Juuri se mitä et tiennytkään tarvitsevasi. Vaikka näillä nyanssijutuilla ei mitään virkaa tai painoarvoa ole, jostain syystä kiva näitä on aina katsella.
Ei kaupallinen. Ei läpäise levyä. Ei myöskään lyijylevyä. Hemmetisti kipinöitä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Juuri se mitä et tiennytkään tarvitsevasi. Vaikka näillä nyanssijutuilla ei mitään virkaa tai painoarvoa ole, jostain syystä kiva näitä on aina katsella.
Ei kaupallinen. Ei läpäise levyä. Ei myöskään lyijylevyä. Hemmetisti kipinöitä.
Niinhin löytyy oma erikoispaukkunsa. "Koulutusvideo"En jaksa selaa koko "kirjaa" läpi, joten varmaan jo lukee täällä jossakin...
Miten riippulukko/munalukko ja ketju reagoi haulikolla ampumiseen?
Itse olen nähnyt, että ei mitenkään. Pitääkö tämä yleisesti paikkansa?
Normaalin asunnon ulko-oven lukon tai saranoiden rikkominen haulikolla perustunee siihen, että ammutaan puu siitä lukon ympäriltä pois?
Miten riippulukko/munalukko ja ketju reagoi haulikolla ampumiseen?
Saman vaikutuksen taitaa saada vasaralla tai pikkusella moskalla. Tuon sangan irrottamisen ymmärrän nyt. Olen tosiaan käyttänyt isäni opettamana vasaraa tai moskaa kerran tai pari kun on avain hukkunut.Munalukon kanssa muista, että et ammu sitä lukkorunkoa sivulta, vaan koetat repiä sen sangan ylös siitä rungosta. Käytännössä siis ketju tiukalle ja ammut siihen runkoon "päältä", eli siitä suunnasta mistä se sanka tulee. Tai mahdollisesti ammut sitä sankaa, joskin sen ampuminen vaikuttaa huonolta idealta koska osuman tulisi olla erittäin tarkka koska se sanka on yleensä pyöreä ja kimmottaa helposti.
![]()
The Box O' Truth #5 - The Locks O' Truth - The Box O' Truth
My friend DVDTracker, sent me an IM on AR15.com and asked, "OP, I wonder how difficult it is to shoot a lock off? I've seen it done on TV and in movies, buwww.theboxotruth.com
EDIT: Jos kyseessä on Abloy Classic lukko, niin sitä on varsin turha ampua aseella. Sen saa kuulemma rikki paljon helpomminkin.
Entä se ketju? Mitä haulikko sille tekee?
Katso liite: 47355
Haulikon flechette ammus. Tosi häijy, nuoliammukset menee sirpaleliivin läpi helposti.
Sikäli kun muistan noita ammuksia testatun, niin nuo eivät erityisesti vakuuttaneet läpäisynsä puolesta. Joskaan en muista nähneeni testiä jossa noita oltaisiin ammuttu liiveihin.
Master lock on ehkä se viimeinen lukko jota kannattaa käyttää mallina...Eikös ne riippulukot aukea ihan kahdella mutteriavaimella
masterit ja kiinan lukot ehkä mutta parempiin ei pääse väliin tai ovat rakeenteellisesti sellaisia että simmitys ei vain toimi...Riippuu ketjusta ja miten ammut sekä mitä ammusta käytät. Jos taskusta löytyy shimmejä niin se munalukko voi aueta helpommin kuin sitä ampumalla.
![]()
masterit ja kiinan lukot ehkä mutta parempiin ei pääse väliin tai ovat rakeenteellisesti sellaisia että simmitys ei vain toimi...
Saa aikaa melkein läpäisyn lyijylevyssä, aiheuttaen harvinaisen spallingin levyssä.
Oikeasti kannattaa miettiä sitä miten nuo levyt tehdään ( materiaali oppi metalleita).
Eli ”pojilla” on mennyt maalilevyn ”valu vituiksi”.
Itse veikkaisin epäpuhtauksia jotka ovat valun pinnalla.tsekin ajattelin, että olisikohan pojat tehneet valun kahdessa erässä?
Niin ja mitä tekemistä sillä on toisen puolen tapahtumien kanssa?Miksi se ei voisi olla spalling? Itse ajattelin että tuo ammus lähes räjähti sirpaleiksi kun se kaivoi sen kuopan. Taeflodermaus kutsui tuota kraanaatiksi näkemänsä perusteella.
Itse veikkaisin epäpuhtauksia jotka ovat valun pinnalla.
(Kuona,hiekka, ammusten, sirpaleet jne)
Sopii kuvaan koska koholla oleva teksti ”maalissa” toisella puolella ( osuman puolella). Eli se on ollut muotin pohja.
Toinen syy voi olla että se on tehty kahdessa erässä ja vielä alilämpöisenä.
Jolloin metalli on jähmettynyt erittäin nopeasti.