F/A-18 E/F Super Hornet

Hornetin ja sen johdannaisen Super Hornetin sukujuuret ulottuvat Northrop F-5 Freedom Fighteriin jonka pohjalta Northrop kehitti YF-17 prototyypin hiukan reilu 50 vuotta sitten.

 
Kirves on heitetty Boeingilla kaivoon. USN 2027 on viimeiset toimitettavat koneet ellei ihmeitä tapahdu.
“We continue to get demand questions about the F/A-18. And our answer is really unchanged, which is, we’re kind of past the point of no return,”
 
Olettaisin, että Navy ei halua luopua raskaamman koneen tuomista eduista, kuten kyvystä laukaista hypersoonisia tms. suurempia aseita ja asemääriä? F/A-XX sitten olisi kaksimoottorinen ja sen verran suuri, että enemmän menee kyytiin, lentomatka pitenee... Melko vaikeaa kyllä huudella rinta rottingilla miten tehtävät hoidetaan tai torjutaan 2050
 
Olettaisin, että Navy ei halua luopua raskaamman koneen tuomista eduista, kuten kyvystä laukaista hypersoonisia tms. suurempia aseita ja asemääriä? F/A-XX sitten olisi kaksimoottorinen ja sen verran suuri, että enemmän menee kyytiin, lentomatka pitenee... Melko vaikeaa kyllä huudella rinta rottingilla miten tehtävät hoidetaan tai torjutaan 2050
Tulisiko samantyyppiseen rooliin johon f-15 on osittain jäämässä? Isompaa ohjusta, raskaampi kuorma. Esim yllämainittu sm6 ei taida ainakaan helpolla nousta lentotukialukselta f35c siiven alla.
 
Miksi se olisi hankalampi nostaa F-35C:n siiven alle kuin F/A-18E/F/G:n?

Hornet hyötyy pidemmän kantaman ohjuksesta enemmän, koska ei tarvitse ilman häivettä mennä niin lähelle.
 
Miksi se olisi hankalampi nostaa F-35C:n siiven alle kuin F/A-18E/F/G:n?

Hornet hyötyy pidemmän kantaman ohjuksesta enemmän, koska ei tarvitse ilman häivettä mennä niin lähelle.
En ole tietoinen F35C:n carrier bringback payloadista. Oletko sinä ja paljonko sitä on? Lisäksi kiinnostaa koska F35C:tä alkaa laivoilla näkyä vai onnistuuko ollenkaan? 2021 luvattu, edelleen tukialussertifikaatit ilmeisesti saamatta.

Superhornetissa se on 4 tonnia. SM6 maaversio painaa 1,5t kpl, joten superhornetti toisi näitä kannelle 2kpl ja lähitorjunta ohjukset päälle.

p.s. En jaksa kaikkia lankoja seurata, joten paremmin saa suoraan kysymykseen näkemyksen lainaamalla viestiä.
 
En ole tietoinen F35C:n carrier bringback payloadista. Oletko sinä ja paljonko sitä on? Lisäksi kiinnostaa koska F35C:tä alkaa laivoilla näkyä vai onnistuuko ollenkaan? 2021 luvattu, edelleen tukialussertifikaatit ilmeisesti saamatta.

Superhornetissa se on 4 tonnia. SM6 maaversio painaa 1,5t kpl, joten superhornetti toisi näitä kannelle 2kpl ja lähitorjunta ohjukset päälle.

p.s. En jaksa kaikkia lankoja seurata, joten paremmin saa suoraan kysymykseen näkemyksen lainaamalla viestiä.
AIM-174B on ilman boosteria ja netin valistuneet lähteet sijoittavat sen 1700 lbs (765 kg) tienoille. F-35C:n siipiripustimet ovat luokiteltu 5000 lbs ja 2500 lbs kuormille, joten paino ei ainakaan rajoita. F-35C:n laskupainosta tukialukselle ei ole minulla tietoa, tuskin on oleellisesti SH:ta huonompi.

F-35C on jo pari vuotta lentänyt IOC-statuksella tukialuksilta normaalien laivueiden toimesta, mutta vasta muutama tukialus on modattu ja koulutettu operoimaan F-35C:llä.
 
Noilla on aika sama bring back kyky, muistaakseni f35 himpun parempi.
B malli varmaan huonompi?
 
Back
Top