Minusta ELSO-koneiden ei pitäisi olla pois hävittäjien vahvuudesta.Voisiko ajatella, että kaksipaikkaista F-mallia ei hankittaisi ollenkaan? 52 x F/A-18E + 12 x EA-18G.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minusta ELSO-koneiden ei pitäisi olla pois hävittäjien vahvuudesta.Voisiko ajatella, että kaksipaikkaista F-mallia ei hankittaisi ollenkaan? 52 x F/A-18E + 12 x EA-18G.
https://www.whidbeynewstimes.com/crosswind/aussies-amongst-us/ (11/2017)A total of 75 Australians are living in the area, according to Grant Fifield, wing commander and commanding officer for the RAAF Number 6 Squadron. Of that number, 26 are permanent duty personnel and the rest their family members.
Fifield said the total number of squadron personnel is 220.
https://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=85841 (3/2015)Five Royal Australian Air Force (RAAF) aircrew personnel graduated from basic training at Electronic Attack Squadron (VAQ) 129, the U.S. Navy's EA-18G Growler Fleet Replacement Squadron, during a ceremony Feb. 27 at Naval Air Station (NAS) Whidbey Island.
The graduation marked a milestone in the RAAF-U.S. Navy partnership in airborne electronic attack as it was the first time RAAF aircrew completed basic training in the EA-18G.
https://www.heraldnet.com/news/australian-pilots-training-at-nas-whidbey-island/ (11/2013)The RAAF is training at NAS Whidbey Island, which is the home station for the entire U.S. fleet of EA-18Gs. Over the next three years, six crews from the RAAF will learn to fly at the naval air station.
Each of the six RAAF teams will consist of one pilot and one electronic warfare officer. The 12 Australian aviators will learn land-based Growler operations exclusively. Most of their American counterparts are U.S. Navy aviators who must learn carrier based operations.
Rutledge, who arrived in Oak Harbor in September, will become the Australian instructor for the Growler. He said the first of the RAAF teams will begin their nine-month training cycle in January.
Ausseilla muuten 12 kpl noita G-miesten koneita. 24 kpl F Superia, eli ei yhtään yksipaikkaista.
Se lienee ainakin yleisessä tiedossa, että Growlerin nykyinen varustus on aika lailla vanhahtava ja osittain teknisesti ongelmallinen. Meille on toivottavasti tarjolla päivitetty versio, mutta en ole itse kovin hyvin kartalla siitä millaisia päivityksiä Growleriin on tulossa.
Voi hyvin olla, koska joltain osin on mahdollista että myös Gripen on parempi kuin Growler.
...
Uuden Gripenin EW-järjestelmä onkin ihan maailman kärkiluokkaa. Esim. Rafalen uuteen F-4 kehitysversioon ollaan panostamassa kaksi miljardia euroa, ja tavoite on saada mm. EW-järjestelmä yhtä hyväksi kuin Gripenissä.
...
Gripen on siis monta teknologista sukupolvea edellä.
Minä kun luulin että tämä oli Super Hornet lanka.
Phantomista ja kaksipaikkaisista vielä sen verran, että jo tuolloin 60-luvun alussa vaihteli, että hankittiinko kaksipaikkaiseen hävittäjään koulutusversiota. Esmes USAF:n Phantomeissa (F-4C, D, E) oli ohjaimet molemmilla istuimilla ja ilmeisesti niillä annettiin myös tyyppikoulutusta, kun taas laivaston versioissa (F-4B, J, N, S) ei ollut. Saksalaisilla taas oli erillinen tyyppikoulutusversio TF-4F. Tähän vaikutti ilmeisesti enemmän doktriini ja koulutusjärjestelmä kuin tekninen välttämättömyys.
Se takapenkillä istuva kaveri ei ole lentäjä. Sen kun hoksaa, niin toimintatapakin rupeaa kummasti tuntumaan loogisemmalta.F-15 Strike Eaglessa on standardi toimintatapa, että jos edessä istuva ohjaaja kuolee tai muuten tulee kyvyttömäksi lentää konetta, niin koneesta poistutaan heittoistuimella sen sijaan, että 2. paikalla oleva lentäjä laskeutuisi koneella. Kuulostaa kyllä oudolta, jos todella näin, mutta mielestäni jostain luin.
EDIT: https://aviation.stackexchange.com/...e-wso-take-over-if-the-pilot-is-incapacitated
Täällä keskustelua
Se takapenkillä istuva kaveri ei ole lentäjä. Sen kun hoksaa, niin toimintatapakin rupeaa kummasti tuntumaan loogisemmalta.
Se takapenkillä istuva kaveri ei ole lentäjä. Sen kun hoksaa, niin toimintatapakin rupeaa kummasti tuntumaan loogisemmalta.