Fillarilla 76 km/t

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Sa-Int voisi ottaa käyttöön näitä;

Lisää täällä; http://www.nojapyorafoorumi.fi/index.php

Muuten nopeusennätys velomobiililla on 133 km/t tasaisella !
 
Last edited by a moderator:
Nopean toiminnan joukoille must;

133 km/t poljettavalla.
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
Nopean toiminnan joukoille must;

133 km/t poljettavalla.

Jotenkin veikkaan, että lähtövalmistelut ovat jotakin kaikkea muuta kuin nopeat. Jos siis "pyörä" tarttee lähdössä jonkun pitämään siitä kiinni, että se ei kaadu ja toisen apujoukon koppaamaan sen kiinni.
 
Last edited by a moderator:
SJ kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Nopean toiminnan joukoille must;

133 km/t poljettavalla.

Jotenkin veikkaan, että lähtövalmistelut ovat jotakin kaikkea muuta kuin nopeat. Jos siis "pyörä" tarttee lähdössä jonkun pitämään siitä kiinni, että se ei kaadu ja toisen apujoukon koppaamaan sen kiinni.

Tuosta yhdistelmästä valitettavasti puuttuu pyörän toinen miehistön jäsen; kärjessä minun mielestä pitäisi istua KK-ampuja (toki hänkin voi polkea), jotta kyseessä olisi sotaväline :a-angry:.

Sinällään erittäin mairitteleva tulos; toisaalta: Mitä virkaa tuollaisella härpäkkeellä on :confused:. Pääsee kyllä varmasti tumman oluen ennätyslistoille kuitenkin ...
 
Last edited by a moderator:
Paljonko supertaktisen fillarin nopeus on ylämäessä, hiekkatiellä, mukana 20kg taistelijan varustus? Veikkaan että 5km/h, väärään suuntaan.

Entäs jos hankitaan tällaisia? Gryphonin systeemi on vielä kehitteillä, mutta kantamaksi lentokoneesta pudotettuna arvioidaan n. 100km. Kriisitilanteessa Suomi-ninjat ottavat Alakurtin helikopteritukikohdan haltuunsa alle puolessa tunnissa. Koko härvelin voi maalata siniseksi, ja painattaa rintaan Superman-logon.

gryphon.jpg
 
Korsumajuri kirjoitti:
Paljonko supertaktisen fillarin nopeus on ylämäessä, hiekkatiellä, mukana 20kg taistelijan varustus? Veikkaan että 5km/h, väärään suuntaan.

Hyvä, että kysyit...tässä svenssoni kelaa jopa 84 km/t ja 70 km/t keskinopeudella ylämäessä hyytyy 52 km/t nopeuteen kerran.

 
Last edited by a moderator:
veffeade kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Nopean toiminnan joukoille must;

133 km/t poljettavalla.

Jotenkin veikkaan, että lähtövalmistelut ovat jotakin kaikkea muuta kuin nopeat. Jos siis "pyörä" tarttee lähdössä jonkun pitämään siitä kiinni, että se ei kaadu ja toisen apujoukon koppaamaan sen kiinni.

Tuosta yhdistelmästä valitettavasti puuttuu pyörän toinen miehistön jäsen; kärjessä minun mielestä pitäisi istua KK-ampuja (toki hänkin voi polkea), jotta kyseessä olisi sotaväline :a-angry:.

Sinällään erittäin mairitteleva tulos; toisaalta: Mitä virkaa tuollaisella härpäkkeellä on :confused:. Pääsee kyllä varmasti tumman oluen ennätyslistoille kuitenkin ...

Gatling minigunin kun asentaa perään nouseen huippunopeus lähelle äänennopeutta ! Rekyyli on todella voimakas..100kg muistaakseni ihan snadillakin minigunilla.
:a-grin:
 
Last edited by a moderator:
Korsumajuri kirjoitti:
Paljonko supertaktisen fillarin nopeus on ylämäessä, hiekkatiellä, mukana 20kg taistelijan varustus? Veikkaan että 5km/h, väärään suuntaan.

Entäs jos hankitaan tällaisia? Gryphonin systeemi on vielä kehitteillä, mutta kantamaksi lentokoneesta pudotettuna arvioidaan n. 100km. Kriisitilanteessa Suomi-ninjat ottavat Alakurtin helikopteritukikohdan haltuunsa alle puolessa tunnissa. Koko härvelin voi maalata siniseksi, ja painattaa rintaan Superman-logon.

gryphon.jpg

kaappaus recumbents.com sitelta;

I wish to reference the flight of Yves Rossy, the Swiss Jetman:
http://www.foxnews.com/scitech/2011/11/28/jet-man-soars-over-swiss-alps/

And Felix Baumgartner, who dived , reaching supersonic speed:
http://www.guardian.co.uk/sport/interactive/2012/oct/14/felix-baumgartner-skydiver-space-freefall

I would like to see a streamlined bicycle, with a set of wings and engines like Yves Rossy has strapped on his back, and I believe such a bicycle could have military uses. For instance, the streamlined jet bike could be air-dropped from a B1 or B2 bomber, several hundred miles from the "target", and fly in low on it's own, keeping the bomber safely away from anti-aircraft fire.

This would be a special mission military bike, designed to insert a commando behind enemy lines. Furthermore, the fairing would be made of Kevlar, making the commando impervious to small arms fire.

I think it could be done, and the world would be safer for democracy.
 
Korsumajuri kirjoitti:
Paljonko supertaktisen fillarin nopeus on ylämäessä, hiekkatiellä, mukana 20kg taistelijan varustus? Veikkaan että 5km/h, väärään suuntaan.

Entäs jos hankitaan tällaisia? Gryphonin systeemi on vielä kehitteillä, mutta kantamaksi lentokoneesta pudotettuna arvioidaan n. 100km. Kriisitilanteessa Suomi-ninjat ottavat Alakurtin helikopteritukikohdan haltuunsa alle puolessa tunnissa. Koko härvelin voi maalata siniseksi, ja painattaa rintaan Superman-logon.

gryphon.jpg

Tämä suomalainen liitelijä jolla oli nilkoissa pienet suihkumoottorit pystyi kaartamaan ympäri ja ottamaan korkeuttakin reippaasti.
Tuossa härpäkkeessä on myös kaksi moottoria. Lisää löpöö niin päästään pidemmällekkin.
 
Tuon stealth-liitelijänhän (röllipuku päälle) voisi ampua UAV-lingolla vauhtiin, varustaa upouusilla Stinger-olkapääohjuksilla ja käyttää ilmataisteluihin. Pommituslennotkin onnistuisivat esim. käsikranaateilla. Kun muistetaan kerrospukeutuminen ja yökiikarit, niin jokasään toimintakyky on taattu. Taisimme löytää Hornet-seuraajan?
 
Pantherapardus kirjoitti:
Tuon stealth-liitelijänhän (röllipuku päälle) voisi ampua UAV-lingolla vauhtiin, varustaa upouusilla Stinger-olkapääohjuksilla ja käyttää ilmataisteluihin. Pommituslennotkin onnistuisivat esim. käsikranaateilla. Kun muistetaan kerrospukeutuminen ja yökiikarit, niin jokasään toimintakyky on taattu. Taisimme löytää Hornet-seuraajan?

Nää ei oo valitettavasti suihkareita kaikki mutta nopeita rakentaa ja liikuteltavia kenttäolosuhteissa ( suunniteltu 2007-2010 ). Vähän niinkuin Bondin "Little Nellie" konseptilla väkästetty putkelle ( kaikki on pienempia kuin Octopussyssa esiintynyt Acrostar ).:blush:

Kaikki oikeudet pidätetään !
 

Liitteet

  • 1-1-1-3_car_mistel_s.JPG
    1-1-1-3_car_mistel_s.JPG
    42.1 KB · Luettu: 6
  • AAA1_GM_2fan_onewing45.JPG
    AAA1_GM_2fan_onewing45.JPG
    44.7 KB · Luettu: 8
  • AA11AAA1GM-1XXL.JPG
    AA11AAA1GM-1XXL.JPG
    28.2 KB · Luettu: 10
  • AAA_DE-1V2ca55.JPG
    AAA_DE-1V2ca55.JPG
    39 KB · Luettu: 11
  • AAA1_AA_BAT_fuse401.JPG
    AAA1_AA_BAT_fuse401.JPG
    19.3 KB · Luettu: 6
  • AAA9AA111_FNX_IV.JPG
    AAA9AA111_FNX_IV.JPG
    29.7 KB · Luettu: 8
Pantherapardus kirjoitti:
Taisimme löytää Hornet-seuraajan?
Kuten Hornet-kaupoissakin, tämänkin hankinnan yhteydessä voi tehdä mystisiä tilisiirtoja veroparatiisiyhtiöihin. Tällä kertaa "finders fee" Korsumajurin tilille. Riittäisikö Gibraltar tai Panama? Taidan sittenkin valita Kyproksen, sen rahanpesupankit ovat EU:n erityisessä suojelussa.

Siipiröllien virkapuku voisi olla päivisin Superman, öisin Batman.
 
Korsumajuri kirjoitti:
Pantherapardus kirjoitti:
Taisimme löytää Hornet-seuraajan?
Kuten Hornet-kaupoissakin, tämänkin hankinnan yhteydessä voi tehdä mystisiä tilisiirtoja veroparatiisiyhtiöihin. Tällä kertaa "finders fee" Korsumajurin tilille. Riittäisikö Gibraltar tai Panama? Taidan sittenkin valita Kyproksen, sen rahanpesupankit ovat EU:n erityisessä suojelussa.

Siipiröllien virkapuku voisi olla päivisin Superman, öisin Batman.

Niin ja varuskuntien lakkauttamisen yhteyksissä..ei pröystäillä kunniamerkeillä ja ylennyksillä, mutta asianomaisille kilahtaa varmaan myös sievoinen summa swiss bank accountille. :a-lipsrsealed:
 
Aiheeseen palatakseni 4850 euroa ( aussitaaloista konvertoitu ) ja saat tämmösen; http://www.trisled.com.au/rotovelo.asp
 
Juke kirjoitti:
Niin ja varuskuntien lakkauttamisen yhteyksissä..ei pröystäillä kunniamerkeillä ja ylennyksillä, mutta asianomaisille kilahtaa varmaan myös sievoinen summa swiss bank accountille. :a-lipsrsealed:
Tuon todenperäisyyttä epäilen kovasti, mutta sillä Hornet/veroparatiisi-heitolla on oikeasti pohjaa.
 
Korsumajuri kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Niin ja varuskuntien lakkauttamisen yhteyksissä..ei pröystäillä kunniamerkeillä ja ylennyksillä, mutta asianomaisille kilahtaa varmaan myös sievoinen summa swiss bank accountille. :a-lipsrsealed:
Tuon todenperäisyyttä epäilen kovasti, mutta sillä Hornet/veroparatiisi-heitolla on oikeasti pohjaa.

No olen samaa mieltä ( korkeintaan palkankorotus ja eläkevirka omassa kunnassa jonne hornetit sijoitettiin )...mutta kerro siitä todenperäisyydestä Hornet veroparatiisi casessa ?
 
Korsumajuri kirjoitti:
Juke kirjoitti:
..mutta kerro siitä todenperäisyydestä Hornet veroparatiisi casessa ?
Muistelen lukeneeni siitä tästä kirjasta tai sen edeltäjästä. Aikaa lukemisesta on niin paljon, että pitänee varmaan lukaista uudelleen.

Okei ( varmaan olisi hyvä lukea )...aikoinaan muuten Mersuja ei koskaan maksettu...Brewsterit maksoi maltaita. Mersukaupat kuitenkin jotenkin kuitattiin poliittisella tasolla..toisaalta Lapin polttamisesta ei myöskaan koskaan saatu korvausta.
 
Korsumajuri kirjoitti:
Juke kirjoitti:
..mutta kerro siitä todenperäisyydestä Hornet veroparatiisi casessa ?
Muistelen lukeneeni siitä tästä kirjasta tai sen edeltäjästä. Aikaa lukemisesta on niin paljon, että pitänee varmaan lukaista uudelleen.

Norjalainen ystäväni kysyi aikanaan kirjan pohjalta, että voiko tuo olla mahdollista Suomessa? Mietin tuolloin pitkään vastausta. Ja esitin mielipiteenäni jotain ympäripyöreätä. Nyt osaisin vastata lyhyesti ja suoraan, vuosien jälkeen, kokemusten ja iän kartuttua. Hyvin lyhyesti.
 
Haluaisinpa nähdä kuinka pp-jääkäri painaa ilmasuojaan tuollaisella nojapyörällä ja polkee pitkin pitkospuita ja ottaa sen sitten kantoon muun varustuksen kanssa ja painaa läpi korven seuraavalle polkukelpoiselle uralle. Voisi nopeus jäädä hiukan alle 76km/h. Käsittääkseni nopeus kun ei ole ollut kovin ratkaiseva tekijä aiempiakaan pyörämalleja valitessa. Ranskan ympäriajossakin huippunopeudet kuitenkin ylittävät 90km/h eikä siellä käytettäviä pyörämalleja juuri sotilailla näy puhumattakaan stayer-pyöristä, joilla nopeimmat polkevat jo sitäkin yli tuplasti kovempaa.
 
Back
Top