Haglund puolustusministeriksi "mahdollisimman pian"

Tvälups

Ylipäällikkö
Haglund puolustusministeriksi "mahdollisimman pian"
YLE 10.6.2012 klo 16:21

RKP:n vastaleivottu puheenjohtaja oli varautunut ottamaan puolustussalkun vastaan vasta kesän jälkeen, mutta väistyvä Stefan Wallin toivoo toisin.

RKP:n tuore puheenjohtaja Carl Haglund (vas.) ja väistyvä puheenjohtaja Stefan Wallin RKP:n puoluekokouksessa Kokkolassa 10. kesäkuuta.

Heti RKP:n puheenjohtajavaalin jälkeen ei ole tietoa siitä, milloin Stefan Wallin luovuttaa hallituspaikkansa seuraajalleen.

- Hän haluaisi että vaihdettaisiin ministeriä jo tässä kesän aikana. Tämä on asia, josta puoluehallituksen ja eduskuntaryhmän kanssa pitää keskustella, että millä aikataululla vaihdetaan, Carl Haglund sanoo.

Haglundin mukaan Wallin lähestyi häntä sunnuntain puheenjohtajavaalin jälkeen ja ehdotti, että puolustusministerin tehtävä vaihtaisi tekijää jo kesä-heinäkuun vaihteessa. Wallin katsoo, että uuden puheenjohtajan tulisi istua hallituksessa mahdollisimman pian.

- Tämä tieto tosiaan annettiin minulle viisi minuuttia sitten, Haglund kertoi Kokkolan puoluekokouksessa.
 
Saas kattoo kuinka käy erinäisten päätösten allekirjoittamisten suhteen...

SW lyö nimen alle varuskuntien lakkautuspaperiin, mutta allekirjoittaako CH Palvelukeskuksen Joensuu-päätöksen?
 
Ai niin: "33-vuotias Haglund olisi puolustusministeri, joka ei ole suorittanut varusmiespalvelusta. Hän sanoo saaneensa vapautuksen rauhanajan palveluksessa terveydellisillä perusteilla."

Erikois-mp-kurssi suoritettuna... Nyt sai kenraalit mieluisan kumileimasimen!
 
Luuletko tosiaan että varusmiespalvelu antaa ylivoimaiset edellytykset puolustusministeriksi? Maalla on ollut naispuolisia puolustus ministereitä, jotka eivät ole suorittaneet varusmiespalvelusta.

Tuon logiikan mukaan puolustusministeriksi pitäisi nimittää kenraali, kuten Neuvostoliitossa ja kansandemokratioissa oli tapana. Ministeriys on poliittinen toimi, ei sotilaallinen.
 
Miksi Stefanilla on niin kiirus pois toimestaan, johon kuitenkin halusi?

Muoks.

Wallin on sellainen lipevä ja valehteleva persereikä, etten kyllä jää kaipaamaan.
Toivottavasti "Calle" on parempi, vaikkei kansalaisvelvollisuuttaan olekaan hoitanut "terveydellisistä" tai terveydellisisä syistä.
 
adam7 kirjoitti:
Luuletko tosiaan että varusmiespalvelu antaa ylivoimaiset edellytykset puolustusministeriksi? Maalla on ollut naispuolisia puolustus ministereitä, jotka eivät ole suorittaneet varusmiespalvelusta.

Tuon logiikan mukaan puolustusministeriksi pitäisi nimittää kenraali, kuten Neuvostoliitossa ja kansandemokratioissa oli tapana. Ministeriys on poliittinen toimi, ei sotilaallinen.

Eikös ministeritehtävät kuitenkin ole niin vaativia, että niihin pitäisi lähtökohtaisesti valita perusterve ihminen? On kai jotain terveysongelmia, jos intistä on saanut terveysperustaisen vapautuksen? Toisaalta sukulaispoika palveli diabeetikkonakin ja tuttavan poika leikatulla pumppaamolla.....taitaa olla niitä rkp-hautomon kultamunia, jotka on grillattu poliittiseksi broileriksi jo siitä lähtien, kun hopealusikka ensi kertaa suuhun on velliä vienyt. Ei ole tainnut vaan poikaa oikein napata palvelus kurkkupuvuissa.

Eihän Benkkukaan ole suostunut ministeriksi, koska hänellä on niin kova migreenitaipumus.
 
pstsika kirjoitti:
Miksi Stefanilla on niin kiirus pois toimestaan, johon kuitenkin halusi?

Muoks.

Wallin on sellainen lipevä ja valehteleva persereikä, etten kyllä jää kaipaamaan.
Toivottavasti "Calle" on parempi, vaikkei kansalaisvelvollisuuttaan olekaan hoitanut "terveydellisistä" tai terveydellisisä syistä.

Olisko jotain ongelmia uskottavuuden kanssa? Toiseksi: onkohan niinkään varmaa, että esim. asuntokaupat ruotsinkielisäätiön kanssa ovat niin varmasti jo unohdettu? Jospa niitä vielä pengotaan? Sieltä taitaa olla tulossa oikea märätys tapaukseksi, maan tapa jne.
 
baikal kirjoitti:
Eikös ministeritehtävät kuitenkin ole niin vaativia, että niihin pitäisi lähtökohtaisesti valita perusterve ihminen? On kai jotain terveysongelmia, jos intistä on saanut terveysperustaisen vapautuksen? Toisaalta sukulaispoika palveli diabeetikkonakin ja tuttavan poika leikatulla pumppaamolla.....taitaa olla niitä rkp-hautomon kultamunia, jotka on grillattu poliittiseksi broileriksi jo siitä lähtien, kun hopealusikka ensi kertaa suuhun on velliä vienyt. Ei ole tainnut vaan poikaa oikein napata palvelus kurkkupuvuissa.

Hyvä baikal, logiikkasi on kyllä, sanoisinko, vailla vertaa. Joku armeijasta terveydellisistä syistä vapautettu saattaisi pitää sitä jo vastenmielisenäkin. Minä itse näen siinä aikamoisen hurrivihan. Sääli.
 
rehti kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Eikös ministeritehtävät kuitenkin ole niin vaativia, että niihin pitäisi lähtökohtaisesti valita perusterve ihminen? On kai jotain terveysongelmia, jos intistä on saanut terveysperustaisen vapautuksen? Toisaalta sukulaispoika palveli diabeetikkonakin ja tuttavan poika leikatulla pumppaamolla.....taitaa olla niitä rkp-hautomon kultamunia, jotka on grillattu poliittiseksi broileriksi jo siitä lähtien, kun hopealusikka ensi kertaa suuhun on velliä vienyt. Ei ole tainnut vaan poikaa oikein napata palvelus kurkkupuvuissa.

Hyvä baikal, logiikkasi on kyllä, sanoisinko, vailla vertaa. Joku armeijasta terveydellisistä syistä vapautettu saattaisi pitää sitä jo vastenmielisenäkin. Minä itse näen siinä aikamoisen hurrivihan. Sääli.

Ja minä näen tässä sinun vastauksessasi "hurrivihan". Ei pidä paikkaansa, mutta argumenttien käydessä vähiin heitetään nykykotimaassa joku erilainen -viha tiskiin, toinen heitti juutalaisvihaa ja sinä hurrivihaa.

Suomen armeija tarvitsisi tässä kohtaa ehdottomasti töräkän oikean poliitikon puolustusministeriksi, se olisi pitkällä tähtäimellä pv:n etukin. Mitä sitä tyhjää, heitetään apupuolueen myymäläharjoittelijoita kehiin, jotta kenraalien valtaa ei kyseenalaisteta. Näinhän tämä menee.
 
baikal kirjoitti:
rehti kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Eikös ministeritehtävät kuitenkin ole niin vaativia, että niihin pitäisi lähtökohtaisesti valita perusterve ihminen? On kai jotain terveysongelmia, jos intistä on saanut terveysperustaisen vapautuksen? Toisaalta sukulaispoika palveli diabeetikkonakin ja tuttavan poika leikatulla pumppaamolla.....taitaa olla niitä rkp-hautomon kultamunia, jotka on grillattu poliittiseksi broileriksi jo siitä lähtien, kun hopealusikka ensi kertaa suuhun on velliä vienyt. Ei ole tainnut vaan poikaa oikein napata palvelus kurkkupuvuissa.

Hyvä baikal, logiikkasi on kyllä, sanoisinko, vailla vertaa. Joku armeijasta terveydellisistä syistä vapautettu saattaisi pitää sitä jo vastenmielisenäkin. Minä itse näen siinä aikamoisen hurrivihan. Sääli.

Ja minä näen tässä sinun vastauksessasi "hurrivihan". Ei pidä paikkaansa, mutta argumenttien käydessä vähiin heitetään nykykotimaassa joku erilainen -viha tiskiin, toinen heitti juutalaisvihaa ja sinä hurrivihaa.

Suomen armeija tarvitsisi tässä kohtaa ehdottomasti töräkän oikean poliitikon puolustusministeriksi, se olisi pitkällä tähtäimellä pv:n etukin. Mitä sitä tyhjää, heitetään apupuolueen myymäläharjoittelijoita kehiin, jotta kenraalien valtaa ei kyseenalaisteta. Näinhän tämä menee.

Taitaa olla melko vähäinen tuo poliittinen osaaminen tällä uudella puolustusministerillä. Toisaalta eihän PM:kään yksin tee tärkeitä päätöksiä; yhdessä hallitus (tai sen ydinpiiri) vissiin asiat hoitaa myös PM:n hallinnonalaan kuuluvissa isoissa päätöksissä.

Ohessa Callen CV, löytyy linkin loppupuolelta...

http://www.carlhaglund.fi/suomeksi/minusta/

edit: Jos kenraalikunnan valta vähän kasvaakin suhteessa poliitikkoihin, onko se välttämättä edes huono asia?
 
baikal kirjoitti:
rehti kirjoitti:
baikal kirjoitti:
taitaa olla niitä rkp-hautomon kultamunia, jotka on grillattu poliittiseksi broileriksi jo siitä lähtien, kun hopealusikka ensi kertaa suuhun on velliä vienyt. Ei ole tainnut vaan poikaa oikein napata palvelus kurkkupuvuissa.

Hyvä baikal, logiikkasi on kyllä, sanoisinko, vailla vertaa. Joku armeijasta terveydellisistä syistä vapautettu saattaisi pitää sitä jo vastenmielisenäkin. Minä itse näen siinä aikamoisen hurrivihan. Sääli.

argumenttien käydessä vähiin heitetään nykykotimaassa joku erilainen -viha tiskiin, toinen heitti juutalaisvihaa ja sinä hurrivihaa.

Kun ensimmäisessä viestissäsi ilmeisesti ilman sen enempää tietoa arvelet uuden puolusmineisterin olevan sitä sun tätä, niin kyllä ne argumentit ovat sinullakin kovin vähäiset. "RKP-hautomon kultamuna" viittaa mielestäni jonkinlaiseen ennakkoaenteeseen kylläkin. Hyvä, jos olin väärässä sen hurrivihan suhteen.

Itse en hänestä muuta tiedä, kuin että asiallisena ja taitavana häntä on EU-parlamentissa pidetty. Ikävää, että kaveri lytätään jo ennen kuin edes nimitystä on tehty.
 
ahaa. Jokaisessa puolueessa on kultamunahautomo, josta putkautetaan riikkamannertaurpilaistakataistajne.jne. Paino sanalla Puolue. Puolue ja ideologiat ja taustalla harmaat eminenssit, jotka vetelevät naruja taustalla. Kuten nähtiin Keskustan puoluekokouksessa viime viikonloppuna: taustavaikuttajat ajoivat läpi kukin omansa. Noh, se kuuluu asiaan. Kultamunahautomo ei ole niin huono ilmaisu kuin Rehti isolla R:kirjasimella haluaa osoittaa, se on reality, jos sallit tällaisen "pöljän" ilmaisun.

No, otappas nyt Rehti isolla R-kirjasimella se viimeinen sana tästä aiheesta niin voidaan lopettaa tämä joutavuus.
 
Jaha onko se tämmöinen...mitä se Noska ruuka sanoa....totaalikieltäytyjä.....ja maanpetturi...:D
 
baikal kirjoitti:
No, otappas nyt Rehti isolla R-kirjasimella se viimeinen sana tästä aiheesta niin voidaan lopettaa tämä joutavuus.

Mitäs tässä kinaamaan. Anteeksi, jos olen valinnut nimerkin väärin.

Hejsan tuossa yllä jo näkyi ottaneen kopin teidän spekuloinneistanne.
 
rehti kirjoitti:
baikal kirjoitti:
rehti kirjoitti:
baikal kirjoitti:
taitaa olla niitä rkp-hautomon kultamunia, jotka on grillattu poliittiseksi broileriksi jo siitä lähtien, kun hopealusikka ensi kertaa suuhun on velliä vienyt. Ei ole tainnut vaan poikaa oikein napata palvelus kurkkupuvuissa.

Hyvä baikal, logiikkasi on kyllä, sanoisinko, vailla vertaa. Joku armeijasta terveydellisistä syistä vapautettu saattaisi pitää sitä jo vastenmielisenäkin. Minä itse näen siinä aikamoisen hurrivihan. Sääli.

argumenttien käydessä vähiin heitetään nykykotimaassa joku erilainen -viha tiskiin, toinen heitti juutalaisvihaa ja sinä hurrivihaa.

Kun ensimmäisessä viestissäsi ilmeisesti ilman sen enempää tietoa arvelet uuden puolusmineisterin olevan sitä sun tätä, niin kyllä ne argumentit ovat sinullakin kovin vähäiset. "RKP-hautomon kultamuna" viittaa mielestäni jonkinlaiseen ennakkoaenteeseen kylläkin. Hyvä, jos olin väärässä sen hurrivihan suhteen.

Kyse ole mistään hurrivihasta, vaan terveestä epäluulosta mieheen, joka ei ole tehnyt päivääkään rehellisiä töitä. Kyse on siis puhtaasta poliittisesta broilerista.

Poliittinen broilerius ei ole mitenkään erityisesti RKP:een liittyvä seikka, vaan kaikilla vanhoilla puolueilla on omat hauduttamonsa, josta sikiää ehtoja poliittisia broilereita. Onhan näitä paavoväyrysiä, ikekanervia ja erkkituomiojia kaikilla puolueilla, myös RKP:llä.
 
skärdis kirjoitti:
Kyse ole mistään hurrivihasta, vaan terveestä epäluulosta mieheen, joka ei ole tehnyt päivääkään rehellisiä töitä. Kyse on siis puhtaasta poliittisesta broilerista.

Poliittinen broilerius ei ole mitenkään erityisesti RKP:een liittyvä seikka, vaan kaikilla vanhoilla puolueilla on omat hauduttamonsa, josta sikiää ehtoja poliittisia broilereita. Onhan näitä paavoväyrysiä, ikekanervia ja erkkituomiojia kaikilla puolueilla, myös RKP:llä.


Rehellinen työ?

Papper-lehti, päätoimittaja ja toimitusjohtaja 2005-2007
Radio Vega, toimittaja 2001-2002
Studentbladet, päätoimittaja 2001 YH

1990-luvulla työskentelin mm. tutkimusassistenttina HYKS:issä, oppaana Hvitträskin museossa, Elevbladetin päätoimittajana y.m.

Olen myös aikaisempina vuosina toiminut yksityisyrittäjänä paino- ja grafiikka-alalla. Olen myös osakkaana kahdessa pienehkössä yhtiössä jotka toimivat nettimedian & myynnin alalla.

Lehti- tai radiotoimittajana toimiminen, lehden tj:n toimi, yksityisyrittäjänä toimiminen jne. eivät siis ole rehellisiä töitä?

Vaikka kuinka koittaisi nähdä nämä kriittiset kommentit puuttuvasta poliittisesta painosta, poliittisesta broileriudesta ja RKP:n hautomosta rakentavana, ei vaan voi. Kukaan ei ole kritisoinut poliittisesta teosta tai mielipiteestä. Menee kyllä valitettavasti juuri sen piikkiin mihin rehti viittasi.

Nyt olisi aika mennä substanssiin, eikä tuomita miestä siitä että tulee "väärästä" ryhmästä.

Itse en tiedä miten kyseinen tuleva ministeri tulee toimimaan, enkä liioin mitenkään fanita kaveria, mutta europarlamentissa kundi on lehdistön välittämien tietojen mukaan ollut energinen ja aikaansaava. Ehkä pitää seurata toimia ennenkuin esittää "pitäkää tunkkinne".
 
adam7 kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
Kyse ole mistään hurrivihasta, vaan terveestä epäluulosta mieheen, joka ei ole tehnyt päivääkään rehellisiä töitä. Kyse on siis puhtaasta poliittisesta broilerista.

Poliittinen broilerius ei ole mitenkään erityisesti RKP:een liittyvä seikka, vaan kaikilla vanhoilla puolueilla on omat hauduttamonsa, josta sikiää ehtoja poliittisia broilereita. Onhan näitä paavoväyrysiä, ikekanervia ja erkkituomiojia kaikilla puolueilla, myös RKP:llä.


Rehellinen työ?

Papper-lehti, päätoimittaja ja toimitusjohtaja 2005-2007
Radio Vega, toimittaja 2001-2002
Studentbladet, päätoimittaja 2001 YH

1990-luvulla työskentelin mm. tutkimusassistenttina HYKS:issä, oppaana Hvitträskin museossa, Elevbladetin päätoimittajana y.m.

Olen myös aikaisempina vuosina toiminut yksityisyrittäjänä paino- ja grafiikka-alalla. Olen myös osakkaana kahdessa pienehkössä yhtiössä jotka toimivat nettimedian & myynnin alalla.

Lehti- tai radiotoimittajana toimiminen, lehden tj:n toimi, yksityisyrittäjänä toimiminen jne. eivät siis ole rehellisiä töitä?

Eivät ole.

Aivan kuten ei ole Maaseudun tulevaisuudessa tai Suomenmaassa työskenteleminen ja päälle vielä kotipitäjän maatalousmuseon oppaan pesti. Silkkaa kepulaista broilerikasvatusta. Jos "vapaan" lehtimiehen kannukset on hankittu pienenpiirin suhmuroimasta kustannustoiminnasta ja mainostulot hankittu MTK:n, Hankkijan, Valion ym. ilmoituksilla ja kepulaisten säätiöiden rahoituksella, niin ei siinä mistään muusta voi puhua. Voit vaihtaa kepun sijaan RKP:n ja sitä lähellä olevat firmat, säätiöt ym. Ei muutu tilanne miksikään.

Ei RKP ole pekkaa pahempi tai parempi. On RKP:lläkin politikoita, jotka ovat olleet oikeissa töissä ennen poliittista uraansa.
 
baikal kirjoitti:
Olisko jotain ongelmia uskottavuuden kanssa? Toiseksi: onkohan niinkään varmaa, että esim. asuntokaupat ruotsinkielisäätiön kanssa ovat niin varmasti jo unohdettu? Jospa niitä vielä pengotaan? Sieltä taitaa olla tulossa oikea märätys tapaukseksi, maan tapa jne.

En tiedä onko hänellä koskaan ollut uskottavuutta, joten voiko sitä menettää?
Ammattipoliitikkojen osalta sellainen kuin "luottamuspula" on varsin abstrakti käsite.

rehti kirjoitti:
Hyvä baikal, logiikkasi on kyllä, sanoisinko, vailla vertaa. Joku armeijasta terveydellisistä syistä vapautettu saattaisi pitää sitä jo vastenmielisenäkin. Minä itse näen siinä aikamoisen hurrivihan. Sääli.

C ja T- miehet voivat aivan vapaasti loukkaantua. Koko 2000- luvun homma on kuitenkin mennyt niin, että armeijaan ei ole pakko mennä jos ei halua ja iso % "terveydellisin" perustein vapautetuistakin tietää tuon ja käyttää sitä röyhkeästi väärin.

Kuka tahansa saa vapautuspaperit niin halutessaan, siihen ei tarvita mitään todellista vikaa. Selkärangan puuttuminen tosin on vika.

"Selkään sattuu."
"On vähän polvissa kai vikaa."
"Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa."

SS:n mukaan 65% suomalaismiehistä käy intin, jonkun hampputukkalähteen mukaan 7% ikäluokasta valitsee siviilipalveluksen. Jäljelle jää karkeasti neljäsosa ikäluokasta ja muutama kymmentä noista on totaaleja ja loput "terveydellisin" perustein vapautettuja. Jos 25% parikymppisten ikäluokasta on niin raihnaisia, ettei esim. B-miehen hommat luonnistu niin kyllä osansa on vapautuksen myöntämisperusteissa eli jokainen halukas saa vapautuksen jos osaa keksiä sopivan vaivan. Varsinaisia kruununraakkeja.
 
pstsika kirjoitti:
Koko 2000- luvun homma on kuitenkin mennyt niin, että armeijaan ei ole pakko mennä jos ei halua ja iso % "terveydellisin" perustein vapautetuistakin tietää tuon ja käyttää sitä röyhkeästi väärin.

Kuka tahansa saa vapautuspaperit niin halutessaan, siihen ei tarvita mitään todellista vikaa. Selkärangan puuttuminen tosin on vika.

"Selkään sattuu."
"On vähän polvissa kai vikaa."
"Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa."

Jos 25% parikymppisten ikäluokasta on niin raihnaisia, ettei esim. B-miehen hommat luonnistu niin kyllä osansa on vapautuksen myöntämisperusteissa eli jokainen halukas saa vapautuksen jos osaa keksiä sopivan vaivan. Varsinaisia kruununraakkeja.

Tässä ei ole kuitenkaan tilastoista kyse, vaan tasan yhden miehen vapautuksesta terveydellisistä syistä. Itse en toisen miehen terveysasioista kauheasti meuhkaisi - ei oikein kuulu sivistyneeseen käytökseen.

Ilmeisesti sinulla on asiasta jostain saatua (salassapidettävää) tietoa. kun niin aggressiivinen olet. Jos pelkästään spekuloit, niin aikamoista sekin on.
 
Onkai Haglund parempi kuin Anna-maja Henriksson tai mikä sen nimi oli......saa valita pest eller kolera :D
 
Back
Top