No niin, ei se niin vaikeaa ollutkaan kun vähän heruttaa.Tietenkään en! Hullu kysymys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No niin, ei se niin vaikeaa ollutkaan kun vähän heruttaa.Tietenkään en! Hullu kysymys.
Minä vastasin...kommentoin.En ole yllättynyt, ettei kukaan ole uskaltanut vastata
Suomessa ymmärretään tämä seikka paremmin kuin sysksyllä Kreikassa. Suomessa ymmäretään, että EU:n ulkorajaintressi on suoraan myös Suomen intressi kun haluamme välttää ongelmat.Oleellista on ymmärtää, että Euroopan Unionissa Kreikan raja on myös meidän ulkorajamme. Vastaavasti Suomen rajalla ollaan vastuussa 500 miljoonan, ei pelkästään 5 miljoonan ihmisen ulkorajasta. Me olemme sopineet yhdessä, että ulkorajoista pidetään huolta.
Suomalaisen sopimusoikeuden mukaan voit nostaa kanteen sopimusrikkomuksesta, kun toinen sopimusosapuoli ei täytä velvoitteitaan. Oikeus sitten ratkaisee mitä siitä seuraa. Mitään selkeää ennakkopäätöstä tällaiselle ei ole olemassa, paitsi jos sanktio on jo määrätty siinä sopimuksessa. Kokonaan toinen asia on sitten se paljonko maksaa saada sanktio toteutumaan.Miten toimit, jos olet sopinut jotain jonkin toisen tahon tai henkilön kanssa, eikä hän pidäkään lupaustaan ja toimi sovitusti? Vaan vieläpä toimii lähes täysin päinvastoin? Mikä on mielestäsi oikein?
Viittaan aikaisemmin kirjoittamaani. Lisäksi vielä se, että suomessakin voit vapaasti rikkoa mitä tahansa lakia, jos ei siitä ole määrätty rangaistusta. Asia on siis periaatteellisesti kuten sanot, mutta käytäntö ei ole kiveen hakattu.Minun oikeuskäsitykseni, ja samoin esimerkiksi Suomen oikeusjärjestelmän näkemys asiasta on, että sopimuksen rikkojaa voidaan rankaista.
Minä vastasin...kommentoin.
Ja vaikka minulta ei nyt tässä mitään kysyttykään, niin sanonpahan kuitenkin....
Suomessa ymmärretään tämä seikka paremmin kuin sysksyllä Kreikassa. Suomessa ymmäretään, että EU:n ulkorajaintressi on suoraan myös Suomen intressi kun haluamme välttää ongelmat.
Suomalaisen sopimusoikeuden mukaan voit nostaa kanteen sopimusrikkomuksesta, kun toinen sopimusosapuoli ei täytä velvoitteitaan. Oikeus sitten ratkaisee mitä siitä seuraa. Mitään selkeää ennakkopäätöstä tällaiselle ei ole olemassa, paitsi jos sanktio on jo määrätty siinä sopimuksessa. Kokonaan toinen asia on sitten se paljonko maksaa saada sanktio toteutumaan.
EU:n liittosopimusta tarkemmin tuntematta voisin kuvitella että rajojen vartioinnista ei ole mitään sanktiota ennalta määrätty ja sen takia sopimus jättää varsin laajat tulkintamahdollisuudet. Yksi valtio voi vapaasti tehdä omat turvaamispäätöksensä silla perusteella, että oma alue joutuu alttiiksi sopimuksen vastaiselle tilalle. EU:n sisällä asia pitäisi tulkita siten, että kun yksi kohta rajoista pettää, automaattisesti rajaturvaaminen nousee seuraavaan kohtaan. Sopimuksia tulkittaessa oleellista on myös se henki mitä sopimuksella on tarkoitus tavoittaa.
Viittaan aikaisemmin kirjoittamaani. Lisäksi vielä se, että suomessakin voit vapaasti rikkoa mitä tahansa lakia, jos ei siitä ole määrätty rangaistusta. Asia on siis periaatteellisesti kuten sanot, mutta käytäntö ei ole kiveen hakattu.
Käsitykseni mukaan EU:n säännöissä ei ole määrätty sanktiota valtiolle C joka päättää laittaa rajansa kiinni sillä perusteella että valtiot A ja B eivät noudata samaista sopimusta pitävällä rajalla ja samaisen sopimuksen henki ei voi toteutua ja syntyy koko sopimuksen vastainen tila. Aika vaikeaa alkaa jakamaan sanktioita tällaisen epäonnistumisen pohjalta. Joutuu vain hyvöksymään että sopimus ei alkujaankaan toiminut.
.
Jep, eli ehdotat listassani kohtaa 4?
Jotenkihan tuota asiaa siis pitäisi ratkaista, käytännössä, kun Kreikka ei toimi sovitusti.
Eikö tähän ole yksinkertainen ratkaisu suljetaan Kreikka ulos ja ulkorajat ovat sen jälkeen Kreikan ja EU`n rajalla, näin toimitaan reaalimailmassa eli jos ei pidetä sopimuksista kiinni niin lisää velkaa ei tule vaan kylään tulee ulosottomies ja jos ei pidetä kauppasopimuksista kiinni niin tavarantoimitus loppuu ja jos valehdellaan sopimuskumppanille niin sopimusta ei tule ja luottamus on mennyt.
Näin siis toimitaan reaalimailmassa unelmiarakennettaessa sopii toimia toisin, mutta silloinkin kannattaa miettiä meneekö mukaan ja millä summalla kun haihattelijoita vedätetään aina.
No niin, ei se niin vaikeaa ollutkaan kun vähän heruttaa.
Olisin voinut kommentoida asiaa suoraan, mutta en tunnistanut kuuluvani määriteltyyn vastaajaryhmään: EU-faniksi En tiedä, miten foorumin kovin euro-kriitikko yhtäkkiä muuttuisi sellaiseksi
Päätin kuitenkin kommentoida asiaa muuten, ettei asia jää kokonaan käsittelemättä.
Miten Tomppa mielestäsi EU:n pitäisi toimia pakolaiskriisin ja Kreikka-casen kohdalla? Jokin listaamistani vaihtoehdoista, vai jotain muuta?
Näin se Suomalaisten kyykytys jatkuu.
Vaikka tämä juttu on kirjoitettu niin asenteellisesti kuin voi olla siitä ei pääse mihinkään että EU direktiivi syrjii Suomalaisia.
Laittomiin siirtolaisiin, EU jäsenmaksuihin ja velkahimmeleihin menee miljardeja vuodessa, senkin rahan voisi käyttää puolustusvoimiin ja turvallisuus lisääntyisi konkreettisesti eikä löpinä tasolla.
Laittomat ja lailliset siirtolaiset eivät ole EU:hun liittyvä asia vaan kansainvälisiin pakolaissopimuksiin. Suomi noudattaisi niitä ilman EU:takin ja Pohjoismaat nyt ovat Schengen-maita ilman EU-jäsenyyttäkin.
Vai meinaatko, että Suomi olisi ainoana pohjoismaana ulkona Schengenistä? Haparandan ja Tornion välillä kysyttäisiin passia?
Muissa Pohjoismaissa on tiukemmat lainsäädännöt kuin Suomessa ja Norja suunnittelee todella rankkoja irtiottoja noista sopimuksista.
Ytimessä Suomen liikkumavara (itsenäisyys) on kapeampi kuin muilla, ei oikein ole juhlimisen aihetta.