Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti tarjouksen sisältöä edes hiukan raotetaan jossain vaiheessa. Kun hävittäjien määrän on kerrottu olevan kriittinen niin Growlerien kai pitäisi tulla niiden n. 60 hävittäjän lisäksi?
Parasta tässä on joka tapauksessa se että tuollainen kalu oltaisiin valmiit meille myymään. Se kertoo hyvää sanomaa eri ilmansuuntiin. Meillä on tehty jotain oikein.
Growler ilman Next Generation Jammeriä on kuin rynkky ilman patruunoita. Eli jos pessimismissä halutaan rypeä, niin kaikkia yksityiskohtia ei vielä tiedetä. Boeingilla nimittäin on ainakin takavuosina ollut kaavailuissa ns. Growler Lite, joka kykenee elektroniseen tiedusteluun, mutta ei elektroniseen vaikuttamiseen.
Ei sillä, etteikö Casaa taistelunkestävämpi elektronisen tiedustelun alusta olisi kiinnostava joka tapauksessa.
Ja meiltäkin voi vielä paukut loppua ennen kuin Growlereita saadaan tilaukseen. Tai kiinnostus jos SH ei nappaa. Uutinen oli lopputulemasta riippumatta positiivinen.
Voisiko ajatella, että kaksipaikkaista F-mallia ei hankittaisi ollenkaan? 52 x F/A-18E + 12 x EA-18G.
Hetken aikaa luulin jo, että sinusta on tullut optimisti.
Miksi jätettäisiin hankkimatta? En näe mitään syytä siihen, kaksipaikkaisen hyödyt koulutuksessa ja joissakin taistelutehtävissä ovat sen verran itsestäänselviä.
Lähinnä ajattelin, että lienevät yksipaikkaisia kalliimpia ja toisaalta soveltuvatko yksin lennettäväksi taistelutilanteissa toisinsanoen voiko kaksipaikkainen lähteä torjuntatehtävään, jos vain yksi pilotti on saatavilla?
Jos F pystyy kaikkeen samaan kuin E ja enempäänkin, niin miksi hankkia E:tä ollenkaan? Eikö kaikki koneet voisi olla F:ää?
Ei kai siinä mitään estettä ole lentää F:ää yksin. Kaksipaikkainen on kuitenkin kalliimpi ja menettää jotakin siinä kun takaohjaamolle tehdään tilaa. Ehkä polttoainetta? Ei kaksipaikkaisia kannata ostaa yhtään enempää kuin on välttämätöntä.
Mutta kovin jää määrät pieneksi, jos 64 kappaletta pitää jakaa kolmen konetyypin kesken....
Ehdottaisin 52 yksipaikkaista, 10 kaksipaikkaista ja 10 Growleria, niin oltaisiin siinä RFQn 72 koneessa.Jep. Jää nähtäväksi onko Growlerit sisällytetty kokonaismäärään vai ovatko ne vain parin miljardin euron extrana muun kaluston päälle?
Jep. Jää nähtäväksi onko Growlerit sisällytetty kokonaismäärään vai ovatko ne vain parin miljardin euron extrana muun kaluston päälle?
Ei kai siinä mitään estettä ole lentää F:ää yksin. Kaksipaikkainen on kuitenkin kalliimpi ja menettää jotakin siinä kun takaohjaamolle tehdään tilaa. Ehkä polttoainetta? Ei kaksipaikkaisia kannata ostaa yhtään enempää kuin on välttämätöntä.
Lähinnä ajattelin, että lienevät yksipaikkaisia kalliimpia ja toisaalta soveltuvatko yksin lennettäväksi taistelutilanteissa toisinsanoen voiko kaksipaikkainen lähteä torjuntatehtävään, jos vain yksi pilotti on saatavilla?
Jos F pystyy kaikkeen samaan kuin E ja enempäänkin, niin miksi hankkia E:tä ollenkaan? Eikö kaikki koneet voisi olla F:ää?
Yksi ohjaamo on tietysti edullisempi kuin kaksi ohjaamoa, siitä ei ole epäilystäkään. Nimimerkin @Samovarius tavoin en kuitenkaan lähtisi säästämään kaksipaikkaisista heti ensimmäisenä.
En ole tietoinen, että etuohjaamosta olisi poistettu mitään lentämisen ja taistelemisen kannalta olennaista ja siirretty sitä takaohjaamoon. Miksi olisi? Takaohjaamossahan ei välttämättä istu lentäjää, vaan aseupseeri, joka on koulutettu käyttämään koneen sensori- ja asejärjestelmiä, ei lentämään sitä.
Mutta kovin jää määrät pieneksi, jos 64 kappaletta pitää jakaa kolmen konetyypin kesken....