Henkilökohtainen mukaan lähtevä varustus liikekannallepanotilanteessa

Tässä partaa ajaessa tuli mieleen kysyä; kuinka moni käyttää ns perinteistä partahöylää kaksipuolisella terällä eikä mitään Mach...sitä tai tätä irtopäillä? Ja onko muita jotka käyttävät perinteistä parranajosaippuaa eikä mitään purkista tai pullosta pursotettavaa?

En uskonut ennenkuin itse kokeilin että perinteinen partasaippua tekee paaaaljon paremman ja kuohkeamman vaahdon kuin mikään purkkkituote.
Höylänä on minulla Merkur-merkkinen osiin ruuvatta matkamalli
Merkur-Travel-Set-Inside.jpg


Ja saippuana tätä: http://www.dovo.fi/70-d-r-harris-marlborough-partasaippua-tayttopakkaus.html
Saippuan olen laittanut pieneen pyöreään tupperware-kulhoon jossa kansi. Tässä on hyvä pyöräytellä vaahto partasudilla ja kannen ansiosta ei sotke kun on pakattuna laukkuun.
Samoin suosittelen ostamaan kalliimpia partateriä, pysyvät kauemmin terävänä, varsinkin jos partakarvat ovat paksut.
 
Minä taas siirryin jokin aika sitten käyttämään Bic -kertakäyttöteriä. Mielestäni ovat parempia kuin nuo gileten terät ja kestävät ihan riittävän kauan (itseasiassa en ole varma kuluuko nuo yhtään hitaammin kuin gilette).
 
Itse olen kanssa miettinyt paluuta ajassa taaksepäin, juuri noihin 2 teräsiin. Giletet kuluu niin pirun nopeasti ja näin ammatinpuolesta, niitä kuluu aika kasa vuodessa. Kyllähän jollain FusionxxxXXXxxx tulee siitiä jälkeä nopeasti, mutta se hinta...
Aikaa tollasella 2 teräsellä kuluu hiukka enemmän.... mutta lopputuloksesta en tiedä.
Sähkökoneilla ei tee mitään minun naamassa. Philips ei toimi yhtään, pitkiä karvoja yms jää joka paikkaan. Braun toimii jos edellispäivänä on ajanut terällä lyhyeksi.
Youtubessa on aika hyviä vinkkiviedoita noille 2 teräsille. Veitsi on itselle liikaa.
 
Minä taas siirryin jokin aika sitten käyttämään Bic -kertakäyttöteriä. Mielestäni ovat parempia kuin nuo gileten terät ja kestävät ihan riittävän kauan (itseasiassa en ole varma kuluuko nuo yhtään hitaammin kuin gilette).

Itse olen kanssa miettinyt paluuta ajassa taaksepäin, juuri noihin 2 teräsiin. Giletet kuluu niin pirun nopeasti ja näin ammatinpuolesta, niitä kuluu aika kasa vuodessa. Kyllähän jollain FusionxxxXXXxxx tulee siitiä jälkeä nopeasti, mutta se hinta...
Aikaa tollasella 2 teräsellä kuluu hiukka enemmän.... mutta lopputuloksesta en tiedä.
Sähkökoneilla ei tee mitään minun naamassa. Philips ei toimi yhtään, pitkiä karvoja yms jää joka paikkaan. Braun toimii jos edellispäivänä on ajanut terällä lyhyeksi.
Youtubessa on aika hyviä vinkkiviedoita noille 2 teräsille. Veitsi on itselle liikaa.

Lidlin partateriä tullut käytettyä parran ja tukan ajoon jo vuosia. Partavaahtoa en ole käyttänyt varmaan 10 vuoteen, vaan saatavilla/telineestä olevasta "ihansamamistä" käsisaippuasta paksu vaahto ja ajaa sillä. Lidlin terien hinta-laatu-mukavuus on ilmiömäinen. Kolmiteräisiä tässä viimevuodet, mutta nyt ovat lopettaneet niiden myynnin ilmeisesti ja valittavana ovat nyt viisiteräiset tai kaksiteräiset vaihdettavalla päällä. Valitsin jälkimmäiset, joissa kahva + 20kpl vaihtoteriä, maksaa alle 7€. Helppo kuljettaa mukana eikä vie tilaa. Toalettilaukkuun varsi ja vaihtoteriä tyhjään poretablettituubiin. Kulkee helposti mukana metsässä, uimahalilla, mökillä jne.
 
Itse olen kanssa miettinyt paluuta ajassa taaksepäin, juuri noihin 2 teräsiin. Giletet kuluu niin pirun nopeasti ja näin ammatinpuolesta, niitä kuluu aika kasa vuodessa. Kyllähän jollain FusionxxxXXXxxx tulee siitiä jälkeä nopeasti, mutta se hinta...
Aikaa tollasella 2 teräsellä kuluu hiukka enemmän.... mutta lopputuloksesta en tiedä.
Sähkökoneilla ei tee mitään minun naamassa. Philips ei toimi yhtään, pitkiä karvoja yms jää joka paikkaan. Braun toimii jos edellispäivänä on ajanut terällä lyhyeksi.
Youtubessa on aika hyviä vinkkiviedoita noille 2 teräsille. Veitsi on itselle liikaa.
Omat havainnot kertakäyttöterien parista on että vaativat harjalla tehdyn saippuavaahdon että haavojen määrä minimaalinen, valmiilla vaahdolla/geelilllä itsellä haavatakuu. Tuolla voit ainakin minimoida mahdollisia vahinkoja jos 2-teräiseen siirryt. Ajallisesti olen huomannut että ei mitään väliä ajaako partasaippualla vai purkkivaahdolla/geelillä. Sähkökone itsellä kanssa no can do, naama on kuin nastarengas sen jälkeen enkä saa tasaista jälkeä. 2-teräinen kiireettöminä aamuina houkuttelisi minuakin, mutta normiaamukoomassa länsimaiset peruskuokka-hapatukset saa toimia jatkossakin.
 
Omat havainnot kertakäyttöterien parista on että vaativat harjalla tehdyn saippuavaahdon että haavojen määrä minimaalinen, valmiilla vaahdolla/geelilllä itsellä haavatakuu. Tuolla voit ainakin minimoida mahdollisia vahinkoja jos 2-teräiseen siirryt. Ajallisesti olen huomannut että ei mitään väliä ajaako partasaippualla vai purkkivaahdolla/geelillä. Sähkökone itsellä kanssa no can do, naama on kuin nastarengas sen jälkeen enkä saa tasaista jälkeä. 2-teräinen kiireettöminä aamuina houkuttelisi minuakin, mutta normiaamukoomassa länsimaiset peruskuokka-hapatukset saa toimia jatkossakin.

Itse olen sinällänsä onnekas, että itse en saa juuri koskaan mitään haavoja noilla kertakäyttöterillä, jos terä vain ei ole totaalisen tylsä. Niillä ne haavat minulle syntyvät, koska pitää painaa enemmän kun terä ei leikkaa. Tai "jynssätä".

Oma vakiintunut tekniikka on seuraava, mikä toimii todella hyvin. Ensin suihu ja/tai sauna, joka pehmentää ihon ja partakarvat, jonka jälkeen ne leikkaantuvat huomattavasti helpommin ja kuluttavat terää vähemmän. Naaman jätän kuivaamatta ja tallustelen peilin eteen. Märälle iholle päälle paksu saippuavaahto mistä tahansa saippuasta (mäntysuopaa en ole vielä kokeillut:D) ja tähän päälle ajo. Sama juttu tukan kanssa. Ajan parran aina melkein päivällä tai illalla jumppatuokion tai iltapesun päätteksi. En edes muista, milloin olisin ajanut viimeksi parran aamulla?
 
Sähkökone itsellä kanssa no can do, naama on kuin nastarengas sen jälkeen enkä saa tasaista jälkeä. 2-teräinen kiireettöminä aamuina houkuttelisi minuakin, mutta normiaamukoomassa länsimaiset peruskuokka-hapatukset saa toimia jatkossakin.

Itse taas ajellut kalliimmilla sähkökoneella parhaiten, koska naama on herkkä, karvat paksuja jolloin jokainen veto 'vastustelee' ja kaikilla terävehkeillä tulee myös haavoja joka kerta. Testattu nuo vanhanmalliset höylät ja jopa partaveitsityylinen ratkaisu. Parhaiten on toiminut terävehkeistä kanssa nuo perusmallin kertakäyttöhöylät. Harjalla tehty vaahto oli kyllä ihan miellyttävä, joskaan en tiedä onko se niin paljon parempi.

Tällä hetkellä ajovehkeenä Braunin 7-sarjalainen, toimii ihan hyvin mutta toki joutuu hetken aina työstämään.
 
Meikäläisen naamaan tehoaa vain perinteine partahöylä tai keltainen bic. Monikkoterät on tukossa ensi raapaisulla ja sähkökoneet ei kunnon skägään pysty, pitäisi olla jatkuvasti surraamassa.
 
Itse olen sinällänsä onnekas, että itse en saa juuri koskaan mitään haavoja noilla kertakäyttöterillä, jos terä vain ei ole totaalisen tylsä. Niillä ne haavat minulle syntyvät, koska pitää painaa enemmän kun terä ei leikkaa. Tai "jynssätä".

Oma vakiintunut tekniikka on seuraava, mikä toimii todella hyvin. Ensin suihu ja/tai sauna, joka pehmentää ihon ja partakarvat, jonka jälkeen ne leikkaantuvat huomattavasti helpommin ja kuluttavat terää vähemmän. Naaman jätän kuivaamatta ja tallustelen peilin eteen. Märälle iholle päälle paksu saippuavaahto mistä tahansa saippuasta (mäntysuopaa en ole vielä kokeillut:D) ja tähän päälle ajo. Sama juttu tukan kanssa. Ajan parran aina melkein päivällä tai illalla jumppatuokion tai iltapesun päätteksi. En edes muista, milloin olisin ajanut viimeksi parran aamulla?

Minä taas en harrasta ollenkaan erillistä parranajoa, vaan ajelen sen pois suihkun yhteydessä. Eikä siinä tule käytettyä minkäänlaista vaahtoa tai saippuaa. Tämä on pitkälti laiskuudesta johtuvaa, enkä osaa sanoa aiheuttaako tämä sisäänkasvaneita partakarvoja, mutta muistaakseni niitä oli jo silloin kun käytin partavaahtoa ja gileten höylää.
 
Moro. Itse ajan parran kerran kahdessa viikossa, se on silloin n. 1-2 senttiä pitkä. Ajan hiustrimmerillä ilman rajoitinta. Eli itse asiassa olen koko ajan pienen sängen ja alkavan pehkon välimaastossa. Vaimo ja tytöt tykkää.
 
Minun "tyttöni" taas ei tykkää sängestä pussailuhommissa, kuulemma pistelee ikävästi.
 
Back
Top