Hanski
Respected Leader
Myöskään lentäjiä ei pyöriskele vapaana... Vanhemmat lentokoulutuksen saaneet upseerit toimivat esimerkiksi taistelunjohtajina tai ilmavoimien eri esikunnissa. Pitäisikö esimerkiksi laivueen operaatiopäällikön lähteä tarvittaessa lentämään nostalgia-Hornetilla vähien lentotuntien jälkeen ja puolivillaisesti huolletulla koneella,?Muistan jossain nähneeni kuinka paljon hävittäjälentäjä tarvitsee tunteja pelkästään lentääkseen turvallisesti ja se ei ollut muutama tunti. Venäläisten pilottien akileenkantapäänä on ollut vähäiset lentotunnit. Kannattaako yrittää samaa, kun on nähty mitä sillä on saatu aikaan Ukrainassa?
Jos mekaanikko huoltaa yhtä konetta, hän ei voi huoltaa toista ja en usko, että mekaanikoilla olisi merkittävästi tyhjää aikaa. Eli henkilöstön määrä tulisi nostaa. Mikä on sitten realistista odottaa eri konetyyppien osalta. Hallitseeko yksi mies kuinka monta konetta?
Viimeksi muokattu: