Oli pakko lainata itseäni kun huomasin virheen.
Nyt kun selkä vaivasi taas, löysin tämän ketjun. Teen korjauksen, ei minulla ole prolapseja, vaan PROTRUSIOITA eli kulumia. Ymmärsin että tyrä sekin, mutta toiseen suuntaan, eikä ole niin paha kun prolapsi.
Ei vaivanut selkä pitkään, mutta nyt sain sen taas kipeäksi. Oma syy, uiminen jäi väliin, olin matkoilla, sairaana välillä, ja sitten kun kunto oli parhain, rasitin itseäni liikaa tekemällä sitä sama - trimmasin pensaita
! Unohdin koko selästä ja protruusioista. Illalla menin makuulle nautinnollisen pensaiden kanssa työskennellyn jälkeen ja sitten jotenkin nousin liian nopeasti, noustessaan tunsin ristiselässä pistoksen, sitten myöhemmin iski kipu.
Ja tässä olen taas: panacodeissa, salvoissa. En mennyt mihinkään tk:n vielä, vaikka kipu oli varsinkin alussa ihan hirveä, vähittelleen rauhoitui kuitenkin. En halua piikkia, kun se pudotti kerran muutenkin alhaista vp:ta. Otin relaksanttina Opamoxin, muuten koko ajan panacodeissa.
Kipu ei tunnu jalassa eikä pakarassa,vaan vihlaisee ristiselässä kummallekin puolelle ja eteen taivutus ei onnistuu, esim.hampaita en voi pestää entisen mallin, pesen joko seisten suihkussa tai nyt voin nojata lavuaarin kyynärpäillä tukien varaan ja sitten oikaisen suoraksi selkä suorana jalat koukussa. Alussa en voinut tehdä sitäkään. Aamulla sängystä nouseminen on helvettia ja alusta jokainen pienikin liike aiheutti kovan tuskan, oikein huusin. Ja tietenkään en muista enää miltä tuntui kun selkäni kipeytyi eka kerran. Minusta tuntuu että tämä on kovin kipu mitä oli ikinä.
Onko kenellä ollut sellaista?