Etunojapunnerrus

Montako punnerrusta menee?

  • Alle 10

    Ääniä: 1 3.8%
  • 11-20

    Ääniä: 2 7.7%
  • 21-30

    Ääniä: 6 23.1%
  • 31-40

    Ääniä: 6 23.1%
  • Paljon enemmän

    Ääniä: 11 42.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    26
#1
punnerrus, kuntoilun klassikko. Montako menee?

Itse olen ollut tässä sina surkea. 25 mennyt puhtaasti parhaimmillaan. Yli 30 olisi hyvä perustaso johon olisin tyytyväinen.

Tänään tarkoitus aloittaa 100 punnerrusta ohjelma. Sataa en saa, mutta toi yli 30 nyt ainakin
 

Mustaruuti

Ylipäällikkö
BAN
Lahjoittaja
ELSO 1.0
#2
Tänään tarkoitus aloittaa 100 punnerrusta ohjelma. Sataa en saa, mutta toi yli 30 nyt ainakin
Kaikki liikunta on hyvästä. Ja tuollainen voi olla sopivalla tavalla yksinkertainen ja motivoiva haaste lyhyellä aikajänteellä. Silti suosittelisin tekemään asioita monipuolisesti ja pitkä-aikaisesti. Punnerruksen vastapariksi kehottaisin ainakin tekemään hartiaa, lapoja ja selkälihaksia parantavia. Esim. leukoja ja soutua.
 
#3
Äsken kokeilin, 103.n jälkeen loppui puhti. Maakkitesteissä meni muistaakseni 55 siihen minuuttiin.
 

Vonka

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
ELSO 3.0
#4
punnerrus, kuntoilun klassikko. Montako menee?

Itse olen ollut tässä sina surkea. 25 mennyt puhtaasti parhaimmillaan. Yli 30 olisi hyvä perustaso johon olisin tyytyväinen.

Tänään tarkoitus aloittaa 100 punnerrusta ohjelma. Sataa en saa, mutta toi yli 30 nyt ainakin
Hyvä tavoite. Tulee menemään. Jos haluat nopeasti tuloksia etkä pelkää rääkätä itseäsi, tee välillä vaikka pyramidia. Ensin 5, lepäät, teet 10, lepäät ja teet 15. Nyt pidetään pitempi tauko, koska ollaan lähellä maksiimia eli teet vaikka 20. Sitten lepäät hetken. Teet 10. Lepäät. Teet 5, 3, 2, 1...

Penkkipunnerruksessa tehdään samoja tekniikoita. Otetaan maksimipaino, jonka jaksaa nostaa kerran tai pari. Vähennetään painoa ja tehdään niin monta kuin jaksaa. Vähennetään jne. Lopulta jaksaa vain tangon...

Ihan ensikertalaiselle ei ole hyvä ohje tämä tietenkään.

Ja jos vähän koukistajallekin, ettei tule aika pitkäksi? Vaikka vaimon kahvakuulalla jos ei ole muita puntteja.
 

Tetra

Ylipäällikkö
BAN
Lahjoittaja
ELSO 2.0
#5
Silti suosittelisin tekemään asioita monipuolisesti ja pitkä-aikaisesti.
Jos normaalit punnerrukset tympii, kannattaa kokeilla erilaisia variaatioita, joilla saa haastetta ja monipuolisuutta treeniin. Googlella löytää vaikka mitä, tähän tälläinen kuva jossa muutamia erilaisia viestiä värittämään.
 
Viimeksi muokattu:
#6
Äsken kokeilin, 103.n jälkeen loppui puhti. Maakkitesteissä meni muistaakseni 55 siihen minuuttiin.

Kummalla kädellä?

Ei vaiskaan, tuskin olen itse koskaan tehnyt enempää kuin 60 punnerrusta (minuutissa). Menee muuten kestävyysurheiluksi.

Vanhemmiten olen mieltynyt kehonpainoharjoitteluun enenevässä määrin. Harjoitteluväline on aina käytettävissä, eikä harjoittelupaikkaankaan ota monta askelta.
 
#7
Sata punnerrusta -ohjelma on aika rankka ohjelma, mutta niinhän tehokkaat treenit tuppaavat olemaan. Tuli kokeiltua projektina, mutta koska jäykkyys on voimaa tuli kiinnitettyä vähemmän huomiota lihashuoltoon. Seurauksena oli jäätävä jumi vasempaan lapaan ja hartiaan, lähete fysioterapiaan ja tulehduskipulääkkeitä sekä akupunktiota. Vika ei ollut kyllä ohjelmassa, vaan ahneus sen soveltamisessa. Lihaskuntotesteissä ennen jumia ehti saamaan hyvän tuloksen, mutta treenaus jäi sen jälkeen kyllä pitkäksi aikaa tauolle.

Jossain 80 toiston tasolla se nasahti. Punnertaminen ei tunnu silleen jäävän lihasmuistiin. Kun kuntoutuminen tapahtui aikanaan sai samaa jumppaa aloittaa huomattavasti alemmista lukemista. Siihen se motivaatio kait sillä kertaa sakkasi.
 
Tykkäykset: JSP

miheikki

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
#8
Sata punnerrusta -ohjelma on aika rankka ohjelma, mutta niinhän tehokkaat treenit tuppaavat olemaan. Tuli kokeiltua projektina, mutta koska jäykkyys on voimaa tuli kiinnitettyä vähemmän huomiota lihashuoltoon. Seurauksena oli jäätävä jumi vasempaan lapaan ja hartiaan, lähete fysioterapiaan ja tulehduskipulääkkeitä sekä akupunktiota. Vika ei ollut kyllä ohjelmassa, vaan ahneus sen soveltamisessa. Lihaskuntotesteissä ennen jumia ehti saamaan hyvän tuloksen, mutta treenaus jäi sen jälkeen kyllä pitkäksi aikaa tauolle.

Jossain 80 toiston tasolla se nasahti. Punnertaminen ei tunnu silleen jäävän lihasmuistiin. Kun kuntoutuminen tapahtui aikanaan sai samaa jumppaa aloittaa huomattavasti alemmista lukemista. Siihen se motivaatio kait sillä kertaa sakkasi.
Puoleksi suunniteltu, puoleksi tehty.

http://www.100punnerrusta.com/viikko1.php