Eurabia ??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hejsan
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
http://fof.se/tidning/2012/7/svenska-skolor-brinner-mest
http://rahmispossu.net/2012/08/17/ruotsin-koulupalot-omaa-luokkaansa-maailmassa/

Julkaistu: 17-08-2012

Ruotsin koulupalot omaa luokkaansa maailmassa

Tuskin missään muualla palaa kouluja samaan tahtiin kuin Ruotsissa. Tutkijoiden on vaikea ymmärtää miksi, mutta on olemassa paljon konsteja, joilla tulipalojen määrää voidaan vähentää.

Kesän kynnyksellä Bussenhusskolania kohtasi tuhopolttojen sarja. Tekijät käyttivät muun muassa molotovin cocktaileja.

“Tällä alueella on ollut tulipaloja aikaisemminkin. Niitä on yleensä juuri lomien alla tai niiden aikana”, kertoo koulun rehtori Raija Ikonen.

Oppilaat ovat huolissaan ja sattumuksissa ei heistä ole mitään järkeä. Opetusta on jouduttu järjestämään tilapäisratkaisuin, koska monet luokkahuoneet ovat kärsineet tulipaloissa. Osa koulusta joudutaan rakentamaan uusiksi, joistain vaurioista selvitään saneeraamalla.

“Poliisilta olemme kuulleet, että sytyttäjät eivät käyneet meidän kouluamme. He olivat vanhempia, mutta jotkut oppilaistamme näkivät tulipalon”, Ikonen kertoo.

Joka vuosi Ruotsissa palaa sadoissa kouluissa. Vähintään puolet tulipaloista on tahalleen sytytetty ja niiden määrä on kaksinkertaistunut viimeisen 20 vuoden aikana. Vuonna 2009 tehtiin ennätys. Tuolloin yhteiskunnalle aiheutui 500 miljoonan kruunun lasku koulupaloista.

Kansainvälisen vertailun tekeminen on hankalaa, koska eri maissa käytetään erilaisia määritelmiä. Jotain kuitenkin kertoo se, että koulupaloista aiheutuneet kustannukset ovat Ruotsissa suuremmat kuin Amerikan Yhdysvalloissa”, kertoo palotekniikan professori Patrick van Hees Lundin teknisestä korkeakoulusta.

Ruotsalaisena joskus hävettää kansainvälisissä konferensseissa. Minun ulkomaalaiset kollegani eivät voi käsittää, mitä Ruotsissa oikein tapahtuu. Kreikassa kouluissa tulipaloja ei ole kuin viisi vuodessa.

“Tahallaan sytytettyjen tulipalojen seuraukset niiden aiheuttaman hengenvaaran ja kustannusten vuoksi ovat selviö, mutta näiden päälle tulee vielä evakuointeihin tärveltyvä kouluaika ja koulun arjen turvattomuuden lisääntyminen. Peräti 70% opettajista on joutunut kärsimään tulipalojen seurauksista työpaikallaan”, kertoo Ruotsin palotutkimusorganisaation Brandforskin johtaja Per-Erik Johansson ja esittää samalla retorisen kysymyksen;

“Mikä muu ammattiryhmä pääsee edes lähelle tätä lukua?”

“Koulupaloja suvaitaan yllättävän paljon. Jos joku sytyttää tulipalon työpaikallasi, todennäköisesti sinulta menisi hermot, eikö vain? Saatikka, jos joku tuikkaisi kotisi tuleen. Sekä opettajat ja tulipaloja sytyttelevien kakaroiden asenne saattaa kuitenkin olla ylisovitteleva, mikä hämmästyttää minua”, Per-Erik Johansson sanoo.

Paloturvallisuuslaitoksen Susanne Hessler, joka johtaa “koulu palaa”-projektia, sanoo, että vaikka puolet koulujen tulipaloista on tahallaan sytytettyjä, pimentoon jää paljon sattumuksia.

“Monissa kouluissa pienemmät palot sammutetaan itse, eikä niistä kerrota muille”, hän sanoo.

Epäselvissä tapauksissa palon syttymissyyksi merkitään tuntematon, vaikka monet näistä paloista ovat varmuudella tahallaan sytytettyjä.

Susanne Hesslerin mukaan koulupaloja esiintyy pääsääntöisesti kouluissa, missä esiintyy ilkivaltaa, loukkaavaa kielenkäyttöä ja kiusaamista.

“Koulut, joissa oppilaat viihtyvät, eivät pala”, hän sanoo.

Kun paloaalto oli kuumimmillaan, käynnistettiin monia tutkimusprojekteja, jotta palojen syistä ja niiden sosiaalisesta kontekstista päästäisiin paremmin perille. Yhtä tutkimuksista johti sosiologian professori Sven-Åke Lindgren Göteborgin yliopistosta.

“Koulupyromaanien kohdalla kyseessä on pieni ryhmä, jos heitä verrataan esimerkiksi niihin, jotka ovat kulkeneet puukko mukanaan, varastelleet jotain tehneet muuta rikollista. Kyseessä ovat etupäässä pojat, joita vanhemmat eivät kontrolloi, pojat, jotka notkuvat toisten, rikollisten poikien kanssa kartsalla”, Sven-Åke Lindgren sanoo.

Sven-Åke Lindgren ei ole yksin ilmiötä ihmetellessään.

“Olemme miettineet, miksi tulipalojen määrä on kasvanut, mutta yleisesti ottaen emme tiedä mistä se johtuu”, sanoo Malmön korkeakoulun kulttuurimaantiedon professori Per-Olof Hallin.

Hän johtaa projektia, missä tutkitaan tulipaloja Malmössä. Vaikka professori ei tiedäkään syitä, joitain löydöksiä on tehty. Palavat koulut sijaitsevat haasteellisilla alueilla, missä työttömyyttä ja asutaan ahtaasti. Myös jatkuva muuttoliike ja nopea väestön kasvu jollain alueella johtaa alentuneeseen sosiaaliseen kontrolliin, mikä on riskitekijä. Tämä nähtiin Malmössä vuosina 2008 ja 2009, kun nuorukaiset olivat jatkuvasti tukkanuottasilla poliisin ja pelastuslaitoksen kanssa.

Tukholman koulukiinteistöjen turvallisuussuunnittelija Barbro Johansson neuvoo, että koulujen lähistöltä pitää siivota pois kaikki helposti syttyvä, kuten puulavat, autonrenkaat, penkit, leikkikalut ja roskat.

“Usein tilaisuus tekee pyromaanin, joten pitää vain minimoida mahdollisuudet sytyttää tulipaloja”, hän neuvoo.

Per-Olof Hallin kytkee ongelman siihen, että monet nuorisotalot on suljettu.

Forskning & Framsteg
 
Sisällissodissa traumatisoituneita nuoria miehiä tulossa?

http://www.marialohela.fi/blogi/2012/09/12/kirjallinen-kysymys-eun-yhteisesta-turvapaikkapolitiikasta-ja-taakanjaosta/
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&reference=A7-2012-0248&language=FI

Kirjallinen kysymys EU:n yhteisestä turvapaikkapolitiikasta ja taakanjaosta

Kirjoittanut Maria Lohela kello 17:58

Euroopan parlamentti äänesti eilen mietintöluonnoksesta EU:n sisäisen solidaarisuuden lisäämisestä turvapaikka-asioissa. Tiivistettynä asia tarkoittaa turvapaikanhakijoiden siirtämistä niistä maista, joihin tulee paljon hakemuksia, niihiin maihin, joihin hakemuksia tulee vähemmän. Laskentatavasta riippuen joidenkin arvioiden mukaan tämä voisi Suomen osalta tarkoittaa jopa 10 000 – 20 000 turvapaikanhakijaa vuosittain. Vertailun vuoksi mainittakoon, että Suomesta haki turvapaikkaa vuonna 2011 yhteensä n. 3 000 henkilöä.

Jätin asiasta kirjallisen kysymyksen, jossa tiedustelen kannattaako hallitus EU:n yhteistä taakanjakoa turvapaikka-asioissa, miten hallitus on varautunut sen tarkoittamaan turvapaikanhakijamäärien merkittävään kasvuun Suomessa ja onko hallitus valmis antamaan ulkopuolisen tahon määritellä sen, kuka maahan voi tulla sen sijaan, että harkinta pidetään kansallisissa käsissä?


Kysymys perusteluineen kuuluu seuraavasti:

EU:n yhteinen turvapaikkapolitiikka ja taakanjako
Eduskunnan puhemiehelle

Euroopan unionissa on ollut pyrkimyksenä yhtenäistää paitsi finanssijärjestelmiä myös muita yhteiskunnan rakenteita, esimerkiksi maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikkaa. Tähän on viime aikoina luonut paineita yleisen harmonisoinnin – ns. liittovaltiokehityksen – lisäksi myös arabikevään aiheuttama Pohjois-Afrikan kansojen muuttoaalto Eurooppaan. Asia on kuohuttanut etenkin Etelä-Euroopan unionimaita: Euroopan reunavaltioiden Italian ja Ranskan välit kärjistyivät vuonna 2011 siinä määrin, että Ranska uhkasi irtautua Schengen-sopimuksesta. Italia puolestaan on vaatinut muilta EU-mailta apua Afrikan siirtolaistensa jakamisessa. EU:ssa onkin pohdittu ratkaisuja turvapaikka-asioista aiheutuvien rasitteiden oikeudenmukaiseen jakamiseen EU-maiden välillä.

EU:n yhteiselle turvapaikkapolitiikalle luotiin pohja jo vuonna 1999 Tampereen huippukokouksessa. Vuosina 1999-2005 luotiin puitteet yhteisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän perustamiseksi (muun muassa direktiivi turvapaikanhakijoiden vastaanotto-olosuhteista, direktiivi turvapaikkamenettelystä ja Dublin-asetus) ja vuonna 2008 saatiin toiminnan suuntaviivat Euroopan komission Turvapaikkapolitiikan toimintasuunnitelman muodossa. Suunnitelma sisältää muun muassa kolme ulottuvuutta, joilla yhteistä turvapaikkajärjestelmää tuetaan. Näihin kuuluu Lissabonin sopimuksen myötä solidaarisuuden ja reilun taakanjaon periaate, minkä toimeenpanemiseksi komissio ehdotti jäsenvaltioiden keskinäisen solidaarisuuden lisäämistä turvapaikka-asioissa. Tavoitteena on jakaa turvapaikanhakijoiden vastaanottamisesta syntyvää kuormitusta jäsenmaiden kesken joko suoraan turvapaikanhakijoita siirtämällä tai taloudellisin kompensaatioin lukumäärällisesti tai suhteellisesti muita enemmän pakolaisia vastaanottaville maille. Euroopan komissiolle tehdyssä tutkimuksessa on taakanjakoperiaatteeksi ehdotettu jäsenmaan väkilukua, BKT:tä ja väestötiheyttä tietyin painotuksin. Lisäksi kansainvälistä suojelua saavien etu ja kotoutumismahdollisuudet kohdemaassa voitaisiin ottaa huomioon. Näihin periaatteisiin perustuvissa laskelmissa jopa 40 % turvapaikkahakemuksista siirrettäisiin hakemuksen vastaanottajamaasta toisaalle eli käytännössä eteläisestä Euroopasta muihin EU-maihin. Suomen ja Ruotsin kaltaisten kehittyneiden, suhteellisen harvaanasuttujen maiden osuus taakanjaosta tulisi oletettavasti olemaan Euroopan suurimpia. Esimerkiksi Suomen kohdalla puhutaan turvapaikanhakijamäärien moninkertaistumisesta; tällaista päätöstä voidaankin pitää Suomen kannalta taloudellisesti musertavana ja maamme suvereniteettia kaventavana.

EU on sitoutunut saamaan yhteiseen turvapaikkamenettelyyn perustuvan Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän valmiiksi tämän vuoden aikana. Asiassa otettiinkin kesän 2012 aikana monta suurta askelta; asia valmisteltiin Kansalaisvapauksien sekä oikeus- ja sisäasioiden LIBE-valiokunnassa ja heinäkuussa syntyneestä päätöslauselmaesityksestä EU:n sisäisen solidaarisuuden lisäämisestä turvapaikka-asioissa (2012/2032(INI)) äänestettiin 11.9.2012 Euroopan parlamentissa. Päätöslauselmaesitys hyväksyttiin. Hallitus on antanut tukensa EU:n yhteiselle turvapaikkajärjestelmälle todeten hallitusohjelmassaan seuraavaa: “Suomi toimii aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan aikaansaamiseksi.” Vaalikauden aikana asiasta on silti vaiettu; turvapaikanhakijoiden siirtäminen eri maiden välillä onkin epähumaanilta kuulostavaa toimintaa ja myös poliittisesti arkaluontoinen aihe. Siitä on kuitenkin uskallettava puhua nyt, kun asiassa on edetty EU-tasolla jo näinkin pitkälle.
Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:

Kannattaako hallitus EU:n yhteistä taakanjakoa turvapaikka-asioissa,

miten hallitus on varautunut sen tarkoittamaan turvapaikanhakijamäärien merkittävään kasvuun Suomessa ja

onko hallitus valmis antamaan ulkopuolisen tahon määritellä sen, kuka maahan voi tulla sen sijaan, että harkinta pidetään kansallisissa käsissä?

Helsingissä 12 päivänä syyskuuta 2012
Maria Lohela /ps
 
EU:n jäsenvaltiohin jätettiin vuonna 2011 turvapaikanhakemuksia 277 000 (pyörein luvuin).
http://www.unhcr.org/4e9beaa19.html
sivulla 2 ja tarkemmin sivulla 24

Suomen väestö oli vuoden 2011 alussa noin 1,1 % EU:n väestöstä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_European_Union

jos sitten otettaisiin pekllä BKT perusteeksi, Suomella oli 2010 1,5 % EU:n BKT:sta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_European_Union

prosenttilasku tuosta hakijoiden määrästä kertoo mitä näillä perusteilla tulee.

Millä tavoin rouva persu saa "laskentatavasta riippuen, joidenkin arvioiden mukaan" Suomen osuudeksi jopa 20.000?
Pinta-alalla jaotettuna toki tuohon pääsee lähelle (7,6 %), mutta en oikein usko sen olevan mikään peruste.http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_European_Union
 
Suomi on harvaanasuttu maa, joten kai tänne 1,8 miljoonaa turvapaikanhakijaa mahtuu.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&reference=A7-2012-0248&language=FI
47. kehottaa komissiota ottamaan ehdotuksessaan EU:n pysyvästä tehokkaasta uudelleensijoittamismekanismista huomioon EU:n jakoperusteen, jossa tarkastellaan kansainvälisen suojelun saajien uudelleensijoittamista sellaisten asianmukaisten indikaattorien avulla, jotka kuvaavat jäsenvaltion vastaanotto- ja kotouttamisvalmiuksia, kuten jäsenvaltion BKT, väkiluku ja pinta-ala, ja joissa otetaan huomioon suojelun saajien edut ja kotoutumismahdollisuudet; katsoo, että tällaista EU:n jakoperustetta voitaisiin soveltaa jäsenvaltioihin, joiden turvapaikkajärjestelmiin kohdistuu erityisiä ja suhteettomia paineita, tai vastaavasti hätätilanteissa; painottaa, että uudelleensijoittaminen riippuu aina kansainvälisen suojelun saajien suostumuksesta ja että eurooppalaisen jakoperusteen käyttöönotolla ei rajoitettaisi jokaisen jäsenvaltion velvoitetta panna täytäntöön ja soveltaa EU:n nykyistä turvapaikkalainsäädäntöä suojelutarpeen, vastaanotto-olosuhteiden ja menettelyllisten takeiden osalta ja noudattaa kaikkia alan kansainvälisiä velvoitteita;

50. on tyytyväinen rahoitusmahdollisuuksiin, jotka turvapaikka- ja maahanmuuttorahasto tarjoaa turvapaikanhakijoiden uudelleensijoittamista varten, ja kannustaa jäsenvaltioita osallistumaan vapaaehtoisiin aloitteisiin ottaen huomioon turvapaikanhakijoiden kaikki oikeudet ja sen, että heidän suostumuksensa tarvitaan; kehottaa komissiota tutkimaan turvapaikanhakijoiden uudelleensijoittamista koskevan EU:n järjestelmän kehittämisen toteuttamiskelpoisuutta ja tarkastelemaan muun muassa mahdollisuuksia käyttää järjestelmän perustana EU:n jakoperustetta, jossa otetaan asianmukaisesti huomioon sellaiset todennettava kriteerit kuin jäsenvaltion BKT, väkiluku ja pinta-ala sekä turvapaikanhakijoiden edut ja kotoutumismahdollisuudet; katsoo, että tällaista ohjelmaa voitaisiin käyttää solidaarisuuden välineenä silloin, kun turvapaikanhakijoiden määrä on suhteettoman suuri suhteessa jäsenvaltion turvapaikkajärjestelmän kapasiteettiin, tai hätätapauksissa;
 
Taisi tätä 1,8 miljoonaa valottaa nykyinen PM Katainen jo jokin aikaa sitten...
 
miheikki kirjoitti:
Suomi on harvaanasuttu maa, joten kai tänne 1,8 miljoonaa turvapaikanhakijaa mahtuu.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&reference=A7-2012-0248&language=FI
47. kehottaa komissiota ottamaan ehdotuksessaan EU:n pysyvästä tehokkaasta uudelleensijoittamismekanismista huomioon EU:n jakoperusteen, jossa tarkastellaan kansainvälisen suojelun saajien uudelleensijoittamista sellaisten asianmukaisten indikaattorien avulla, jotka kuvaavat jäsenvaltion vastaanotto- ja kotouttamisvalmiuksia, kuten jäsenvaltion BKT, väkiluku ja pinta-ala, ja joissa otetaan huomioon suojelun saajien edut ja kotoutumismahdollisuudet; katsoo, että tällaista EU:n jakoperustetta voitaisiin soveltaa jäsenvaltioihin, joiden turvapaikkajärjestelmiin kohdistuu erityisiä ja suhteettomia paineita, tai vastaavasti hätätilanteissa; painottaa, että uudelleensijoittaminen riippuu aina kansainvälisen suojelun saajien suostumuksesta ja että eurooppalaisen jakoperusteen käyttöönotolla ei rajoitettaisi jokaisen jäsenvaltion velvoitetta panna täytäntöön ja soveltaa EU:n nykyistä turvapaikkalainsäädäntöä suojelutarpeen, vastaanotto-olosuhteiden ja menettelyllisten takeiden osalta ja noudattaa kaikkia alan kansainvälisiä velvoitteita;

50. on tyytyväinen rahoitusmahdollisuuksiin, jotka turvapaikka- ja maahanmuuttorahasto tarjoaa turvapaikanhakijoiden uudelleensijoittamista varten, ja kannustaa jäsenvaltioita osallistumaan vapaaehtoisiin aloitteisiin ottaen huomioon turvapaikanhakijoiden kaikki oikeudet ja sen, että heidän suostumuksensa tarvitaan; kehottaa komissiota tutkimaan turvapaikanhakijoiden uudelleensijoittamista koskevan EU:n järjestelmän kehittämisen toteuttamiskelpoisuutta ja tarkastelemaan muun muassa mahdollisuuksia käyttää järjestelmän perustana EU:n jakoperustetta, jossa otetaan asianmukaisesti huomioon sellaiset todennettava kriteerit kuin jäsenvaltion BKT, väkiluku ja pinta-ala sekä turvapaikanhakijoiden edut ja kotoutumismahdollisuudet; katsoo, että tällaista ohjelmaa voitaisiin käyttää solidaarisuuden välineenä silloin, kun turvapaikanhakijoiden määrä on suhteettoman suuri suhteessa jäsenvaltion turvapaikkajärjestelmän kapasiteettiin, tai hätätapauksissa;

niin, tuo tekstihän todistaa pinta-alan olevan ainoa peruste, jolloin päästään rva persun lukuun 20.000 *sarkasm*

jos nyt arvailen hieman, tuo pinta-ala on tekstiin tullut lähinnä maltalaisvaikutuksesta. saarella asutaan suhteellisen tiukasti.

kun en nyt näihin tuomiopäiväjuttuihin oikein usko, niin nuo pelotteluluvut vievät taas erään porukan uskottavuutta.

ja tiedät varmaan mikä paperi tämä on -> parlamentin toivomus komissiolle.

parlamentin tehtävät:
http://europa.eu/about-eu/institutions-bodies/european-parliament/index_fi.htm

komission tehtävät:
http://europa.eu/about-eu/institutions-bodies/european-commission/index_fi.htm

Komissio edustaa ja puolustaa koko EU:n etuja. Se valvoo ja panee täytäntöön EU:n politiikkoja:

Se ehdottaa lainsäädäntöä parlamentille ja neuvostolle.
Se hallinnoi EU:n budjettia ja varainkäyttöä.
Se valvoo EU:n lainsäädännön soveltamista (yhdessä unionin tuomioistuimen kanssa).
Se edustaa EU:ta kansainvälisissä yhteyksissä ja esimerkiksi neuvottelee EU:n ja muiden maiden välisiä sopimuksia
(oma boldaus)
ja ministerineuvoston tehtävät:
http://europa.eu/about-eu/institutions-bodies/council-eu/index_fi.htm


  1. hyväksyä EU:n lainsäädäntö
  2. huolehtia jäsenvaltioiden yleisen talouspolitiikan koordinoinnista
  3. allekirjoittaa EU:n ja muiden valtioiden väliset sopimukset
  4. hyväksyä EU:n vuosittainen talousarvio
  5. kehittää EU:n ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa
  6. huolehtia jäsenmaiden tuomioistuinten ja poliisivoimien yhteistyön koordinoinnista.

ja juuri koska ministerineuvosto on lopullinen päättäjä, ei tällaista 1 %:ia jyrätä.
 
Ruotsi vaihtaa kansaa

Ruotsin väestönmuutos

Tämä on per viiko ensin vuonna 2011 ja se toinen keskiarvo per viiko vuodelta 2002-2011, se punainen väri on ulkomaalainen tausta
demografi_per_vecka.png


Tämä on keskiarvo per päivää vuosi 2002-2011 ja se toinen keskiarvo per päivää vuosi 2002-2011, se punainen väri on ulkomaalainen tausta
demografi_per_dag1.png


http://affes.wordpress.com/2012/04/07/sverige-i-forandring/
 
Tuo affes blogihan on paikallinen tilastohalla-aho.
 
Voisitko määritellä mikä on "paikallinen tilastohalla-aho" ja mitä blogeja voi lukea ilman sinun kuittailuja?
 
kaveri käyttää tilastoja oman näkemyksensä mukaiseen vinklaukseen. kun tuota kuviota katsoo, ei esim. tule heti mieleen, että tuo koostuu osin siitä, että tuolla "kotimaisen" väestön ikärakenne on kovin erilainen kuin ulkomaalaisperäisen, jne


onko tämä säie vain halla-aholaisille, vai voiko tänne muunlaisiakin näkemyksiä postata?
mitä blogeja lukea ilman kuittailujani? nyt en oikein ymmärrä.
jos olen rikkonut jotain foorumin sääntöä yllä olevalla postauksella, ilmoittanet ystävällisesti.
 
Älä nyt vedä hernettä sinne syvälle. Kyselen vain näin pelkästään "halla-aholaisena" vastausta aina niin komeasti kritisoivan kaverin viestiin joka sallii omasta mielestä "kaiken".
 
jos olet saanut käsityksen että sallisin kaiken, olen ilmaissut itseni epäselvästi.

olen rankasti vastaan moniakin asioita, mm. yksinkertaisia selityksiä monimutkaisesta todellisuudesta.

kun täällä nyt politiikka on sallittua, toisin kuin monilla ulkomaisilla vastaavilla saiteilla, joilla vain puolustuspolitiikka kuuluu kuvaan, meitä toisinajattelijoitakin täytynee sietää, vaikka kuittailisimme joko halla-ahoslaisten tai russia today-uskovaisten postauksista.

(ja ymmärtänet, että postatessasi jotain, postauksesi sisältöä lukee hieman eri painolla kuin jonkun puronrannan. tuolla forum.soldf.com saitilla esim modet käyttävät allekijoitusta "blågul" (sinikeltainen) moderoidessaan. jos se puuttuu, kyseessä on tavallinen postaus. ei niin huono käytäntö erotella modaukset normaalista keskustelusta.)
 
En todellakaan ole saanut sitä käsitystä, sallit juuri ne asiat jotka sattuu sinulle sopimaan.

Erimieltä voi olla, mutta jos melkein jokainen viesti on piikittelyä tai piilovittuilua niin soisi sinulle voivan sanoa takaisin, mutta siinä vaiheessa tulee loukkaantuminen heti.

Mitä nämä muiden foorumien asia tänne kuuluu? Mene sinne jos siellä on kaikki niin hienosti.
 
kuka nyt loukkaantuu?

jos nyt viittaa hyvään käytäntöön muualla, niin ei se ole piilovittuilua. erimielisyys jostain aiheesta voi tietysti tuntua sellaiselta, mutta en nyt kuitenkaan kaikista aiheista ole eri mieltä, lähinnä vain näistä yleispoliittisista.

tämä alkaa kiertää kehää.
 
Heh, jotenkin en yllättynyt vastauksesta. Piilovittuilua olet harrastanut melkein joka lirpakkeessa mutta ethän sitä voi myöntää kun olet aina oikeassa.
 
TomTom kirjoitti:
Heh, jotenkin en yllättynyt vastauksesta. Piilovittuilua olet harrastanut melkein joka lirpakkeessa mutta ethän sitä voi myöntää kun olet aina oikeassa.

:D....+1
 
kielityö nimimerkki akez http://hommaforum.org/index.php/topic,75557.0.html
Juttu saksaksi http://www.bild.de/politik/inland/integration/buergermeister-neukoelln-heinz-buschkowsky-26224140.bild.html

Katkera totuus monikulttuurista

Berliinin ongelma-alueen Neuköllnin (maahanmuuttajia 41%) pormestari Heinz Buschkowsky on kirjoittanut kirjan, joka tulee herättämään paljon keskustelua. BILD julkaisee siitä valittuja kohtia.

Bild 17.9.2012

Tässä haluan puhua arkipäivän voimattomuudesta maailmassa, jossa kuljetaan supermarketin läpi, otetaan tavaroita, kuljetaan maksamatta kassan ohi ja tehdään kassalle selväksi, mikä häntä uhkaa, jos hän kutsuu poliisin paikalle.

Täällä viisi henkeä kulkee rinnan jalkakäytävällä ja muiden on väistyttävä. Täällä kaikki autoilijat tuijottavat punaisissa valoissa herpaantumatta mahdollisimman suoraan eteenpäin, jotta viereisen auton streetfighterit eivät alkaisi häiriköidä ja kysellä: "Onko sinulla jotakin ongelmia? Voimme hoitaa ne vaikka heti!"

Täällä isommat nuoret vaativat pienemmiltä tietullia tai käyttömaksua kiipeilytelineellä. Täällä nuorilta naisilta kysytään, haluavatko he hedelmöityshoidon. Täällä bussikuskin niskaan kaadetaan Colaa, jos hän kysyy matkalippua. Tämä kaikki saa huonolle tuulelle. Jo lukiessa.

Niin kauan, kuin harjoitamme kaiken ymmärtävää ja kaiken anteeksiantavaa politiikkaa ja viestitämme ihmisille, että emme aio tehdä mitään, koska tämä välinpitämättömyys hyvistä tavoista kuuluu kulttuuri-identiteettiin ja avoimeen maailmaan, niin kauan tulee meillä olemaan vain vastahakoisia taistelutovereita menestyskelpoisen integraatiopolitiikan tiellä.

Useimmiten kaikkein vanhimmat tai nuorimmat joutuvat kärsimään tästä reviirinpidosta. Heille näytetään, kuka on pomo.

Tämä jatkuva demonstratiivinen piittaamattomuus käytöstavoista, kuten kohteliaisuus tai toisten huomioon ottaminen; tai niistä yksinkertaisimmista säännöistä, kuinka ihmiset julkisella paikalla käyttäytyvät toisiaan kohtaan. Se saa ihmiset kysymään: Missä minä nyt oikeastaan olen? Onko tämä vielä minun kaupunkini, minun kotimaani?

Siksi monet tulevat joskus lopputulokseen: Minä en pidä näistä ihmisistä. He eivät halua elää kanssani, joten minäkään en halua elää heidän kanssaan.

Kyse ei ole satunnaisista vallattomuuksista, vaan korttelin kingin on yhä uudelleen hyvin harkitusti osoitettava, että saksalaisilla ei ole mitään sanomista hänelle ja säännöt ovat hänelle yhdentekeviä. He onnistuvat tässä varsin hyvin.

Esimerkiksi Neuköllnin Sonnenalleella parkkeerataan jatkuvasti kolmelle väylälle. Ensimmäinen auto parkkeeraa jalkakäytävälle, toinen normaaliin parkkiruutuun ja kolmas sen viereen, siis ajokaistalle. Jos teillä on ajomatkallanne huonoa tuuria, niin joku pysäyttää autonsa eteenne (ainoalle vapaalle) ajokaistalle ja alkaa koilottaa jonkun kahvilan terassilla istuskelevan teetä tai kahvia siemailevan kanssa. Älkää tehkö silloin sitä virhettä, että painaisitte tööttiä tai nousisitte autosta, koska saattaisitte päätyä epämiellyttävään tilanteeseen.

Ongelmanne voitaisiin "ratkaista" heti tai jos saksalaisena luulette, että voitte pomotella täällä, tultaisiin teille näyttämään, että vastapuolen saappaita täällä nuolette te. Samoin käy myös poliisipartioille.

Poliisit varovat päästämästä ihmisiä käden ulottuville. Muuten voi käydä - hups - lakki tai jotakin muuta lähtee. Sitten alkaa kovaääninen palaveri siitä, mistä oikeastaan on kyse, eikä kukaan tiedä, kenelle autot kuuluvat ja poliisien tulee vain jatkaa matkaa, eikä aiheuttaa häiriötä.

Tämä kaikki tapahtuu uhkaavin elkein ja äänensävyin. Jos tilanne eskaloituu, niin poliisipartio joutuu kutsumaan paikalle lisäjoukkoja. Voi syntyä todellinen metakka. Välillä päädytään fyysiseen väkivaltaan.

Jälkeenpäin voi sitten käydä niin, että partiomiesten ryhmänjohtaja tulee kysymään heiltä, ovatko he koskaan kuulleet suhteellisuudentajusta. Olivatko he perillä siitä, että vastarinta voisi olla mahdollista? Tietävätkö he, miten oikeus tulisi arvioimaan tällaisia mellakoita?

Liikennehäirikön osalta nämä käsittelypöytäkirjat päätyvät useimmiten vapauttavaan tuomioon, kun taas poliisi voi olla iloinen, jos ei itse joudu tuomituksi. Suurin osa tuomareista ei juurikaan ole valmis tukemaan poliiseja näiden valtiollisessa liikennevalvontatehtävässä esim. voimassaolevaa lakia soveltamalla.

Näitä käytännöstä vieraantuneita "hyväihminen-tuomionjakajia" ei juuri kiinnosta, mitä aggressioita nämä poliisit joutuvat kohtaamaan rankaisuvelvollisuutensa vuoksi ja miten poliisi ylipäätänsä saisi tällaisissa tilanteissa oikeuden toteutumaan.

Vuosikymmeniä Neuköllnissä poliisin ylikomisariona toiminut Gaertner kertoi minulle äskettäin, että hän ei ole joutunut koko uransa aikana koskaan tekemisiin jutun kanssa, jossa maahanmuuttajanuoret olisivat varastaneet käsilaukun huivipäiseltä naiselta tai hyökänneet hänen kimppuunsa.

Vihollisia ovat vihatut saksalaiset, he ovat aggression kohde, eivätkä he voi mitään maahanmuuttajasakeille: tekstiviesteillä saadaan muutamassa minuutissa paikalle iso sakki, joka välittömästi alkaa käyttäytyä uhkaavasti. Saksalaisia pidetään helppoina uhreina.

Näin voi jokainen joutua kosketuksiin arkipäivän kanssa. Teille voi sattua, että koette autokolarissa yllätyksen. Nimittäin silloin, kun kolarikumppaninne on ulkoisesti selkeästi tunnistettavissa maahanmuuttajaksi.

Siinä tapauksessa teidät ja vastapuolenne ympäröi salamannopeasti useita "todistajia", jotka ovat nähneet kaiken. Takaa tullut ei ajanut teidän päällenne, vaan te peruutitte rysäyksellä häntä päin.

Ongelmatilanteissa tulee auttaa etnisiä sisaria ja veljiä. Sillä, mikä on totta ja mikä ei, ei ole mitään merkitystä "vääräuskoisten" kanssa. Nämä ovat niitä pieniä elämyksiä, jotka saavat ihmiset täällä hyvälle tuulelle.

Me kasvatamme lapsemme väkivallattomuuteen. Me tuomitsemme väkivallan yhteenotoissa ja opetamme sen lapsillemme. Toiset opettavat lapsensa olemaan vahvoja, urheita ja taistelunhaluisia. Lähtökohtatilanne on yksinkertaisesti tasapainoton.
 
http://rahmispossu.net/2012/10/12/norjan-aari-islamistit-innostuivat-metsastyksesta/
http://www.dagbladet.no/2012/10/12/nyheter/innenriks/ekstremisme/islamister/jegerproven/23835440/

Norjan ääri-islamistit innostuivat metsästyksestä

Viimeisen vuoden aikana huomattava määrä ääri-islamisteiksi luokitelluista henkilöistä on osallistunut metsästyskursseille voidakseen suorittaa metsästäjäntutkinnon. Norjan metsästys- ja kalastusyhdistys, monikulttuurinen ulkoilujärjestö Wild-X sekä lähteet Poliisin turvallisuuspalvelu PST:n piirissä vahvistavat tiedon.

Niin mukavalta kuin se kuulostaisikin, kyseessä ei välttämättä ole tiettyjen tahojen kauan ja hartaasti odottama ennusmerkki kotoutumisen onnistumisesta.

“Voin vahvistaa, että meillä on metsästyskursseilla käynyt äärimmäisiä mielipiteitä omaavia, jotka vaikuttavat olevan huomattavasti enemmän kiinnostuneita pyssyistä kuin reippailusta metsällä”, sanoo Wild X:ää johtava Tor Bach, joka huolestui ilmiöstä ja ilmoitti siitä viranomaisille.

Metsästäjäntutkinnon suorittajat voivat hankkia nimiinsä kuusi luvallista asetta, kiväärejä ja haulikkoja, jotka ovat vaarallisia väärissä käsissä.

Pikkulintujen mukaan kiinnostus on ollut suurinta Pohjois- ja Länsi-Afrikasta tulleiden keskuudessa, jotka ovat kytköksissä Profeetan ummah-järjestöön, jota turvallisuuspoliisi jo entuudestaan on tarkkaillut.

Lisäksi eräs äskettäin julkisuuteen ponnahtaneeseen Ansar-Al-Sunna -kerhoon kuuluva mies on osallistunut kursseille.

PST vahvistaa, että poliisilla on tiedossa kurseille osallistuneiden henkilöllisyydet, mutta muilta osin tiedotuspäällikkö Martin Bernsen ei pysty asiaa kommentoimaan.

Profeetan Ummah -järjestön johtaja Ubaydullah Hussain toteaa, että metsästyskursseille osallistuminen ei ole rikos.

“Jokainen Norjan kansalainen vailla rikosrekisteriä voi halutessaan suorittaa metsästäjäntutkinnon. Jos joku meidän kerhosta on sellaiseen osallistunut, on se täysin heidän oma asiansa”.
 
A man in Belgium was sentenced on Wednesday by the district court in Bruges to prison for four months for having desecrated the Koran when he was in connection with a peaceful demonstration tore out a page from the Koran

http://frontpagemag.com/2013/dgreenfield/belgian-man-sentenced-to-4-months-in-jail-for-tearing-koran/

"There is an economic and demographic jihad against Europe and its peoples. Our welfare systems are being drained of mostly Muslim immigrants who believe that under Islam has the right to be supplied by non-Muslims., The dwindling security systems is a ticking economic and political bomb that quickly leads to welfare states collapse. But politicians who themselves have created it would ignore it. Sweden is especially in trouble because of its extreme immigration policy.

There are 50 million Muslims in Europe. 80 percent are unemployed and living on welfare. "

The type design. Julia Caesar in his latest Sunday column on Snaphanen.
http://snaphanen.dk/2013/03/09/europas-ekonomiska-jihad/

Expressen: Book about wood splitting racist

Jonas Engman, ethnologist at the Nordic Museum, believes it "is not unproblematic to create bastions that conflict with the ideals of equality and integration"

http://www.friatider.se/expressen-bok-om-vedklyvning-rasistisk
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/veden-haller-elden-och-folket-levande/

If you are Somalis, it is enough that you are illiterate to have a great chance to come to Sweden. You do not even need to escape political oppression to receive a lifetime supply guaranteed by the Swedish taxpayers.

Are you educated Chinese entrepreneur who wants to create jobs in Sweden, it is completely different rules apply. Migration Board clarifies Now these on its website so that no Chinese entrepreneurs will try to sneak into Sweden at his own expense

http://www.migrationsverket.se/info/6905_en.html

Network Swedish Muslims announced a week ago, an extensive list of requirements on everything you want to change to make Sweden one more Muslim country, a list that it intends to submit to the UN. Minister for Integration Erik Ullenhag (FP) now account the Swedish Muslims and promises that he will do his best to give them what they want.

A small passage in the text where the minister announced that he also wants to prosecute the honorary cultural oppression teaches not be well received by the Muslims but by considered a stigmatizing violation.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article16383799.ab
http://www.aftonbladet.se/debatt/article16349227.ab

Finnish female ministers cover up for Saudi Arabia missions
The Finnish government has acquired loose black robes, or abayas, for ministers and female officials to wear during visits to Saudi Arabia
http://yle.fi/uutiset/finnish_female_ministers_cover_up_for_saudi_arabia_missions/6530839
 
Tuomioja: Somalit lähtevät Suomesta

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/tuomioja-somalit-lahtevat-suomesta/1315318

No, kyse on yksinkertaisesti siitä, että seniili Tuomioija missasi aprillipäivän ja päätti kuitenkin yrittää, mutta sai aikaan vain tuollaisen aivopierun.

Väitehän on paitsi järjetön, myös typerä, eikä sisällä rahtuakaan totuutta. Siis ihan oikeasti, millä logiikalla tämä muutos tapahtuu? Jos verrataan oloja siellä ja täällä, ei tarvitse kuin katsoa kohta "sosiaalihuolto" ja ymmärtää mahdottomuuden. Miksi somali, josta on suomalaisen sosialihuollon tuella tehty keskiluokan jäsen, muuttaisi takaisin kotimaahan jossa joutuu hankkimaan itse elantonsa? Ajatus on absurdi ja lisäksi kuvaa henkilön todellisuuspakoisuutta.

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=903306&page=4
 
Back
Top