt jo pitkälle toista vuotta pitkäksi. Ilmoittaudutaan mukaan siis nyt.
 
Tervetuloa kaikki uudet jäsenet ja tietysti Wanhan kaartin jäsenet.
 
Moro! I/87 KaiPr kivääriryhmän johtaja / tväl au. Senverran kerrattu, että kessun tekivät. Kuulunkin siis ikäni puolesta tähän Wanhat sotaratsut osastoon.:) Harrastuksia metsätys, UPL ilmailu, lupakirja tulee olleeksi kesällä 5-vuotta.

4 tyttären isä. Jos torvet soivat, on minkä puolesta lähteä. Maanpuolustushenki on imetty äidinmaidosta. Molemmat ukin olivat aikoinaan koko matsin rintamalla.

Lisäksi mielenkiinnon kohteisiin on kuulunut sotahistoria sekä erityisesti WW2 hävittäjä ilmailu.:uzi:

Ilmailumiehiähän täällä näyttää muutamia olevan, ainakin Juke.
Tuosta ww2 lentopuuhasta voin jotakin vängätä, kun siitä tiedän.

Ammattina tämä tissinkoittelu osasto. Kollegoita on täälläkin joitakin vastaan tullut.
 
Herra kenraali! Ilmoittaudun mukaan vahvuudella 0+1+0. Lääkintä ja spol-hommat onnistuu, ensimmäiset ammattitaidolla ja toiset tuurilla. Ikää on sopivasti, sijoitus löytyy, palvelusluokka on Alfa. Muusta en puhu.
 
27-vuotias perheellinen mies.
I/07 kaartjr / 2.jk spolle. Kerran käynyt kertaamassa, reserviläinen.
Turvallisuusvalvoja koulutukseltani, kontrollialalla työskennellyt jo kohta vuosikymmenen...

Maanpuolustusasiat ja sotahistoria lähellä sydäntä.
 
42v, jo wanhaksi jäysteeksi katsottava henkilö, jonka sotilaallinen koulutus tähtäsi tiedustelujoukkueen kanssa temuamiseen. Kertauskutsua ei kuitenkaan kuulunut, prkl. Metsissä tulee liikuttua aktiivisesti harrastuspohjalta ja sotahistoria/politiikka/tekniikka kiinnostaa.
 
Moikka. rekisteröin itseni vähän aikaa sitten. Olen lukenut lähes päivittäin tätä Maanpuolustus.netiä n. vuoden ajan ja olen koukussa tähän:).
Erittäin suurella mielenkiinnolla luen eri näkökulmia meille tärkeästä asiasta, eli Suomen maanpuolustuksesta. Suoritin asepalveluksen 80- luvulla lapin rajavartiostossa, eli olen siis kai rajajääkäri/sissi ja tuosta päätellen olen n. jo 50-vuotias.
Olen asunut nyt noin puolet elämästäni Ruotsissa." Ulkomailla" asuminen ," Hurrien" keskellä eläminen ja työskentely on vain vahvistanut isänmaallisuuttani, jonka johdosta olen suunnattamon huolestunut Suomen puolustuskyvystä ryssää vastaan, joka on ainoa ja todellinen tuleva vastustajamme.
Täällä Ruotsissa asuvana joudun puolustamaan päivittäin Suomen politiikkaa ja näkökantoja suhteessa itänaapuriin, tosin se on helpottunut, koska Ruotsalaisten itsetunto on huomattavasti laskenut samassa tahdissa, kuin ovat ajaneet omat puolustusvoimansa rapakuntoon, josta ovat hyvin pöyristyneita ja peloissaan
Eli, toisinsanoen Suomen/suomalaisten arvostus Ruotsissa on mielestäni kasvanut:)

En ole minkään alan asiantuntija, joka liittyisi maanpuolustukseen, vaan pääasiassa luen muiden mielenkiintoisia ja usein asiantuntevia näkemyksia asiasta, mutta saatan joskus jotain kirjoittaakkin...
 
39v nuori mies täällä, olen niitä jotka katsoo ja kuuntelee ja miettii. Puikkoakin pannaan matkaan. "Mä olin sotamies, jouduin..."

Tärkeintä on pysyä hereillä täällä itärajalla ison tien vieressä.
 
Tervehdys kaikille! Mielenkiinnolla olen lueskellut palstaa reilun puoli vuotta ja pitihän sitä viimein kirjautua käyttäjäksi. Ikää alkaa olla jo muutama vuosi vaille puolivuosisataa. Kertauksia on takana sen verran, että molempien käsien sormet ja kummankin jalan varpaat juuri riittää laskemiseen. Sijoitus löytyy ainakin vuoden vaihteeseen asti. Tiedä sitten miten jatkossa.
Harrastuksiin kuuluu mm. futurologinen pohdinta, sijoittaminen, oman lemmikkiminkin turkin muokkaus, golf ja monenlainen muu kuntoilu.
Aselajeista useampikin on tullut tutuksi matkan varrella. Alkuperäisen aselajin jotkut ehkä nimimerkistä arvaavatkin ;)
 
Reilusti 3-kympin ylittänyt palveluksensa merivoimissa suorittanut perheellinen mies.

Mielenkiintoista seurata ajantasaista keskustelua maailman tilanteesta Suomalaisten sotureiden (ja myös muidenkin) näkökulmasta täällä maanpuolustus.net palstalla.
 
Back
Top